וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מספר 35 בעמוד 459": צפני הרדיו המסתוריים בקוריאה הצפונית

20.7.2016 / 14:30

בסיאול טוענים כי הרדיו הממלכתי בצפון החל לשדר לאחרונה סדרת מספרים לא-ברורים, שעשויים להיות מסר לסוכנים המוצבים בקוריאה הדרומית. בפיונגיאנג אישרו כי שיגרו טילים בליסטיים: "דימוי של מתקפה מקדימה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הרדיו הממלכתי בקוריאה הצפונית החל לשדר לאחרונה סדרת מספרים לא-ברורים, במה שעשוי להיות ניסיון לשלוח מסרים מקודדים למרגלים הפועלים בדרום – כך אמרו גורמים רשמיים בסיאול. לפי המשרד לאיחוד ושירות המודיעין הלאומי, קריינית רדיו הקריא מספרים למשך שתי דקות ב-24 ביוני ובמשך 14 דקות ביום שישי האחרון. בין דבריה נכללו ביטויים כמו "מספר 35 בעמוד 459" ו"מספר 55 בעמוד 913".

סוכנים שבויים מהצפון סיפרו כי במהלך המלחמה הקרה שלחה פיונגיאנג מספרים כאלו דרך גלי רדיו קצרים כדי להפעיל את אנשיה המוצבים בקוריאה הדרומית. בהמשך דווח כי היא עצרה את השידורים הללו לאחר שהיא החלה לתקשר עם סוכניה דרך האינטרנט ובעקבות הפגת המתיחות בין שתי הקוריאות לאחר מפגש הפסגה ההיסטורי שהתרחש בשנת 2000. היחסים בין השתיים הידרדרו בצורה דרסטית מאז הצפון החל לפתח נשק גרעיני למרות סנקציות מצד הקהילה הבינלאומית.

השדרנית תיארה את המספרים כ"מטלות בפיזיקה כחלק מתוכנית הלימודים האוניברסיטאית ומטלות במתמטיקה של האוניברסיטה עבור חברי המשלחת מספר 27". הן המשרד לאיחוד והן סוכנות המודיעין לא פירטו אם הם סבורים ששידורי הצפון האחרונים נועדו להעביר מידע לסוכנים בשטח. מומחים סבורים כי ההודעות בקוריאה הצפונית נועדו למלחמה פסיכולוגית.

קוריאה הצפונית מאיימת לערוך ניסוי גרעיני - בדרום זועמים. רויטרס
"הורה על השיגור". מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

היום אישרו בפיונגיאנג כי היא שיגרה טילים בליסטיים כחלק מתרגול מתקפה מקדימה על נמלים ושדות תעופה בקוריאה הדרומית. זאת כחלק הנראה בהתייחסות לניסוי בשלושה טילים שלפי הדיווחים בוצע אתמול על ידיה.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית, המנהיג קים ג'ונג און הורה על השיגור של הטילים והביע את שביעות רצונו מהם. לא פורט מתי התרחש הניסוי. עוד דווח כי "נבחנו פעם נוספת התכונות המבצעיות מתקן הנפץ בראשי הקרב הגרעיניים שהותקנו על הטילים הבליסטיים".

לי צ'אן-גואן, מדען במכון למדיניות למדע ולטכנולוגיה בקוריאה הדרומית, מסר כי נראה שהטילים הצפון קוריאניים נשאו ראשי קרב כדי לראות אם הם מתפוצצים כראו, אך אלו לא הכילו פלוטוניום או אורניום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully