נשר תוקף (צילום: Christine O’Connell)
צילום: Christine O’Connell

בפארק בעיר אליס ספרינגס באוסטרליה מתקיים בימים האחרונים מופע של עופות דורסים, שבמהלכו מוזמנים המבקרים לצלם את העופות המאולפים כשהם עפים על פי פקודה מנקודה לנקודה. אחד המופעים האחרונים כמעט הסתיים באסון - כשעיט ענק חרג מהמסלול שלו ועף היישר לעבר ראשו של ילד קטן שהיה בקהל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

המבקרים במקום תיעדו את הרגע המבהיל שבו העיט מחודד הזנב נאחז בילד בטפריו. "הילד כל הזמן פתח וסגר את הרוכסן שלו, וכנראה שהעיט מאוד לא אהב את זה", סיפרה כריסטין אוקונל שצילמה את המאורע. "במקום לעוף לעבר עמוד העץ שעליו היה אמור לנחות, הוא עף ישר אל הילד ותקף אותו".

"העיט עף מעל כל הקהל וניסה לתפוס את הראש של הילד, שהתחיל לצרוח", סיפר עד ראייה אחר לתקרית. בפארק אישרו את דבר התקרית החריגה וציינו כי הילד סבל מפגיעות קלות וקיבל טיפול על ידי הצוות במקום. "פתחנו בחקירה ועד אז העיט לא ישתתף במופע", אמר הדובר.

העיט מחודד הזנב הוא הדורס הגדול ביותר באוסטרליה. מוטת הכנפיים הממוצעת שלו עומדת על כ-2.3 מטרים והוא ניזון לרוב מארנבות, ציפורים ולטאות - אבל לעיתים גם מבעלי חיים גדולים יותר כמו כבשים ושועלים. אותם טפרים שבאמצעותם נאחז בילד הם אלה שמשמשים אותו להרוג את הטרף שלו. במקרה הזה, למרבה המזל, זה הסתיים בפציעות שטחיות בלבד.