המראה מזעזע ובלתי ניתן לעיכול: פילים שחוטים, מדממים וגוססים. אבל זוהי המציאות בקניה. ציידי הפילים משוועים לשנהב, והחיות האומללות משלמות את המחיר בגופן.

סיירי הפארק לפעמים מוצאים את השלל, אבל לרוב הם מפסידים בקרב. רק בשנה האחרונה רצחו גנבי השנהב כמאה פילים בשמורות במדינה האפריקנית. על פי הנתונים האחרונים, ב-2009 מספר הקורבנות זהה, והשנה עוד לא הסתיימה.

כמות החיסולים אמנם לא תכחיד את אוכלוסיית הפילים, אבל העובדה שהתופעה הזו חוזרת על עצמה, מדאיגה מאוד את הפיעלית למען זכויות בעלי החיים ביבשת השחורה. "זו בעצם רגרסיה, אנחנו חוזרים למצב שבו היינו בשנות ה-50 וה-60", מזהירה אחת הפעילות.

סמל סטאטוס

הביקוש לשנהב גבוה במיוחד בסין. שם הפך החומר, ממנו עשויות שיני הפילים, לסמל סטאטוס של ממש. גם באפריקה, בניגוד למערב, הסחר הולך וגובר. בחנויות התכשיטים באתיופיה מציגים בגאווה כלי כסף מרשימים, אבל בהיחבא מוכרים הבעלים גם מוצרים לא חוקיים.

אוכלוסיית הפילים בקניה נאמדת בכ-35 אלף. אמנם לא מדובר עדיין במגמה, אבל העובדה כי התופעה המכוערת שוב זוקפת את ראשה מלמדת שהשנהב שוב הופך למצרך מבוקש. אלא שהפעם הלקוחות מגיעים ממזרח הגלובוס.

הצטרפו ל"חדשות 2" בפייסבוק