וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב ההילולות של נתיבות: "הרנטגן" נגד "רב המנהרות"

הרב יעקב איפרגן, "הרנטגן", יקיים ביום ראשון את ההילולה לזכר אביו בהשתתפות עשרת אלפים משתתפים. יומיים קודם לכן יערוך אחיינו הרב נתנאל שריקי הילולה לזכר אותו אדם באולם מפואר. "מאבק על כוח ויוקרה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: הרב נתנאל שריקי התפלל על גבול רצועת עזה לקריסת המנהרות, בחודש פברואר)

ביום ראשון הקרוב יקיים הרב יעקב ישראל איפרגן, המכונה "הרנטגן", את ההילולה לציון יום פטירתו של אביו, הרב שלום איפרגן. באירוע שכבר הפך מזמן למפגן כוח עבור חצרו של הרב ישתתפו גם השנה אישי ציבור, פוליטיקאים ואנשי עסקים. ביום חמישי, יומיים קודם, יערוך אירוע דומה לזכר אותו אדם הרב נתנאל שריקי, אחיינו של "הרנטגן", שהתפרסם לאחרונה כ"רב המנהרות" משום שהוא מייחס לעצמו את קריסת מנהרות חמאס. שני האירועים, המתקיימים כמעט במקביל, מספקים הצצה אל מאחורי הקלעים של עולם המקובלים והקרב הסמוי המתנהל בין אנשיהם על כוחם.

הרב שריקי, בן 37, מנסה בשנים האחרונות להידמות לדודו. בין קהל מאמיניו רשימה ארוכה של סלבריטאים, אנשי עסקים ופוליטיקאים. חצרו בנתיבות אומנם מושכת קהל אך נחשבת קטנה בהרבה מזו של דודו "הרנטגן". ביום חמישי כוחו יעמוד למבחן. ההילולה לכבוד סבו של שריקי מתכוננת בקפידה רבה. לטענת אנשיו, צפויים להגיע קובי פרץ, רון שובל, ליאור נרקיס, בכירים במשק בהם דוד פתאל, שרים, ח"כים ורבנים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הרומן יוצא לאור: הביקור שחשף את הברית האסטרטגית בין ישראל ומצרים
בפעם הראשונה: אולמרט יצא הבוקר לחופשה מכלא מעשיהו
חולצות "עם ישראל חי" וסיור בערוץ 20: נפתח קמפיין לסיוע כספי לאזריה

הרב ישראל יעקב איפרגן המכונה "הרנטגן" והרב נתנאל שריקי. ראובן קסטרו, אורי לנץ, עיבוד תמונה
מנסה להידמות לדודו. שריקי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, אורי לנץ

לצורך ההילולה שכרו הרב ואנשיו אולם אירועים יוקרתי שבו - תמורת 360 שקלים - יוכלו המשתתפים ליהנות מארוחת ערב מלאה ומהשתתפות בהגרלה על ספר תורה בעלות של 120 אלף שקלים. בשיא ההילולה תיערך מכירה פומבית של 101 מזוזות שבסביבת הרב שריקי מבטיחים כי "איתן הסתובב הרב בכל קברי הצדיקים בארץ", וכן "שמונה חתיכות של אפיקומן שהרב אכל בליל הסדר. זו סגולה לפרנסה, הצלחה וזוגיות".

דף הפייסבוק של הרב שריקי, שלו עשו "לייק" אלפי מאמינים, הפך בימים האחרונים לחמ"ל מאולתר לקראת האירוע. באחד מהפרסומים בדף הציבור מוזמן להשתתף בהילולה כך: "מונחת לפניכם ההזדמנות להשתתף בהילולה יחד עם אישי ציבור, בכירים במשק, אישי תרבות ואמנות". גם משרד יחסי ציבור מלווה את הרב שריקי ומסייע לו רבות לקראת ההילולה שתתקיים בסוף השבוע.

הרב נתנאל שריקי התפלל על גבול רצועת עזה לקריסת המנהרות: "שתתבטל הגזירה". שי מכלוף
הרב נתנאל שריקי מתפלל לקריסת המנהרות בגבול רצועת עזה, בחודש פברואר/שי מכלוף

לעומת זאת, ההילולה שיערוך "הרנטגן", גם הוא מנתיבות, תחולק לשני אירועים: ביום חמישי יתקיים במוסדותיו "יום שכולו תורה", שבמהלכו אברכים מהישיבה ומהכולל ילמדו תורה לזכר אביו, וביום ראשון תיערך הסעודה. בעבר, ההילולה של "הרנטגן" הייתה חגיגה של הון, שלטון ומיסטיקה, אך בשנים האחרונות בחצרו של הרב עושים מאמץ להתרחק מאור הזרקורים.

"מגיעים אנשים מכובדים מאוד אבל האירוע יותר צנוע", אמר אחד מאנשיו של הרב. הילולת "הרנטגן" סגורה למוזמנים בלבד ולא ייערכו בה מכירות פומביות כמו אצל אחיינו הרב שריקי. למרות הירידה בהתעניינות התקשורתית סביב ההילולה, הרנטגן ידוע לרבים וזוכה לפרסום רב. מדי שנה עולה בהתמדה כמות המשתתפים באירוע, שמגיעים מכל רחבי הארץ, ולפי ההערכות היא חצתה את המספר עשרת אלפים. "מאוד חשוב לשניים מי יגיע", אמר תושב העיר שמכיר את שתי החצרות, "בסוף זה מאבק על כוח ויוקרה".

הילולת הרב יעקב איפרגן – הרנטגן בנתיבות, תיקון שנה והדלקת הנרות המסורתית, יולי 2011. שי מכלוף
"היום האירוע יותר צנוע". הרנטגן בהילולה המסורתית בשנת 2011/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully