צפו בווידאו

הראשל"צ בהשבעת הדיינים לחברי הוועדה: "תקשיבו לרבנים"

בזה אחר זה הגיעו הבוקר תשעת הדיינים החדשים, שנבחרו לתפקידם בבית הדין הגדול, להישבע אמונים במשכן נשיא המדינה ראובן ריבלין שקרא להוסיף תקנים לבית הדין (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |

בוקר חגיגי בבית הנשיא: בזה אחר זה הגיעו הבוקר (ראשון) תשעת הדיינים החדשים, שנבחרו לפני כשבועיים לתפקידם בבית הדין הגדול, להישבע אמונים במשכן נשיא המדינה ראובן ריבלין בירושלים.

הנשיא ריבלין התייחס בדבריו לצורך להוסיף תקנים לבית הדין האזורי והרב הראשי הגאון רבי דוד לאו הצטרף לבקשה.

נשיא בית הדין הרבני הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בחר לפנות לחברי הוועדה ולמתוח ביקורת מרומזת כשדרש מהם להקשיב לדבריהם של הרבנים החברים בוועדה.

קראו עוד: עשרת הכשלונות: כך הבית היהודי הפסידו בוועדה

הגר"י יוסף התייחס לארבעת חברי הוועדה הרבנים. שני הרבניים הראשיים ושני חברי בית הדין הגדול שצפויים להיבחר בקרוב. ואמר: "אני חושב, אני סבור, ששאר חברי הוועדה, הנשים והאנשים, צריכים להתחשב הרבה בדעה של הרבנים שנמצאים בקרב החברי הוועדה, הרבנים הם אלו שמבינים בתורה והם שיודעים מי יותר גדול מהדיין השני, מי יותר בקי, אחרים פחות מבינים, אולי יש להם לחצים פוליטיים מכאן ומשם".

הרב חזר על דבריו פעם נוספת כשהוא פנה לחברי הוועדה: "לכן אני חושב שחברי הוועדה צריכים תמיד להתחשב בדעה של ארבעת הרבנים, לשמוע בדעתם".

הרב הראשי הגר"ד לאו הוסיף: "אנחנו מרגישים שלמים מאד שכל אלו שנבחרו, וכל אלו שהיום כבוד נשיא המדינה, מינה אותם לתפקידם, כולם אכן הוכיחו לאורך כל שנותיהם את היותם תלמידי חכמים, את יראת השמיים שלהם, יראה שקודמת לחכמה; אכפתיות ורצון לא משנה השעה, היום, המצב ונכונות מתמדת לקום לעזור.

"הדיינים הללו כפי שהזכיר עמיתי הראשון לציון, צעירים ומבוגרים, גם מבוגרים שמביאים את הידע והניסיון שלהם לבית הדין וגם צעירים שמוסיפים כוח ורעננות, יהיו כל אלו בבית הדין".

הנשיא ריבלין אמר: "בית הדין הגדול, בהרכבו הנוכחי, הוא הגדול ביותר מבחינת מספר הדיינים ועל כך ראויים לשבח הגורמים המקצועיים והממשלתיים". אמר הנשיא והמשיך: "אני יודע שבבתי הדין האזוריים עדיין חסרים תקנים רבים, ואני תקווה שלטובת הציבור כולו יעשה מאמץ אמיתי להשלים את התקנים החסרים בהקדם. הציבור המתדפק על שערי בתי הדין זכאי להליכים יעילים ומהירים שיענו למצוקותיו וצרכיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר