טרגדיה בערד. ארכיון (צילום: מד"א, חדשות)
ארכיון | צילום: מד"א, חדשות
שוב מקרה של ילד שנשכח ברכב הסתיים באסון: תינוקת בת 6 חודשים נשכחה במשך כמה שעות, לפי החשד על ידי סבתהּ, בתוך מכונית באזור התעשייה של ערד. צוות מד"א שהוזעק לזירה ביצע בה פעולות החייאה ממושכות, אך בסופן נאלץ לקבוע את מותה. אמה של התינוקת נמצאה בזירה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

התינוקת, באר הורוביץ,היא בתם של אביטל ונתן הורוביץ ונכדתם של דני ועדינה וייס מסוסיא. התינוקת חולצה ממכונית נעולה לאחר שכפי הנראה שהתה בה במשך שלוש שעות. חובשי מגן דוד אדום מצאו אותה ללא דופק וללא נשימה.

מבדיקה ראשונית עולה שאמה של התינוקת עובדת במרכז התעסוקה באזור התעשייה בערד. הסבתא ככל הנראה הורידה את האם במקום עבודתה בבוקר ולאחר מכן הייתה אמורה להוריד את התינוקת במעון. הסבתא המשיכה ישר למקום עבודתה ושכחה את הילדה ברכב. כשחזרה לרכב התבררה הטרגדיה.

פרמדיק מד"א בוריס מנטו שהיה בחנות סמוכה והוזעק על ידי עוברי אורח לסייע סיפר: "ראיתי תינוקת כבת חצי שנה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק עם סימני מכת חום קשים. התחלתי מיד להעניק לה טיפול מציל חיים ולבצע פעולות החייאה ובמקביל הגיעה ניידת טיפול נמרץ, שם המשכנו את פעולות ההחייאה שבסופן נאלצנו לקבוע את מותה".

"כאב לילדים קטנים המראה היה קשה מאוד ומזעזע אנחנו קוראים להורים לעשות כל מה שרק אפשר על מנת לא להגיע למצב טראגי שכזה", הוסיף הפרמדיק.

4 ילדים מתו מתחילת השנה בעקבות השארתם ברכב

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עולה כי בין השנים 2008-2016 אירעו 399 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 448 ילדים. 22 מהמקרים הסתיימו במות הילד. בשנת 2015 ילד אחד מת בעקבות שכחה ברכב ומתחילת 2016 מתו ארבעה ילדים שנשכחו ברכב.

מבין כלל המקרים שתועדו, כ- 60% עירבו השארת ילדים לבד ברכב, כ- 40% הילכדות הילד בתוך כלי הרכב ופחות מ-1% שריפת רכב. מרבית המקרים היו במעורבות רכב פרטי (85%), אולם תועדו גם מקרי השארת ילדים או הילכדותם ברכבי הסעות (כ-10%), באוטובוס (כ-5%) וברכבת קלה (פחות מ- 1%).

היום השיקה חברת Mobikeys קמפיין חדש, שמטרתו מניעת שיכחת ילדים. מערכת חדשה שפותחה לכלי הרכב היא בעלת חיישני משקל שמורכבים תחת כסאות הילדים. מיד כאשר האוטו נכבה סמס מועבר לרשימת תפוצה שנקבעת מראש על ידי המשפחה/חברת הסעות ובו התרעה שיש ילד על הכסא.

לפני שלושה שבועות מתו שני אחים, בני שלוש ושנה ושמונה חודשים, לאחר שנשכחו על ידי אביהם ברכב במשך שעות במועצה האזורית אל קסום. הם פונו מהמכונית לבית המשפחה, שם ביצעו בהם צוותי מד"א פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותם. השניים הושארו ברכב שאביהם החנה בחנייה סמוך לבית הספר "אלסייד" ליד היישוב חורה.