שתף קטע נבחר

עידו קוז'יקרו: "אולי דווקא היום נשתחרר"

פורוורד נבחרת ישראל מתכונן למשחק הנעילה של קמפיין היורובאסקט הערב (20:15) מול יוון ומנסה להפיג מעט את האכזבה. המאמן שרף היה מהורהר במהלך האימון ועקץ את פניני. ניסיון להכשיר את יניב גרין שנפצע. אליהו על ההפסד למקדוניה: "לא היינו צריכים להגיע למשחק צמוד"

נבחרת ישראל ערכה היום (ד') בצהריים אימון באווירה קודרת למדי, לקראת המשחק השלישי והאחרון שלה באליפות אירופה, הערב מול יוון (20:15) בפוזנאן.

 

 

יניב גרין, שסובל מהצטברות של נוזלים במקום הפגיעה ברגלו, זכר למשחק אמש מול מקדוניה, ישב בצד המגרש ולא התאמן. בנבחרת מקווים שטיפולים באלקטרודות שעבר הסנטר יפחיתו את הכאב ויאפשרו לו לשחק הערב מול הקו הקדמי המאיים של היוונים.  

 

המאמן צביקה שרף המשיך להיראות מהורהר ומתוח, וביקש שלא להתראיין. במהלך האימון, שהוקדש במיוחד למשחקונים על מנת להפיג את המתח בו שרויה הנבחרת וללא תירגול טקטי, לא הוציא שרף כמעט מילה מפיו. כשגיא פניני העיר על קושי באחד מהתרגילים, עקץ שרף את הפורוורד, "גם לקחת ריבאונד זה קשה".

 

"לא חשבנו שנסיים את האליפות כל כך מהר", התוודה בסיום האימון עידו קוז'יקרו. "אנחנו מאוד מאוכזבים. נותר לנו עוד משחק אחד מול יריבה חזקה מאוד וצריך לייצג את הנבחרת המדים בכבוד. יכול להיות שדווקא היום נשתחרר, אבל אני מבטיח שכולם עשו את כל מה שיכלו. נקווה שבפעם הבאה נלמד ונעשה יותר טוב". 


עידו קוז'יקרו. מאכזב לחזור הביתה (AFP)

 

על אף הפציעה ומצב הרוח העגום, ניסה גרין לקחת דברים בפרופורציות: "יש עוד זמן עד האליפות הבאה, קודם כל שנהיה בריאים. כרגע כואב לי מאוד ולא הצלחתי להתאמן, אני מקווה שעם הקרח ומנוחת הצהריים אני אוכל לשחק. יש מספיק שחקנים טובים גם בלעדי, אתמול היה לנו קצת חוסר מזל וחוסר ריכוז בדקות הסיום. יש גם משחקים כאלה, לא תמיד המזל איתנו. לא צריך לשכוח שזה שאנחנו באליפות זה כבר הישג, אבל נסכם אחרי יוון".

 

בנבחרת יחזרו מחר בערב ארצה, לאחר שלוש טיסות (מפוזנאן לווארשה, מווארשה לפריז ומשם לתל אביב). בועדה המקצועית של איגוד הכדורסל לא צפויים לקבל בימים הקרובים החלטות לגבי תפקיד המאמן הלאומי, ויחכו ככל הנראה עם המסקנות עד לאחר ישיבת הסיכום שתיערך בהמשך. אם שרף לא ימשיך בתפקידו, הוזכרו כבר שמותיהם של אריק שיבק ואפי בירנבוים כמועמדים אפשריים לתפקיד.

 

אליהו: "לא היינו צריכים להגיע למשחק צמוד"

לליאור אליהו היה שלשום (ב') משחק חלומי מול קרואטיה, כזה שגרם להופעה בינונית שלו אתמול מול המקדונים להראות חלשה. ההבדל בין שתי ההופעות של אליהו והנבחרת אולי נראה עצום, אולם בדבר אחד לא היה הבדל כלל - בתוצאה הסופית. משחק צמוד, כמה טעויות בסיום, ועוד הפסד מתסכל. לא כך רצה אליהו לחגוג את יום הולדתו ה-24 שחל בדיוק היום, 09.09.2009.


אליהו לא מצליח לעשות נקודות על ג'רמיה מאסי (AFP)

 

"התחושה לא נעימה", סיכם אליהו את ההרגשה בקרב כל אנשי הנבחרת. "לא היינו צריכים להגיע לדקות סיום צמודות, אבל כל המשחק מתחילתו נע מצד לצד. הם הובילו בקצת, אנחנו חזרנו והם ברחו עוד פעם. זה ההבדל בין אליפות טובה לכושלת, להפסיד פעמיים בדקות הסיום. לא תמיד זה הולך כמו שרוצים".

 

- אז מה בעצם היה חסר לכם?

"אני לא יכול להצביע מה בדיוק היה חסר בדקות הסיום. עדיף לא להגיע למצב הזה, לפעמים הדברים לא נמצאים בשליטה שלנו. פה שריקה של השופט, שם משהו קטן, פה החטאה, אבל כמו שהפסדנו יכולנו גם לנצח".


ורביצה סטפנוב המקדוני בורח לאליהו (AFP)

 

- אולי העייפות הכריעה אתכם? מתוך סגל של 12 שחקנים שיחקו רק 9.

"זה לא סוד שכשמשחקים יום אחר יום בהפרש של כמה שעות זה לא פשוט. החמישייה הראשונה שלנו שיחקה הרבה, שלושה-ארבעה שחקנים שיחקו מעל 30 דקות. זה לא קל בלשון המעטה. אבל בואו לא נמצא תירוצים, אנחנו לוקחים אחריות, ונקווה שבשנה הבאה זה יהיה יותר טוב".

 

- זה היה קיץ רע לכדורסל הישראלי.

"על הנבחרות האחרות לא אני אמור לדבר, אבל אצלנו היו שני משחקים צמודים שבהם הכל יכול היה להראות אחרת. מקדוניה שיחקה טוב אתמול, שלשום שיחקנו טוב נגד קרואטיה ויכולנו לנצח את המשחק. לא הכל נמצא בשליטה שלנו ונקווה שבפעם הבאה זה יהיה אחרת. כשזה מגיע לדקה לסיום דברים קורים. גם הקהל גרם לנו להרגיש קצת כמו במשחק חוץ, וזה מורכב. כשמגיעים דקה לסיום דברים יכולים לקרות לכאן ולכאן". 


פורסם לראשונה 09/09/2009 09:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צביקה שרף
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים