שתף קטע נבחר

ענתבי: לא יכולים להחזיר חובות? תעבירו בעלות

הממונה על השוק ההון באוצר אמר כי הממשלה לא צריכה להתערב במקרה של אי החזרת חובות על ידי חברות. מנכ"ל מזרחי טפחות, אלי יונס, אמר בתגובה: "לא הייתי מרים דגלים שלא יהיה סיוע ממשלתי". עם זאת, אמר יונס כי הבעלים צריכים לשאת בהפסדים

בכנס השנתי של פורום CFO (מנהלי כספים בכירים) שנערך היום (ד') בכפר בלום, אמר הממונה על שוק ההון באוצר ידין ענתבי שהממשלה לא צריכה להתערב במקרה של אי החזרת חובות  על ידי החברות. לדבריו, המשמעות שצריכה להיות שגוף או חברה שלא יחזירו חובותיו - הבעלות תהיה צריכה לעבור לידיים אחרות.

 

מנכ"ל מזרחי טפחות, אלי יונס, לא היה משוכנע בנחרצות ענתבי. "לא הייתי מרים דגלים שלא יהיה סיוע ממשלתי לחברות שיזדקקו. אני מקוה שלא נזדקק לסיוע זה, אבל אם נגיע לשם, אני רוצה לקוות שהממשלה תדע לנהוג כמו ממשלות אחרות ולסייע", אמר יונס.

 

עם זאת, בהתייחסו להסדרי האג"ח המסתמנים בחברת אפריקה ישראל אמר יונס כי "אמרו שבאפריקה יפגעו אחוז נמוך מנכסי המשקיעים. לא נכון לחשוב כך". לדבריו, "בהפסדים של חברות, צריך שיישאו הבעלים ולא החוסכים".

 

 

יונס, כפי הנראה, אינו שותף לדעותיה של שרי אריסון על התנהלות בנק ישראל  והעומד בראשו. לדבריו, בנק ישראל מילא את תפקידו. "הוא סיפק נזילות למערכת, הוא עשה הרבה מאוד באיסוף במידע ובניתוח מידע. הוא בנה באופן לא מתפשר כרית ביטחון בבנקים. נכון שחשבנו מדי פעם שבנק ישראל מנדנד יותר מדי והוא מן אמא פולניה כזאת. אבל היתרון של אמא פולניה הוא שהיא בכל זאת אמא", אמר יונס.

 

 

הממונה על שוק ההון אמר שהגידול בשוק האשראי החוץ בנקאי הקל על גיוסי ההון של החברות הגדולות. לדבריו, העסקים הקטנים והבינוניים "עדיין שבויים בידיה של המערכת הבנקאית". עוד אמר ענתבי שיש כ-27 חברות בתהליכי הסדר אג"ח בערך נקוב של 13 מיליארד שקל, שרובו מאפריקה. ו-5 מיליארד שקל של התחייבויות חברות אחרות. "אני מאמין שרובו של הכסף יוחזר", אמר ענתבי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המפקח על שוק ההון, ידין ענתבי
צילום: אורי פורת
מומלצים