שתף קטע נבחר

צביקה שרף: "יש לנו בעיה עמוקה"

מאמן ישראל נפרד מהיורו, לאחר שהנבחרת יצאה לראשונה בלי ניצחון: "לא סיפקנו את הסחורה, קשה לי מאוד". גרין: "מבחינתי זו לא אכזבה". אליהו סיים כמלך הסלים של שלב הבתים

גם הכבוד האבוד נותר בצד. בנבחרת ישראל קיוו להיפרד הערב (ד') מאליפות אירופה עם ניצחון על יוון במשחק לפרוטוקול, אבל המציאות היתה שונה בתכלית. היריבים מארץ הסופלאקי טיילו ל-80:106 מוחץ וחניכיו של צביקה שרף נכנסו להיסטוריה - כיחידים בתולדות המדינה שיצאו ללא ניצחון מהיורובאסקט.

 

המאמן צביקה שרף: "סיימנו אליפות מאכזבת. ידעתי שהיא תהיה קשה, אבל ציפיתי ליכולת טובה יותר. ההפסד למקדוניה היה אגרוף בפנים, שוק. קשה לנו מאוד מאז. חשבתי שנגיע לשלב השני ויהיה לנו על מה להתמודד שם. ניסע הביתה, ננוח וננסה לסדר את הראש והמחשבות".

 

"לא סיפקנו את הסחורה", הודה שרף. "לא נתנו את הפוש שהיינו צריכים בדקות האמת. כנראה שיש לנו בעיה עמוקה. הצערת הנבחרת היא גם סוג של מחיר, אבל אני לא אומר כלום - כי אני לא רוצה להישמע מתרץ. נכשלנו, עשינו עבודה לא טובה, פאשלה. היינו צריכים לנצח את מקדוניה וגם את קרואטיה. כשהיינו צריכים לתת את האקסטרה, לא עשינו את זה".

 

"באנו כדי להילחם על השם ועל הכבוד שלנו, וניסינו כמה שאפשר", סיכם רביב לימונד. "האליפות מאכזבת ואין סיפורים. בקמפיין הבא נצטרך לבוא ולעשות את העבודה, להילחם בשביל הדגל ולהחזיר את הכבוד האבוד. אנחנו צריכים להיות יותר קילרים ואין סיבה שלא נעשה את זה".

 

יניב גרין חיפש את חצי הכוס המלאה: "זו היתה אליפות פחות טובה מבחינתנו. היו לנו טובות יותר. לא הצלחנו לנצח, אבל צריך לזכור שאנחנו באליפות אירופה וזה הישג. אני שומע כל הזמן 'כישלון', אבל מבחינתי זה לא כישלון. יש הרבה נבחרות שלא הגיעו הנה. היה חשוב לי לשחק, אבל לא יכולתי לעזור מול מקדוניה".


אליהו ברך לתואר מלך הסלים. לפני פארקר ולאמפה (FIBA Europe)

 

אגב, ליאור אליהו קיבל לפחות שכר על הופעותיו המצוינות בפוזנאן. הפורוורד הישראלי נפרד מהיורובאסקט כמלך הסלים של השלב הראשון, עם 21.3 נקודות למשחק. הוא הקדים בדירוג את טוני פארקר מצרפת (19.3), מאצ'יי לאמפה של מכבי תל אביב מפולין וארל רולנד מבולגריה (17.7).

 

מאמן יוון, יונאס קזלאוסקאס: "אנחנו שמחים מהצורה בה שיחקנו ומהדרך שבה סיימנו את השלב הראשון. אי אפשר ללמוד מהמשחק הזה על הסיבוב הבא. החמצנו כמה דברים בהגנה, אבל הכל נגמר ואנחנו מרוצים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים