הרב הישיש יפוטר?

לראשונה: משרד הדתות מבקש להדיח רב עיר מתפקידו

משרד הדתות בראשו עומד שר חרדי, מבקש להדיח את הרב אברהם שלוש בן ה-87, המשמש כרבה של כפר סבא. הסיבה: הוא מתגורר בי-ם. שר הדתות ל"כיכר השבת": לא אתן את ידי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב שלוש ושר הדתות (צילום: יעקב כהן ויונתן זינדל, פלאש 90)

משרד הדתות זימן לשימוע לפני פיטורין את הגאון רבי אברהם שלוש, רבה של כפר סבא בן ה-87, בטענה כי הוא מתגורר בירושלים ולא בעיר בה מכהן. הגאון רבי אברהם שלוש, המכהן בתפקידו למעלה מ-50 שנה, הופתע לקבל מכתב בו הוא מוזמן לשימוע לפני פיטורין למרות שעל פי החוק הוא מכהן בתפקיד ללא הגבלת זמן.

במשרד הדתות טוענים כי בחקירות פנימיות שאושרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, עלה כי הרב אברהם שלוש (87) מתגורר בירושלים בזמן שהוא מכהן כרבה של כפר סבא, מה שפוגע בתפקודו כרב העיר.

בעקבות הבדיקה הוחלט במשרד הדתות לזמן את הרב לשימוע לפני פיטורים, כך פורסם ב-mynet. מנגד, יש טוענים כי ההחלטה לבקש לפטר את הרב שלוש היא פוליטית ולא עניינית, שכן הוא בוגר ישיבת 'מרכז הרב' הציונית-דתית.

במשפחת שלוש טוענים: "השר דוד אזולאי הקים ועדה בכדי לפטר את הרב, כל העיר אוהבת אותו, מדובר ברדיפה, הוא נמצא בעיר יותר מרבני ערים אחרים שמתגוררים בעיר שלהם. זו התנהלות מביישת, כך להתעלל באחד מגדולי הדור? אף שר לא העז לעשות כך, מכל המפלגות".

לדבריהם: "גם אם היועץ המשפטי מבקש לפטר את הרב זה לא היה יוצא אל הפועל אם השר אזולאי לא היה מקים את הוועדה להדיח את הרב". בלשכת שר הדתות מכחישים את הטענות.

לדברי גורמים במשרד הדתות, הדירה של הרב שלוש בכפר סבא לא פעילה וחשבון המים והחשמל החודשיים אפסיים. כמו כן, הרב מגיע לטענתם למספר שעות, מספר פעמים בשבוע. לדבריהם, הדבר מנוגד לחוק המחייב רב עיר להתגורר בעיר בה הוא מכהן.

הרב שלוש מסר בתגובה: "צריך להגיד ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית שהרב לא עוזב. אין לו שום סמכות לפטר אותי, אלא רק לרבנים הראשיים. הוא איש רע והוא רודף אותי יותר מ-10 שנים. מעולם לא נעשה שימוע לרב עיר וגם אצלי לא יהיה".

באשר לעובדה כי הוא מתגורר בירושלים אומר הרב שלוש: "הטענות האלה מזמן ידועות. יש החלטה של הרבנים הראשיים בעניין".

תגובת שר הדתות: "הבטחתי כבר מספר פעמים, במשמרת שלי לא ידיחו רבנים. לא אתן את ידי לזה, נקודה!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר