שתף קטע נבחר

הקרב על המכתש מגיע לבג"ץ

קבוצת הפועל ר"ג גבעתיים, המשחקת במגרש כבר 80 שנה, טוענת בעתירה לבג"ץ: "המדינה מסרה ללא סמכות את מגרש המכתש בגבעתיים". על המגרש צפויים לקום מגדלי יוקרה

קבוצת הפועל רמת גן גבעתיים הגישה בשבוע שעבר עתירה לבג"ץ בבקשה להוציא צו שיקבע כי מדינת ישראל וקק"ל (הקרן הקיימת לישראל) חרגו כביכול מסמכותם בכך שלא דרשו ולא נקטו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם להשבת הזכויות והחזקה במגרש המכתש מחברת עמלנו, חברה בת של ההסתדרות.

 

בית המשפט המחוזי בת"א נעתר לאחרונה לבקשת מועדון הכדורגל הפועל ר"ג גבעתיים, והתיר לקבוצה להגיש עתירה לבג"ץ נגד קק"ל ומדינת ישראל. הקבוצה, המיוצגת על ידי עו"ד רנן גרשט, טוענת כי בוצעו כביכול כשלים בנוגע למכירת הזכויות במגרש, בו היא משחקת.

 

בית משפט השלום בת"א קבע לאחרונה כי יש לעכב פסק דין שהורה לפנות את קבוצת הכדורגל ממגרש המכתש בגבעתיים. בכך נעתר ביהמ"ש לבקשת מועדון הכדורגל ומנהלו ירון קוריס. מדובר בקרקע שהוחכרה להסתדרות למטרות ציבוריות, ומאז שנת 1927‬ משמשת את הפועל ר"ג.

 

לטענת קבוצת הפועל ר"ג-גבעתיים, עמלנו - שחכרה את השטח - החליטה להתקשר עם גופי נדל"ן לצורך שינוי ייעוד הקרקע למגורים.

 

במסגרת העתירה לבג"ץ נטען כי המדינה וקק"ל "מאפשרים ונותנים ידם כי אותו רכוש ציבורי יישמט מידי הציבור, יעבור לידיים פרטיות לצורך גריפת רווחי עתק, והכל תוך החרבת הפעילות ספורטיבית ארוכת השנים לילדים, בני נוער ומבוגרים. הנה כי כן, בחלוף עשרות שנים לאחר מכן, נמכרות אותן אדמות אשר היו מיועדות למטרות ציבוריות, לגוף פרטי מסחרי וזאת תמורת מיליוני דולרים, שעה, שהמכתש היה מיועד מעיקרו לשמש לפעילות ציבורית לרווחת תושבי השכונה".

 

מועדון הכדורגל טוען כי בנסיבות העניין, ההיבט הציבורי בנושא המכתש הולך ומתעצם ודורש את הגנת ביהמ"ש מפני מחדלי ומעשי המדינה וקק"ל, "אשר נכנעים למציאות הכלכלית הרווחת, ומוכרים ללא סמכות ולחילופין תוך שיקול דעת מוטעה מיסודו, אדמות אשר בתכליתן נועדו לשימוש ציבורי ולרווחת הכלל ובניגוד לצדק החברתי".

 

להחלטת ביהמ"ש עלולה להיות השלכה על תוכניותיהם של יזמי נדל"ן, וביניהם חברת אוסיף וחברת יורוקום ועוד, להקים במקום מגדלי יוקרה. בג"ץ הורה למדינה ולקק"ל להשיב לעתירה בתוך 30 יום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קבוצת הכדורגל עתרה לבג"ץ
צילום: ניר כהן
מומלצים