מסתורין

מי ביקש להטיל כישוף בתוך קברי הילדים?

בובות קשורות ועטופות הוטמנו בתוך קברי ילדים בסמוך לבית עלמין מוסלמי בנגב. שומר שסייר באזור גילה את התופעה המוזרה, שבפעם הקודמת מוסלמים פגשו בה, והפעם - יהודים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Esther Rubyan/FLASH90)

שש בובות שעליהן נכתבו שמות בעברית נמצאו בימים האחרונים בתוך קברים של ילדים יהודים וילדים ערבים בבית הקברות מוסלמי שליד היישוב הבדואי חורה שבנגב. כל שתי בובות הוצמדו זו לזו, נעטפו בנייר כסף, ונקשרו בחוטים שחורים או אדומים. לצמדים הוכנסו... לבבות של עוף. באחת הבובות הוכנס גם גחל כבוי.

תושב חורה המועסק כשומר על אתר עתיקות בצומת שוקת, נאיל נעאמי, הוא שחשף את מעשה ה"כשפים": "ביום חמישי בלילה, סמוך לשעה 21:30 ראיתי רכב נכנס לבית הקברות המוסלמי. הוא התעכב זמן מה ואז עזב. חשדתי בו מכיוון שאם יש לוויה, גם בלילה, מגיעים עשרות אנשים, וגם הייתי יודע מי מת. הבנתי שזו לא לוויה".

כשהגיע נעאמי למחרת לבית הקברות, הוא הבחין בעקבות שמהם הבין שאלו של השניים שהגיעו למקום בשעות הלילה. "ראיתי קבר קטן שלידו סימנים של חפירה טרייה, חפרתי ומצאתי את נייר הכסף", הוא מתאר ל'מעריב'. "המשכתי עם העקבות והגעתי לעוד שני קברים שבהם נטמנו עוד שני מעשי כישוף. השמות היו של יהודים ויהודיות".

"אלו שהטמינו את הבובות חשבו שהן לא יימצאו לעולם כי הם הכניסו אותן אל תוך קברים של ילדים. לצערי, זו לא הפעם הראשונה שמתגלים מעשי "כשפים" בבית הקברות הזה. בפעם שעברה זה נעשה כלפי מוסלמים והפעם כלפי יהודים. זה מעשה פסול. שאלוהים יתנקם בכל מי שעושה את המעשים הללו. זה אסור לפי כל הדתות". נעאמי יצר קשר עם שני שייח'ים, אחד מהם ייעץ לו להכניס אותן למים עם מלח כדי לנטרל את הכישוף... והשני אמר לו לשרוף את הבובות. "אספתי עשב ושרפתי אותן", סיפר נעאמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר