הרב שגייר את איווניקה טראמפ הבריז מהכנס הרפובליקני

הרב יחזקאל לוקשטיין שגייר את איווניקה טראמפ, הוזמן על ידי לשאת תפילה בכנס בו תוכרז רשמית מועמדותו של אביה לנשיאות ארצות הברית. לאחר לחצים הוא ביטל את השתתפותו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יחזקאל לוקשטיין (צילום: מתוך יוטיוב)

בעקבות סערת הגיורים שהתחוללה בשבועות האחרונים בישראל, הפך הרב יחזקאל לוקשטיין לידוע ומפורסם כאשר דווקא הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו לצד רבנים נוספים הודיעו על אישור גיוריו ומנגד בית הדין הגדול העדיף שלא לקחת סיכון וביקש מהמתגיירת לעבור גיור נוסף לחומרא.

לוקשטיין, שנחשב לאחד מבכירי הרבנים האורתודוקסים המודרניים ומשמש נשיא קהילת ישורון בה מתפללת איוונקה טארמפ בתו של המתמודד הרפובליקני לנשיאות שאף עברה גיור אצלו, אמור היה לשאת תפילה מיוחדת במסגרת הוועידה הרפובליקנית שתיערך השבוע בקליבלנד בה תוכרז מועמדותו הרשמית של טראמפ לנשיאות, אולם ביטל זאת במפתיע לאחר שמאות בוגרי בית הספר רמז שבנשיאותו קראו לו שלא להביע תמיכה באיש השנוי במחלוקת המקדם ערכים של גזענות ושנאה.

הרב לוקשטיין סיפר כי איוונקה שהינה חברת קהילה ניגשה אליו והזמינה אותו לשאת תפילה מיוחדת בפתיחת הוועידה הרפובליקנית ואכן הוא נעתר לבקשתה. אלא שלדבריו, כאשר שם לב ששמו מופיע לצד שאר הדוברים נושאי התפקידים בכנס המדובר, הבין שהזמנתו הפכה לפוליטית - מה שמעולם לא התכוון אליו.

במקביל פנו מאות תלמידים בוגרי בית הספר רמז שבנשיאותו בקריאה בפייסבוק לרב לוקשטיין לבטל את השתתפותו במה שנראה כתמיכה בטראמפ. "המורשת שלך מונחת על כף המאזניים", כתבו התלמידים למנהיגם הרוחני "כאשר אתה מגיע לתמוך באדם גזען, שונא נשים ועויין זרים,ובמידה מסויימת אף יהודים לטענתם".

"אסור שכל הפעילות הציבורית שלך למען יהדות ברית המועצות תרד לטמיון בגלל עשר דקות של עמידה על הבמה בתפילה למענו של אותו גזען ואדם מסוכן", כתבו התלמידים שאף ציינו כי באם יעשה כן יתביישו להיחשב כתלמידיו".

ואכן לפני כניסת השבת הודיע הרב בן ה-84 כי הוא נענה לקריאתם וכי הוא מבטל את השתתפותו בוועידה הרפובליקנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר