שתף קטע נבחר

מוק' היורו: 1:2 דרמטי לנבחרת הצעירה בקזחסטן

אחרי האכזבה מהבוגרים, הגיע ניצחון של איווניר וחניכיו, שעלו לראש בית 6. נאתכו כבש בדקה ה-56. דאוטוב איזן, אבל תמוז כבש את השער החשוב (91) ואמר: "כיף לבוש שער דרמטי"

נבחרת הכדורגל הבוגרת של ישראל כבר לא תגיע לגביע העולם בדרום אפריקה 2010, אז כל שנותר לאוהדי ארצנו הוא לשאת עיניהם אל הנבחרת הצעירה - זו הצליחה להעלות במעט את המוראל הלאומי עם 1:2 דרמטי בקזחסטן, במסגרת בית 6 של מוקדמות היורו עד גיל 21.

 

לפני קצת פחות מחצי שנה, הפתיעו הקזחים את מוטי איווניר וחניכיו בארץ, כשכפו עליהם תיקו 1:1 במשחק הראשון בקמפיין. מאז התאוששה ישראל וזכתה לניצחון מרשים בבולגריה 3:4 ונצמדה לקזחים, שאיבדו מעט גובה לאחרונה. השיוויון נשמר לאורך רוב שלבי המשחק, וגם כשישראל כבשה קזחסטן השוותה מיד. אבל כל זה נכון עד לדקה ה-91, אז ניצח טוטו תמוז את המשחק והעלה את ישראל לראש הבית.


מוטי איווניר. צפה מהיציע בנאתכו מחמיץ פנדל (אלי אלגרט)

 

איווניר, שראה את המשחק מהיציע בשל הרחקה, אמר בסיום לאתר ההתאחדות לכדורגל: "המגרש בו שיחקנו חיבל לנו במשחק וניטרל את רוב היתרונות שלנו. המטרה שלנו היתה לקחת שלוש נקודות והשגנו אותן. דיברתי עם השחקנים לפני המשחק על ניצול מצבים. בחצי הראשון החמצנו 3 שערים בטוחים, לשמחתי בחצי השני הצלחנו למצוא את השער. בדקה האחרונה גיא אסולין בישל לטוטו תמוז שער נהדר. קזחסטן נבחרת עקשנית והגנתית שמתרכזת בלהפריע".

 

תמוז: "כיף להבקיע שער דרמטי"

גיבור הניצחון טוטו תמוז, אמר ל-ynet אחרי המשחק. "אין ספק שזה כיף להבקיע שער כזה דרמטי, אבל היינו צריכים לסיים את המשחק עוד קודם לכן. התנאים במגרש לא היו קלים אבל שמנו את הכל בצד, חשבנו נטו על כדורגל ועלינו עם המון ביטחון למחצית השנייה, אחרי שמוטי החדיר בנו מוטיבציה שאנחנו יכולים לנצח".


אושרי רואש. ממשיכים לעבוד קשה (צילום: אלי אלגרט)

 

החלוץ הוסיף: "יש לנו עוד משחקים חשובים מאוד בהמשך, מול נבחרות חזקות ולא נצא בהצהרות כרגע, כי יש לנו עוד דרך ארוכה. ברור שבסופו של דבר אפשר לעלות לאליפות. אם לא היינו מאמינים לא היינו משחקים כדורגל. אנחנו מאמינים ובטוחים שאפשר לעשות את זה, אבל צריך סבלנות כי אי אפשר לטעות בדרך". 

 

בלם הנבחרת, אושרי רואש, אמר ל-ynet לאחר המשחק: "עשינו ניצחון של גברים. הגענו היום להרבה מצבים ולא הצלחנו להבקיע, אבל בסוף הסבלנות שלנו השתלמה. סה"כ ידענו שיהיה משחק מאוד קשה, במיוחד אחרי התוצאה האחרונה שקזחסטן עשתה. המשחק היום היה הסיכוי האחרון שלהם לעלות". 

 

רואש סיכם: "הניצחון הזה הוא עוד צעד לעבר המטרה שלנו, שהיא להגיע לאליפות אירופה, אבל זה עדיין רחוק ונצטרך להמשיך לתת את המקסימום". בנבחרת סרבו להתייחס לההבדלים בין ההצלחות והכישלונות מול הנבחרת הבוגרת וטענו שאין קשר אחד לשני.


גיא אסולין. ניצחון דרמטי (צילום: אלי אלגרט)

 

מהלך המשחק

דקה רביעית: אסלן דראבייב בעט חלש מרחוק והחוצה.

דקה שמינית: המגן אלכסיי מקארוב עולה לקרן ונוגח מעל למשקוף.

דקה 13: הזדמנות ראשונה לישראל, שכמעט והניבה שער. טוטו תמוז שלח את מוחמד גאדיר לאחד על אחד מול השוער ניקיטה קאלמיקוב. הקזחי יצא לעברו ונגע בכדור שהתגלגל באיטויות לעבר השער. טלגאט אדירבקוב מנע ממנו לחדור אליו.

 

דקה 15: עוד הזדמנות לישראל הגיעה כשגיא אסולין מצא ברחבה את תמוז, שבעט וסחט הדיפה של קאלימקוב.

דקה 20: דראבייב בעט כדור מסוכן, שדרש התעופפות מאריאל הרוש. 

דקה 26: קרן ישראלית כמעט הניבה שער, אולם הכדור נהדף החוצה ממגן מקומי וגרר קרן נוספת. כשהכדור הגיע לאושרי רואש, הוא בעט מעשרים מטרים מעל לשער. 


ביברס נאתכו, החמיץ פנדל וכבש (אלי אלגרט)

 

דקה 30: תמוז פרץ בסערה ממרכז המגרש ואל הרחבה הקזחית. אולם אדירבקוב הדביק אותו ויצר מגע עם הכדור, לפני שהשוער קאלמיקוב קלט.

דקה 35. פנדל מוחמץ לישראל: ההזדמנות הגדולה ביותר של ישראל באה אחרי שתמוז הוכשל ברחבה על ידי קאלמיקוב, שהדף את הבעיטה החלשה של ביברס נאתכו מהנקודה הלבנה.

 

דקה 37: הרוש מציל את ישראל בהתעופפות מרשימה בעקבות כדור חופשי מסוכן של מאראט שחמאטוב.

דקה 43: נאתכו מוצא את אסולין ברחבה וזה בועט למסגרת, אולם שוב קאלימקוב עוצר.

דקה 44: עוד בעיטה חופשית של שחמאטוב מגיעה אל המסגרת ואל ידיו של הרוש.

 

דקה 56, שער לישראל! נאתכו כיפר על החמצת הפנדל עם שער יתרון. המחליף טל בן חיים פרץ ונעצר על ידי קאלימוב. בעיטת קרן איתרה את נאתכו ברחבה והוא בעט פנימה - 0:1 לישראל.

 

דקה 58, שיוויון לקזחסטן! איזה חוסר מזל לישראל. מיד אחרי היתרון, הגיע השיוויון מראשו של דאמיר דאוטוב, שנגח כדור שהרים רוסלאן קנטאייב הישר אל הרשת - 1:1.

 

דקה 91, ישראל עולה ל-1:2! טוטו תמוז הזכיר לכולם את הכישרון הגדול שלו עם שער ניצחון חשוב במיוחד.

 

במשחק נוסף בבית גברה שבדיה על בולגריה 1:2.

 

הרכבים

ישראל: אריאל הרוש; עודד אלקיים, רמי גרשון, אושרי רואש, אבי ריקן; לירוי צעירי, רן אבוקרט, ביברס נאתכו, גיא אסולין; מוחמד גאדיר, טוטו תמוז.

 

קזחסטן: ניקיטה קאלמיקוב; אלכסיי מקארוב, דאמיר דאוטוב, מקסים סמיונוב, טלגאט אדירבקוב; אסלן דראבאייב, רוסלאן קנטאייב, מאראט שאחמטוב (קורובוב, 60), פאבל שבאלין; סריקז'אן מוז'יקוב, ארזאט קנבאייב.


פורסם לראשונה 09/09/2009 13:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טוטו תמוז
צילום: אלי אלגרט
מומלצים