החוק הבינלאומי לא מכיר בהתנחלויות" (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים צפויה לאשר מחר (שלישי), לראשונה מזה מספר חודשים, תכנית בנייה מעבר לקו הירוק, למרות הלחצים המדיניים הבינלאומיים המופעלים על ישראל להימנע מכך.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

מדובר בתכנית להוספת 57 יחידות דיור בשכונת הקאנטרי ברמות, במה שנחשב על ידי הקהילייה הבינלאומית כ"סדין אדום". בעבר הביעה מחלקת המדינה האמריקנית תרעומת קשה על עניין זה.

התכנית, שאושרה בוועדה המקומית לפני כשנה, נכנסה להקפאה, ואושרה שוב בשבוע שעבר בוועדה המקומית. כעת היא מותנעת ומועברת לשלב מתקדם יותר, והוא אישורה של הוועדה המחוזית, שנמנעה מאישור תכניות דומות בשנים האחרונות.

במקביל לתהליך הזה, גורמים בעיריית ירושלים ששוחחו עם חדשות 2 Online הסבירו כי העיתוי אינו מקרי. "אנחנו מנצלים את חילופי השלטון הקרבים בארה"ב כדי להוציא אל הפועל תכניות בנייה שהיו תקועות", אמר יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, סגן ראש העיר מאיר תורג'מן. גורם אחר הוסיף כי "שתיקתו של ראש הממשלה בעניין היא מבחינתנו רוח גבית למהלכים האלה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אין כל שינוי במדיניות העירייה שיש לבנות בירושלים תמיד וללא משוא פנים, במזרחה ובמערבה בצפונה ובדרומה ולכל המגזרים.

"בעיריית ירושלים לא נעצר אף אישור בנייה והעירייה תמשיך לאשר כל בנייה בירושלים ליהודים וערבים בהתאם לעקרונות תכנית המתאר ובמטרה לאפשר לצעירים לגור בירושלים, לבנות בה את עתידם ולחזק את בירת ישראל".