שתף קטע נבחר

עובדי רמט יוצאים למאבק: "אין לנו כסף לחג"

העובדים פותחים במאבק, בגיבוי ובניהול ההסתדרות, בעקבות הודעת החברה על כוונתה להגיש בקשה להקפאת הליכים, ובעקבות אי תשלום משכורת אוגוסט. רמט וחברות בנות שלה נקלעו לחובות של כ-170 מיליון שקל

עובדי חברת הבנייה רמט, המועסקים במסגרת הסכם קיבוצי, החליטו לצאת למאבק, בגיבוי ובניהול ההסתדרות. זאת, בעקבות הודעת החברה על כוונתה להגיש בקשה לביהמ"ש להקפאת הליכים ובעקבות אי תשלום משכורת אוגוסט לעובדים. הערב (ד') יערכו העובדים כינוס חירום בבית ההסתדרות. 

  

 

במקביל מינה היועמ"ש של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, את עו"ד גלילה ואלון הורנשטיין לייצג את העובדים בביהמ"ש. ההסתדרות הודיעה גם לעובדים שאינם מאורגנים כי עורכי הדין מטעמה ייצגו כל עובד שירצה בכך. עו"ד תקן אמר כי "ההסתדרות, באמצעות באי הכח של העובדים, תבקש מביהמ"ש שלא יקבל שום החלטה אלא רק לאחר שישמעו טענות העובדים ויובטחו זכויותיהם".

  

בחברת הבנייה "רמט" מועסקים כ-100 עובדים כפועלי בניין, מנהלי עבודה ואתרי בנייה, מהנדסים ועובדי מינהלה. חלק מהעובדים התבקשו כבר לפני שלושה שבועות שלא להגיע לעבודה.

 

יו"ר ועד העובדים, שמעון ללוש, אמר כי "עד עכשיו נשכנו שפתיים אולם לא נוכל עוד להבליג במיוחד לנוכח החג המתקרב. העובדים לא קיבלו משכורות ורק אלוהים יודע מאיפה נביא כסף לקניות לחג. החלטנו לצאת למאבק על הזכויות שלנו ונילחם עד הסוף. יש בחברה עובדים מבוגרים שנתנו לחברה 30 שנה מחייהם ועכשיו זורקים אותנו לכלבים".

 

חובות של 170 מיליון שקל

רמט וחברות בנות שלה נקלעו לחובות של כ-170 מיליון שקל, וצפויות בימים הקרובים לבקש את מינויו של עו"ד יהודה רוה ורו"ח עליזה שרון כנאמנים לחברה. החברה וחברות בנות שלה צפויות לפנות בימים הקרובים לבית המשפט המחוזי בתל-אביב ולהגיש לשופטת אלשיך בקשה להקפאת הליכים.

 

בשלב זה ממתינה החברה להסכמות של הבנקים להגשת בקשת הקפאת ההליכים. עוד נודע שבעלות השליטה בחברה, האחיות עליזה יפו ומרים דורון, הסכימו להזרים לחברה כשני מיליון שקל, על ידי מכירת נכס השייך לחברה בבעלותן. זאת כדי לממן את פעילות רמט בתקופת הביניים.

 

את האחיות מלווה משפטית עו"ד דורית לוי-טילר. מקור המקורב לחברה מסר כי עד עתה כבר פנו כמה גופים המתעניינים ברכישת החברה. עוד נודע, כי לרמט ולחברות הבנות חוב בסך של כ-120 מיליון שקל למערכת הבנקאית. החובות לנושים הרגילים (הבלתי מובטחים) מסתכם בכ-25 מיליון שקל, והחובות לעובדים ולרשויות עומד על כשלושה מיליון שקל.

 

חילוקי דעות עם הבנקים

כפי שנחשף ב"ממון" לאחרונה, לחברת רמט חילוקי דעות עם הבנקים אגוד, הבינלאומי ובנק לאומי, ולאחרונה ניהלו הצדדים משא ומתן אינטנסיבי, לצורך המשך מימון הבנקים לחברה. כיוון שרבים מהעובדים חששו לעתידם המקצועי, פנתה לאחרונה נציגות העובדים בחברה לייעוץ משפטי כדי להבטיח את זכויותיהם במקרה הצורך. אתמול נפגשו העובדים עם עו"ד אופיר רונן לצורך ייעוץ משפטי.

 

בעליה של חברת אפרידר אלי אלעזרא, ששמו נזכר באשר לכוונה לרכוש את החברה מידי האחיות יפו ודורון, הודיע לאחרונה כי הוא נסוג מכוונה זו, ודרש להשיב לו את הכספים שהשקיע בשנה וחצי האחרונות – כ20- מיליון שקל שניתנו לחברה כהלוואה. בינתיים הסכימו שני הצדדים להעביר את הנושא לטיפול עו"ד רם כספי שישמש כבורר.

 

רמט, אחת החברות הוותיקות במשק, החלה לפעול ב-1942 ובנתה אתרים מרכזיים בישראל בהם נתיבי איילון, קווי רכבת מרכזיים, גשר המיתרים בירושלים, אצטדיון טדי, מחנות צבא ובתי חולים. כבר בפברואר 2008 פורסם כי הושגה פשרה בסכסוך שבין חברת עינב החץ לחברת רמט, שביקשה בעבר להטיל עיקולים זמניים על כספי חברת רמט. בהמשך הושגה פשרה בין הצדדים והתיק נסגר.

 

עו"ד יהודה רוה סירב להגיב לידיעה. מקור המקורב לרמט מסר בתגובה: הבקשה הוכנה והיא מחכה לאישור הבנקים ואם הבנקים יאשרו את הגשתה וביהמ"ש יעתר לבקשה כבר בימים הקרובים ישולמו המשכורת לעובדים והחברה תמשיך לפעול.

פורסם לראשונה 09/09/2009 09:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים