שתף קטע נבחר

המרעננת הרשמית: העתודה הביסה את צרפת

אליפות אירופה: ניצחון שני לחבורה של דן שמיר ("לא ציפיתי לכזה משחק") שהפתיעה את הצרפתים - 66:86. דניאל קופרברג עם 21 נקודות ו-8 ריבאונדים הוביל שישה שחקנים בדאבל פיגרס. בשלישי מפגש מול ספרד על המקום הראשון בבית שיסדר לנבחרת הצלבה נוחה על הנייר, ככל הנראה מול הונגריה

נבחרת העתודה ממשיכה לעשות חיל באליפות אירופה בהלסינקי. למרות ששחקניו של דן שמיר הגיעו כאנדרדוג למפגש אחה"צ (א') מול נבחרת צרפת, מהרגע הראשון הם היו עדיפים והביסו את הטריקולור - 66:86. אחרי פתיחה שוויונית, הישראלים רצו 2:24 בין הרבע השני לשלישי והפכו את ההמשך לגארבג' טיים אחד גדול.

 

דניאל קופרברג במשחק פנטסטי של 21 נקודות ו-8 ריבאונדים הוביל שישה שחקנים בדאבל פיגרס. הנבחרת תנוח מחר, וביום שלישי (20:30) תתמודד מול ספרד על ראשות בית 2. המקום הראשון יבטיח לעתודה משחק נוח על הנייר בהצלבה, ככל הנראה מול הונגריה. במידה וישראל תנצח את המפגש בהצלבה היא תעפיל לרבע הגמר, הפסד ושני הניצחונות המרשימים בפתיחת האליפות היו לשווא מאחר ואז תרד העתודה למשחקי הדירוג 9-16.

 

בן משה, בלאט ושארפ. חגיגה בכחול (צילום: FIBA.COM) (צילום: FIBA.COM)
בן משה, בלאט ושארפ. חגיגה בכחול(צילום: FIBA.COM)

קופרברג. 21 נקודות ו-8 ריבאונדים (צילום: FIBA.COM) (צילום: FIBA.COM)
קופרברג. 21 נקודות ו-8 ריבאונדים(צילום: FIBA.COM)

 

הוסיפו לקלוע לנבחרת העתודה: רועי הובר 12, תמיר בלאט (7 אסיסטים, 6 ריבאונדים), דניאל דנינו וצוף בן משה 11 כ"א, אור לאומי 10, די.ג'יי שארפ 5, עידו פליישר 3 ונתנאל ארצי 2.

 

שמיר: "לא ציפינו לזה"

למרות היכולת המרשימה של העתודה, גם דן שמיר היה מופתע מאיך שהתמודדות התפתחה: "לא ציפינו לכזה משחק, אבל אנחנו נבחרת צנועה באופי. הם באו לא טוב בגלל הדינמיקה של הטורניר ונפצע להם שחקן חשוב בחימום .הם לא העניין שלי ואנימאוד שמח ששיחקנו כמו ששיחקנו. זה עדיין טורניר ארוך, אבל אני שמח על הניצחון והדרך.

 

לקראת המפגש הבא מול ספרד אמר שמיר: "מצפה לנו משחק מאוד קשה ביום שלישי נגד אחת הקבוצות הטוות באירופה. יש לנו נבחרת כיפית ואמרתי לפני שנסענו שיש לנו נבחרת עם אופי טוב. כשעושים את העבודה כמו שהשחקנים עובדים יש סיכוי שזה יקרה נכון ואני מקווה שימשיך ככה".

 

שמיר. נבחרת עם אופי מיוחד (צילום: FIBA.COM) (צילום: FIBA.COM)
שמיר. נבחרת עם אופי מיוחד(צילום: FIBA.COM)

 

הקפטן, אור לאומי, הוסיף: "אנחנו מאוד שמחים על הניצחון והדרך, אבל צריך לזכור שהאליפות רק החלה ואנחנו עדיין רחוקים מהמטרות שהצבנו לעצמנו. כיף לנו יחד ורואים את זה על המגרש. ברור לנו שצפוי משחק מאוד מאוד קשה נגד ספרד שהיא נבחרת מצוינת שכמעט בכל אליפות עושה מדלייה, אבל כמו בכל משחק נגיע מרוכזים, נלחם, נעבוד קשה על המגרש וננסה לנצח".

 

מהלך המשחק

ישראל פתחה טוב התקפית, ניצלה ירידה רעה להגנה מצד הצרפתים ועלתה ל-4:9 אחרי סל של דניאל קופרברג בצבע (3). הטריקולור ביצעו חילופים ונכנסו לעניינים. שלשה של דניס גוטייה מהפינה נתנה לצרפת יתרון ראשון - 11:12 (6). תמיר בלאט ביצע עבירה שנייה ורועי הובר נכנס במקומו. דווקא בלי המנהיג, העתודה הצליחה לחזור. צ'אקה של צוף בן משה ודאנק אדיר מצד קופרברג קבעו - 12:16 (8). בסיום הרבע הראשון - 16:18 לישראל.

 

הצרפתים שיחקו רע מאוד בהתקפה אבל ניצלו את היתרון הפיזי והאתלטי כדי לקחת כדורים חוזרים ולקלוע בהזדמנות השנייה. העתודה עברה לאזורית וזה פגע בה מאוד. שתי קליעות מדויקות מחוץ לקשת של היריבה סידרו ריצת 0:10 לצרפתים - 20:26 ופסק זמן שמיר (13). בלאט חזר למגרש ועצר את המומנטום הצרפתי עם שלשה משלו - 25:28 (15). הובר, דנינו וקופרברג השלימו ריצת 0:13 של הישראלים וההובלה שבה לכחולים - 30:38 (18). הטריקולור לא קלעו סל שדה במשך קרוב לשש דקות, ודי.ג'יי שארפ סגר את המחצית הראשונה בשלשה משוגעת עם הבאזר - 32:44.

 

ארצי. משחק הגנה מצוין שלו (צילום: FIBA.COM) (צילום: FIBA.COM)
ארצי. משחק הגנה מצוין שלו(צילום: FIBA.COM)

 

המחצית השנייה החלה בדיוק כפי שהראשונה הסתיימה. בלאט ניהל נהדר את ההתקפה, דנינו ולאומי היו המוציאים לפועל והפער גדל ל-18 נקודות - 34:52 (23). הצרפתים הצליחו לצמק ל-14 ושמיר לקח פסק זמן כדי שהעתודה לא תיגרר אחריהם - 40:54 (25). ההצגה הישראלית לא פסקה. מהלך בין שניים של בלאט וקופרברג סידר לנבחרת את היתרון הגדול ביותר בהתמודדות - 42:63 (28). בסיום הרבע הרבע השלישי - 46:68. הרבע האחרון היה גארבג' טיים אחד גדול וגם במהלכו נבחרת צרפת לא הצליחה לצמק את ההפרש הגדול, בסיום - 66:86.


פורסם לראשונה 17/07/2016 15:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים