שתף קטע נבחר

צילום: AP

אנגליה: שלושער לבניון, אדבאיור הביס את ארסנל

המשבר בנבחרת רק הוסיף ליכולת של הישראלי, שפרח ב-0:4 של ליברפול על ברנלי. 2:4 לסיטי על "התותחנים", יונייטד שוב חזרה מפיגור ל-1:3 על טוטנהאם. שער לתמיר כהן ב-2:3 של בולטון על בן חיים ופורטסמות', 1:2 דרמטי לצ'לסי על סטוק

נבחרת הכדורגל של ישראל מאכזבת במוקדמות הגביע העולמי, אולם נראה כי לחבריה - יוסי בניון ותמיר כהן, ההופעות האחרונות מול לטביה ולוכסמבורג עשו רק טוב. שניהם כבשו היום (ש') במשחקי קבוצותיהם בפרמייר-ליג האנגלית.

 

 

בניון, שלפני שבוע עשה כותרות בישראל בגלל העימות עם דרור קשטן, זוכה בוודאי רק לתשבוחות היום ממאמנו ב'אנפילד', רפא בניטס. הקשר הישראלי פרח בניצחון 0:4 של ליברפול על ברנלי עם שלושער, שמחזיר אותו ואת חבריו לצמרת, אחרי פתיחה מאכזבת.


יוסי בניון. משבר בנבחרת? לא באנפילד (gettyimages imagebank)

 

בניון כבש את הראשון של ליברפול בדקה ה-27 אחרי בישול של גלן ג'ונסון, והוסיף עוד שער בדקה ה-61. בין לבין הבקיע דירק קאוט, ארבע דקות להפסקה, כשהמשיך פנימה כדור שנבעט על ידי בניון ונהדף. שמונה דקות לסיום, הישראלי חתם הופעה נהדרת עם שער נוסף מקרוב, אחרי בישול של אנדריי וורונין.

 

גם כהן ידע יום טוב במדי בולטון וונדררס, שניצחה 2:3 בחוץ את פורטסמות'. הקשר הישראלי כבש ראשון בדקה ה-13 אחרי בישול של גרטר סטינסון ונענה על ידי יונס קאבול בדקה ה-25. מאת'יו טיילור החזיר את היתרון לאורחים בפנדל ארבע דקות לסיום המחצית, אחרי שטל בן חיים הכשיל את קווין דייויס ברחבה. 'פומפי' שוב הצליחה להשוות משערו של קווין-פרינס בואטנג (63). גארי קייהיל עשה סוף למטוטלת עם שער נוסף לבולטון בדקה האחרונה. 


מארק יוז עם הקפטן החדש של הסיטי, אקס ארסנל קולו טורה (רויטרס)

 

עם כל הכבוד לנקודה הישראלית, הסיפור הגדול של היום הוא התבוסה של ארסנל 4:2 בחוץ מול מנצ'סטר סיטי. "התותחנים" שוקעים אחרי פתיחת נהדרת ועמנואל אדבאיור שמח להוסיף להשפלתם במדי קבוצתו החדשה. בדקה ה-20 עלו המארחים ליתרון משער עצמי מוזר של מנואל אלמוניה, שהכדור שהדף לקורה אחרי נגיחה של מיקה ריצ'רדס פגע בגבו וחדר לשער.

 

ארסנל הצליחה אמנם להתאושש בדקה ה-62 משער שיוויון של רובין ואן פרסי, אך היתה זאת רק יריית הפתיחה לבליץ של הסיטיזנס. קרייג בלאמי החזיר את היתרון לרשותם בדקה ה-72 ואחריו הגיעה קריסת הלונדונים עם שער של אדבאיור עצמו בדקה ה-80 ושער של שון רייט-פיליפס ארבע דקות אחריו. תומאס רוסיצקי הצליח רק לצמק, לפני שואן פרסי כמעט וכבש פעמיים.

 

בדומה לעונה שעברה, גם היום מצאה את עצמה מנצ'סטר יונייטד בפיגור מוקדם מול טוטנהאם. בדומה לעונה שעברה, גם היום סיפקה מנצ'סטר יונייטד תשובה מוחצת וניצחה את טוטנהאם. אז היה זה פיגור 2:0 שהפך ל-2:5 תוך מחצית אחת, הפעם הסתפקה האלופה בהפיכת 1:0 ל-1:3, הנחלת הפסד ראשון העונה לטוטנהאם והתמקמות במקום השני בטבלה.


וויין רוני ויונייטד חוגגים, החלוץ עומד בהבטחתו לספק שערים (גטי אימג'ס)

 

כבר לאחר 50 שניות חגגו התרנגולים שער יתרון מדהים, אותו כבש ג'רמיין דפו במספרת מרהיבה. אלופת שלוש השנים האחרונות החלה ללחוץ ולאחר מספר נסיונות הצליחה למצוא את השיוויון מבעיטה חופשית נהדרת של ראיין גיגס (25). אנדרסון השלים מהפך עם שערו הרשמי הראשון ביונייטד (41), פול סקולס הספיק לקבל כרטיס אדום (59), לפני שוויין רוני כבש שער נוסף במתפרצת (78).

 

צ'לסי כמעט ואיבדה נקודות ראשונות העונה, אך שמרה על מאזן מושלם עם ניצחון חוץ דרמטי 1:2 בחוץ מול סטוק סיטי. עבדולאיה פאייה כבש לעולה

החדשה בדקה ה-32. דידייה דרוגבה הישווה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אך לא הצליח לעשות הרבה יותר מזה במחצית השנייה. פלורן מאלודה עשה זאת במקומו עם שער ניצחון בתוספת הזמן.

 

סנדרלנד עושה גם היא חייל בתחילת העונה עם ניצחון ביתי 1:4 על האל סיטי. כבשו למארחים: דארן בנט (13 פ', 66), אנדי ריד (49) וקמיל זלאייטה (75 עצמי). זלאייטה כבש גם לטובת קבוצתו בדקה ה-43.

 

בלקבורן רוברס השיגה ניצחון ראשון העונה, 1:3 בבית על וולבס. כבשו למארחים: אל-חאדג'י דיוף (19), ג'ייסון רוברטס (56) ודייויד דאן (64). הרכש האוסטרי סטפן מאיירהופר צימק שתי דקות לסיום. וויגאן גברה בבית על ווסטהאם 0:1 משער בודד של החלוץ הקולומביאני הוגו רודאייגה בדקה ה-55.


פורסם לראשונה 12/09/2009 19:08

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים