סוכנות ידיעות: טהרן רכשה 4 מערכות הגנה בחשאי (צילום: רויטרס)
מתקרבים לגרעין | צילום: רויטרס

ארצות הברית טוענת היום שאירן התקרבה מאוד ליכולת ייצור של פצצה אטומית. האמריקנים סבורים שהאירנים מסיימים עתה תהליך ממושך של העשרת האורניום.

עכשיו, יחד עם מדינות מהאיחוד האירופאי, וושינגטון לוחצת על טהרן להגיע לשולחן המשא ומתן וליישר את ההדורים בנוגע לשאיפות הגרעיניות של המדינה. נציגי מדינות המערב אמרו את הדברים בפגישה של הוועידה הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

"אנחנו חוששים שאיראן מנסה בכוונה תחילה להשיג לפחות את האופציה להחזיק נשק אטומי", אמר היום גלן דייוויס מהמודיעין האמריקני שהעיד בפני הוועידה. "אירן קרובה מאוד. במצב בו היא הצליחה להעשיר מספיק אורניום כדי לייצר נשק גרעיני. המהלך הזה מביא את אירן קרוב יותר ליכולת מסוכנת ולהפרת האיזון".

בעבר התייחס לאירן גם ראש המודיעין האמריקני דני בלייר עם תחזית קצת פחות פסימית. בלייר צפה כי אירן לא תצליח לייצר פצצה גרעינית לפני שנת 2013.

בטהרן עוקבים אחרי הדברים, הטלוויזיה האירנית מדווחת היום שטהרן תגיש היום הצעה משלה לפיקוח, הצעה שאמורה לדחות סנקציות נוספות נגד המדינה המוסלמית. בוועידה הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסרה המדינה כי הצעתה תהיה פשרה לסוגיית הפיקוח.