וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים: ההחלטה על קיצור עונשו של קצב תתקבל ביום חמישי

31.7.2016 / 20:54

הוועדה שהודיעה בשבוע שעבר על דחיית הדיון למועד לא ידוע, התכנסה במפתיע כדי לדון בבקשת הנשיא לשעבר לקצר את עונש המאסר שהוא נושא בגין אונס. הדיון שאמור היה להתקיים בשבוע שעבר בוטל בשל שביתת בתי המשפט

עריכה: ניר חן סטילס: ניב אהרונסון, טליה קדוש, דניאל בוק, יותם רונן. קרדיט וידאו: מאצי הוף, שי מכלוף קרדיט עיצוב גרפי: אביחי ברוך

(בווידיאו: דיון באולפן וואלה! NEWS בעניין משה קצב)

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר (שב"ס) החליטה
היום (ראשון) להתכנס במפתיע על מנת לדון בעניינו של הנשיא לשעבר משה קצב, הנושא עונש מאסר בגין אונס. מהוועדה נמסר כי ההחלטה בנושא תתקבל ביום חמישי הקרוב.

הישיבה בעניין הייתה אמורה להתקיים ביום חמישי האחרון, אולם בוטלה בשל היעדר קלדנית, עקב שביתת עובדי בתי המשפט. באותה הזדמנות, נמסר מהוועדה כי הישיבה שתוכננה להיום, אז אמורה הייתה להינתן החלטה, נדחתה למועד לא ידוע.

לקריאה נוספת:
אחיו של קצב מחה בפייסבוק נגד ועדת השחרורים: "אימא מחכה בבית"
לקראת ההכרעה: "גילה קצב לא מאמינה שבעלה ישוחרר מהכלא"
דברי קצב בוועדת השחרורים נחשפים: "להעניש רק כי נאבקתי על האמת שלי?"

חג בבית הנשיא לשעבר והאנס משה קצב שוחרר לחופשת פסח בביתו. ניב אהרונסון
קצב/ניב אהרונסון

ביום רביעי האחרון התכנסה הוועדה למשך כשבע שעות כדי לדון מחדש בבקשת קצב לשחרור מוקדם. הדיון בוועדה נערך בעקבות קביעת בית המשפט המחוזי-מרכז כי עליה לבחון שוב את בקשתו לשחרור בגלל חוות דעת חדשה שהציגה הרשות לשיקום האסיר. לאותו דיון הגיע קצב במדי אסיר כתומים. פרטי הדיון ודברי הנשיא לשעבר בו נאסרו לפרסום.

בחוות הדעת החדשה נכתב כי קצב, שהורשע באונס, יכול לעבור שיקום מחוץ לכלא. בכך שינתה רשות שיקום האסיר את חוות דעתה הקודמת. חוות הדעת הוגשה על סמך התכנית שנבנתה לקצב והיא מעלה את סיכוייו להשתחרר שחרור מוקדם, אולם זה אינו הפקטור היחידי שעומד בפני ועדת השחרורים אליה חזר הדיון בשל חוות הדעת החדשה. במקביל, הודיעו מקורבי קצב כי הוא יסכים לתנאי שלא להשמיץ ולא לנהל מסע הסתה נגד קורבנותיו.

בקשתו של קצב נדחתה בעבר בטענה שלא קיבל אחריות על מעשיו

בחודש אפריל האחרון דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של קצב להפחית שליש מתקופת מאסרו. בין היתר קבעה הוועדה, על פי עמדת הפרקליטות, כי קצב לא קיבל אחריות על מעשיו, לא השתתף בתכנית שיקומית ולא הביע חרטה או התנצל על מעשיו בפני הקורבנות. לאחר שנדחתה בקשת השחרור המוקדם אמר קצב כי לא יערער על ההחלטה. לבסוף, הגיש ערעור במועד האחרון להגשתו. במקביל, הגיש קצב לבית נשיא המדינה ראובן ריבלין בקשת חנינה. מבית הנשיא נמסר כי כנהוג לגבי כל בקשת חנינה, היא הועברה לטיפולה של הלשכה המשפטית במשכן.

(עדכון ראשון: 17:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully