שתף קטע נבחר

ספר הבז': כלכלת ארה"ב יציבה ומשתפרת

מהדיווח התקופתי של הפדרל ריזרב עולה: 11 מתוך 12 הבנקים המרכזיים המחוזיים בארה"ב דיווחו על שיפור או יציבות ביולי-אוגוסט. עם זאת נטען: הצריכה הפרטית עדיין מתונה ברוב המחוזות והביקוש להלוואות חלש

כלכלת ארה"ב יציבה ומשתפרת, כך עולה מהדיווח התקופתי לסקירת הפעילות העסקית שפירסם אתמול (ד') הפדרל רזרב. בדיווח, המכונה ספר הבז', מצא הבנק הפדרלי המרכזי כי 11 מתוך 12 מהבנקים המחוזיים הפדרליים דיווחו על יציבות או שיפור בפעילות הכלכלית בחודשים יולי-אוגוסט.

 

בכל דו"ח נבחר בנק פדרלי מחוזי שמרכז נתונים על הפעילות הכלכלית מ-12 המחוזות השונים של הפד. הדו"ח משמש בסיס לישיבת בכירי הפדרל ריזרב שתתכנס בעוד שבועיים כדי לדון בקביעת הריבית.

 

חמישה מחוזות, כולל סן פרנסיסקו, שם מתקיימת הכלכלה האיזורית הגדולה ביותר, "ציינו סימנים של שיפור", נטען בספר הבז'. היוצא מהכלל הוא מחוז סנט לואיס שדיווח על "ירידה בקצב ההתכווצות".

 

הדו"ח מלמד, כי בעוד שהשפל כבר עבר, הכלכלה עדיין צריכה לעבור כברת דרך עד לצמיחה רחבה. התחזית של רבים ממקורות "הפד" היתה חיובית ובענף הרכב דווח כי המכירות עולות הודות לתכנית הסבסוד הפדרלית לטרייד אין, אך יכול להיות שמדובר בעלייה זמנית. 

 

"הצריכה הפרטית עדיין מתונה ברוב המחוזות. הביקוש להלוואות חלש והתנאים למתן אשראי עדיין נוקשים", נאמר בדו"ח.


פורסם לראשונה 09/09/2009 21:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בן ברננקי, יו"ר הפדרל ריזרב
צילום: AP
מומלצים