שתף קטע נבחר

הביקוש לעובדי היי-טק המשיך לעלות באוגוסט

מנתוני MIT מקבוצת מנפאואר עולה כי הביקוש לעובדי היי-טק עלה ב-2.9% בחודש שעבר לעומת יולי. מגמת העלייה בביקוש נמשכת מאז מאי השנה

הביקוש לעובדי היי-טק עלה באוגוסט ב-2.9% לעומת יולי, בהמשך למגמת עלייה בביקוש שנמשכת מאז מאי השנה. כך לפי מדד הדרושים של חברת MIT מקבוצת מנפאואר ישראל, שפורסם היום (ד'). המדד מבוס על מודעות דרושים שמתפרסמות בעיתונות הדפוס ובעיתונות המקוונת.

 

מהנתונים עולה כי תמונת הביקושים שנרשמה באוגוסט אינה אחידה: בביקוש לתוכניתנים נרשמה עלייה של 3.9% באוגוסט לעומת יולי, וירידה של 24.7% לעומת אשתקד; הביקוש למנהלי רשתות ואנשי תמיכה עלה ב-3%, וירד ב-22.1% לעומת החודש המקביל אשתקד.

 

לעומת זאת, בביקוש לראשי צוותים ומנהלי פרויקטים נרשמה ירידה של 3.3%, וירידה של 31.4% לעומת אשתקד; ובביקוש למהנדסי חומרה נרשמה ירידה של 5.8% באוגוסט לעומת חודש קודם, וירידה של 35% לעומת אשתקד. הביקוש למנהלים רשם עלייה של 14.3% באוגוסט לעומת יולי, אך ירידה של 75.8% לעומת אוגוסט אשתקד. 

 

הנתונים, לפי MIT, מצביעים על הססנות בקרב חברות היי-טק לגבי הגדלת מצבת כוח האדם שלהן. לדברי ארז בנוביץ', מנכ"ל MIT, "חשוב לציין שמדד הביקוש באוגוסט 2009 עדיין נמוך ב 25% מזה של אוגוסט 2008, כך שישנה עוד דרך ארוכה לחזרה לנתוני הביקוש לעובדי היי-טק שהיו ברבעון השלישי של 2008 . החדשות החיוביות הן שהמגמה החיובית נמשכת ומדובר בחודש הרביעי ברציפות בו ניתן לראות עלייה בביקוש לעובדים חדשים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים