תלמידים אירופים, תלמידים, כיתה, בי"ס (צילום: רויטרס, חדשות)
50% מהמורים חוו אלימות מילולית | צילום: רויטרס, חדשות

ארגון המורים הציג היום (ראשון) את דוח האלימות השנתי שבחן תופעות של אלימות נגד מורים, אלימות מצד הורי תלמידים ופגיעה ברכוש. כל מורה שני דיווח שחווה אלימות מילולית מצד תלמידים ורבים תיארו הטרדות בוואטסאפ ובפייסבוק. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

מהנתונים עולה כי כ-50% מהמורים נתקלו באלימות מילולית שהופנתה כלפיהם מצד תלמידים. בדוח נטען כי האלימות התבטאה בעיקר בחוצפה, סירוב לקבל ולקיים הוראות ובניבולי פה. כ-5% מהמורים אף ציינו כי חוו אלימות פיזית. לטענתם, מדובר בעיקר בדחיפות, סיבובי ידיים, וסטירות לחי. על פי הדוח, חלה עלייה במדד האלימות הפיזית במגזר הערבי.

עוד צוין כי בשנים האחרונות חלה ירידה בדיווחים על פגיעה מצד הורי תלמידים. יחד עם זאת, כ-25% מהמורים דיווחו כי הורים נהגו כלפיהם באלימות.

גם ההורים מאיימים (צילום: רויטרס)
גם ההורים מאיימים | צילום: רויטרס

האפליקציות והרשתות החברתיות משחקות תפקיד משמעותי בהטרדות מצד תלמידים כלפי מורים שמוזכרות בדוח. כ-13% מהמורים דיווחו על פגיעה דרך הוואטסאפ ו-8% דיווחו על פגיעה דרך הפייסבוק.

מרבית המורים דיווחו בשנה האחרונה כי נתקלו בבעיות משמעת בבית הספר בו הם מלמדים. הדיווח על אירועי משמעת, לעומת אירועי האלימות, נמצאים בעלייה. מרבית המורים מדווחים כי הם מקדישים זמן מהשיעור לטובת טיפול בבעיות משמעת.

הדוח קובע כי 84% מהמורים נחשפו בבית ספרם לפחות לאחד מסוגי תופעות האלימות שנבדקו במחקר, כשלא ניכרים שינויים מובהקים בהקשר זה בהשוואה לשלוש הנשים האחרונות, אולם משנת 2012 ניכרת מגמת ירידה בשיעור המדווחים על חשיפה לאלימות.