יום שלישי, 21.05.2024 שעה 03:44

עראפת ג´אקו חוגג שער יתרון לסכנין (קובי אליהו)

עראפת העניק לסכנין ניצחון ראשון העונה

צמד של החלוץ הטוגולזי בדקות 57 ו-86 העניק לקבוצתו 0:2 על הפועל פ"ת החלשה בדוחא, סספדס ועובד הצטיינו. קוליק: "מאמין שהקהל נהנה"

יום שבת, 12/09/2009, 19:30אצטדיון דוחא - 1,500 צופיםליגת העל - מחזור 3
הפועל פ"ת
הסתיים
2 0
שופט: איתן תבריזי (ציון: 17)
שער עראפת ג'אקו (57)
שער עראפת ג'אקו (86)
בני סכנין
ליגת העל 09-10
 פלייאוף עליון 
4926-8735הפועל ת"א1
4916-7235מכבי חיפה2
3435-5235מכבי ת"א3
3134-4335בני יהודה4
2644-5035בית"ר ירושלים5
2245-3635מ.ס אשדוד6
 פלייאוף תחתון 
2731-3133בני סכנין1
2447-4433מכבי פ"ת2
2355-4933הפועל ב"ש3
2147-4433מכבי נתניה4
  
2350-4435הפועל חיפה1
2352-3835הפועל עכו2
2348-2835הפועל פ"ת3
2249-3435הפועל ר"ג4
1858-3335הפועל רעננה5
1681-3335מכבי אחי נצרת6
לוח משחקים
  • מכבי חיפה
  • 1 - 3
  • הפועל ר"ג
  • מכבי אחי נצרת
  • 3 - 1
  • הפועל חיפה
  • מכבי נתניה
  • 1 - 1
  • הפועל רעננה
  • מ.ס אשדוד
  • 0 - 1
  • הפועל עכו
  • מכבי פ"ת
  • 3 - 1
  • בית"ר ירושלים
  • בני סכנין
  • 0 - 2
  • הפועל פ"ת
  • הפועל ב"ש
  • 3 - 1
  • הפועל ת"א
  • מכבי ת"א
  • 0 - 0
  • בני יהודה
הרכבים וציונים
 
 

בני סכנין השיגה הערב (שבת) ניצחון ראשון לעונת 2009/10 כשניצחה 0:2 באצטדיון "דוחא" את הפועל פתח תקוה במסגרת המחזור השלישי של ליגת העל.

כוכב המשחק היה עראפת ג'אקו, שכבש צמד שערים במחצית השניה והעניק לקבוצתו את הניצחון המיוחל לעיני 1,500 צופים נלהבים.

שוערה של סכנין, מאיר כהן, עלה לשחק עם זריקה לאחר שנפצע באימון המסכם ושמר על שער נקי ללא בעיה מיוחדת, שכן פ"ת הציגה משחק נרפה לאורך 90 הדקות.

המחצית הראשונה היתה חלשה מאוד, כאשר שתי הקבוצות לא מצליחות לייצר מצבים מסוכנים. אבל סכנין פתחה מצוין את המחצית השניה ובדקה ה-57 שיתוף פעולה בין שני המצטיינים במשחק, חייר סספדס וראובן עובד, הביא לשער הראשון. סספדס מסר קרן קצרה לעובד, שהרים מצוין לרחבת ה-5 וג'אקו דחק מקרוב פנימה.

בדקה ה-86 נקבעה תוצאת המשחק ושוב היה זה ג'אקו, שזיהה יציאה לא טובה של שניר דורי והקפיץ מעליו תוך כדי נפילה כדור שנמסר ע"י חיים בנון.

סכנין העלתה את מאזנה ל-4 נקודות לאחר 3 מחזורים בעקבות הניצחון, נקודה יותר מליריבה החלשה מפ"ת, שבהחלט צריכה לעשות חושבים לאחר היכולת שהציגה.

ניצחון בכורה לבני סכנין

מחצית ראשונה
שופט המשחק, איתן תבריזי, הוציא את המשחק לדרך לעיני כ-1500 צופים. המשחק נפתח בקצב טוב כאשר האורחים מפ"ת הגיעו לשתי הזדמנויות כבר ב-5 הדקות הראשונות. בדקה ה-2 היה זה אלנתן סלמי שקיבל מסירה משמאל וניסה לבעוט לפינה הקרובה בחצי גובה, אך הכדור חלף בסמוך לקורה. דקתיים לאחר מכן הכניס גיא צרפתי כדור מצוין לסלמי, אך טל חן הצליח להרחיק בשניה האחרונה.

אוהדי סכנין בדוחא. 1,500 הגיעו לדוחא (קובי אליהו)
אוהדי סכנין בדוחא. 1,500 הגיעו לדוחא (קובי אליהו)

מן הצד שני ראובן עובד היה פעלתן והכניס כדור טוב לחאלד חלאילה, שהשאיר טוב לג'אקו, אבל גל כהן היה במקום כדי להרחיק. ב-10 הדקות הבאות נרגע המשחק והתאפיין בחוסר דיוק של שתי הקבוצות. בדקה ה-16 קיבל ראובן עובד כדור 20 מטר מהשער, התקדם מעט ובעט בעיטה טובה אך לא מספיק חזקה, ששניר דורי הצליח לקלוט בקלות.

בהמשך החלו שתי הקבוצות לנסות בעיטות מרחוק. מסירה טובה של סרור לדג'אני שיחררה את הקשר, שבעט מ-18 מ' לא מדויק. מהצד השני סספדס, המצטיין בשורות סכנין, בעט ברגל שמאל סמוך לקורה של דורי, שכבר נכנע. לאחר 30 דקות, הזדמנות מצויינת לסכנין. קרן של סספדס עברה כמעט את כל הרחבה והגיעה לג'אקו, שניסה בעיטה בשמאל מהאוויר, החלוץ הצליח להדביק את הכדור הקשה אבל הבעיטה לא היתה מדוייקת מספיק ופ"ת הצליחה להרחיק.

סספדס מול הפועל פ&qout;ת. המצטיין בשורות סכנין (קובי אליהו)
סספדס מול הפועל פ"ת. המצטיין בשורות סכנין (קובי אליהו)

לקראת המחצית המשחק נחלש. דקות לפני הירידה להפסקה סספדס הרים כדור טוב מימין עם רגל שמאל, חיים בנון התרומם ונגח תחת לחץ סמוך לקורה ולא היה רחוק מלהוריד את קבוצתו למחצית ביתרון 0:1. עד לסיום לא היו הזדמנויות נוספות והקבוצות ירדו להפסקה בתיקו 0:0 לאחר מחצית ראשונה חלשה.

מחצית שניה
סכנין פתחה את המחצית השניה בהתלהבות והרבתה להגיע לאזור השער של דורי, אך לא הצליחה להוציא יותר מכך. בדקה ה-48 הרים עובד כדור לרחבה ובנון התרומם ונגח, אך הכדור היה חלש ודורי לא התקשה לקלוט. דקה לאחר מכן קיבל קובי דג'אני כרטיס צהוב אחרי פגיעה קשה מאוד על חאלד חלאילה ללא כדור במרכז המגרש, כאשר השופט יכול היה להוציא יותר.

עראפת ג´אקו מול שחקני פ&qout;ת. סכנין פתחה טוב את המחצית השניה (קובי אליהו)
עראפת ג´אקו מול שחקני פ"ת. סכנין פתחה טוב את המחצית השניה (קובי אליהו)

בדקה ה-52 הגיעה סכנין למצב הטוב במשחק. עראפת ג'אקו חטף כדור בחלק המגרש של פ"ת והתקדם לעבר הרחבה, העביר את הכדור ימינה לחלאילה, שהמשיך ימינה לעובד, והקשר שניצב לבד מול דורי 4 מטר אלכסונית מהשער בעט כדור שפגע ברגלו של השוער ומשם הלך לקורה והחוצה. בדקה ה-56 ערך קוליק חילוף התקפי כשהוציא את חלאילה והכניס את אלי ביטון.

דקה 57 - 0:1 לסכנין: המארחת ביססה את שליטתה מפתיחת המחצית השניה עם שער יתרון. חייר סספדס מסר כדור קרן קצר לראובן עובד, הקשר הרים מצוין לתוך רחבת ה-5 וחלוצה הטוגולזי של סכנין, עראפת ג'אקו, דחק ממטר את הראשון של סכנין.

סכנין חוגגת שער יתרון (קובי אליהו)
סכנין חוגגת שער יתרון (קובי אליהו)

סכנין המשיכה לשחק טוב גם בדקות שלאחר כיבוש השער והצמד סספדס ועובד, המצטיינים במגרש, המשיכו לייצר מהלכים טובים שלא הסתיימו ברשת אמנם, בעיקר בגלל הגנה טובה של פ"ת. בדקה ה-62 סספדס מצא את עובד מול השער, האחרון ניסה לגלוש לעבר הכדור, פספס אותו בסנטימטרים והחמיץ שער בטוח.

בדקה ה-65 ערך דני ניראון חילוף כפול כשהוציא את עידן סרור וארמון בן נעים והכניס במקומם את שחר בלילטי ורפי דהן. בדקה ה-71 קיבל אלי ביטון כדור טוב מאחמד קסום באגף ימין ובמקום לבגביה ניסה להפתיע את דורי, אבל הכדור יצא החוצה. בינתיים חייר סספדס, חיים בנון ומהראן אבו ריא מסכנין קיבלו כרטיסים צהובים.

מאיר כהן לא מתקשה מול באשירו (קובי אליהו)
מאיר כהן לא מתקשה מול באשירו (קובי אליהו)

בדקה ה-80 יצא ראובן עובד לקול תשואות הקהל ובמקומו נכנס קאדו. גם קאסום יצא ובמקומו נכנס חאמד גנאים בעוד בפ"ת יצא אלי אברבנל ובמקומו נכנס איאד חוטבה. דקות לאחר מכן ספג גיא צרפתי כרטיס צהוב כשבצד השני ספג חאמד גנאים כרטיס צהוב דקות לאחר כניסתו.

דקה 86 - 0:2 לסכנין חיים בנון שלח כדור עומק בין מתיאס ועראפת, שניר דורי בחר לצאת משערו, עראפת זיהה זאת ותוך כדי נפילה הגביה מעליו כדור שהתגלגל כל הדרך לעבר השני.

אוהדי סכנין חוגגים ניצחון בדוחא (קובי אליהו)
אוהדי סכנין חוגגים ניצחון בדוחא (קובי אליהו)

בני סכנין: מאיר כהן, מהראן אבו ריא, פטי יא יא, טל חן, מחמד זבידאת, חיים בנון, חאלד חלאילה (אלי ביטון, 56), חייר סספדס, ראובן עובד (קאדו, 80), אחמד קסום (חאמד גנאים, 80), עראפת ג'אקו.

הפועל פ"ת: שניר דורי, אלי אברבנל (איאד חוטבה, 80), גל כהן, עמנואל מתיאס, ג'ורג' גברו, קובי דג'אני, עידן סרור (רפי דהן, 65), גיא צרפתי, ארמון בן-נעים (שחר בלילטי, 65), אוסמן באשירו ואלנתן סלמי.

קוליק: מאמין שהקהל נהנה מהמשחק

מאמן הקבוצה המנצחת, ערן קוליק, אמר לאחר המשחק: "אנחנו שאפנו לנצח והיה קשה. היריב היה שקול והמשחק לא הלך כמו שרצינו אבל לבסוף הבקענו וזה מה שחשוב. אני שמח ששמים לב למשחק הטוב שלנו בקישור. אנחנו נשתדל להשתפר ואני מאמין שהקהל נהנה מהמשחק שלנו במחצית השניה. נקווה שיבואו בהמוניהם בהמשך".

קוליק. מאמין שהקהל נהנה (תומר גבאי)
קוליק. מאמין שהקהל נהנה (תומר גבאי)

לגבי ג'אקו ערפאת, מבקיע שני השערים, אמר קוליק: "הצמד שלו הוא דבר טוב אך אני חושב שהוא עדיין לא יצא מהמחלה שלו. אין ספק שהוא עובד ומשתפר אבל יש לו
עוד לאן להשתפר. אנחנו מסתכלים עכשיו על המשחק הבא מול בני יהודה", סיכם המאמן המנצח.

ראובן עובד, מהמצטיינים על המגרש, אמר לאחר המשחק: "זה לא מתחיל ונגמר בי. אנחנו מתחברים ממשחק למשחק והיה חשוב לנו לנצח. אני מקווה שתהיה לזה המשכיות. כל שחקן שעולה נותן כל מה שהוא יודע וראינו איך אלי ביטון הביא שינוי. אני חושב שיש פה מרקם חברתי טוב. מול בני יהודה יהיה לנו משחק טוב ונקווה להתכונן הכי טוב".

ראובן עובד מתגבר על אלי אברבנל (קובי אליהו)
ראובן עובד מתגבר על אלי אברבנל (קובי אליהו)

המאמן המפסיד, דני ניראון, אמר בתום המשחק: "במחצית הראשונה היה משחק צמוד ולא היו יותר מתי מצבים. בחצי השני לא היינו טובים ולא יצרנו מצבים. אין ספק שיש פה עוד הרבה עבודה. אני מאמין שאנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב. יש פה כמה חבר'ה שצריכים להכנס לכושר ואנחנו נלמד את הטעויות ונשתדל להראות הרבה יותר טוב במשחק הבא".

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון