וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב שבנו נהרג בקרב בינת ג'בל: "מעולם לא קיבלתי תחקיר רציני על מותו"

לאחר שצה"ל פרסם תיעוד מהקרב הקשה במלחמת לבנון השנייה, מגיבים הורים שכולים לחיילים שנפלו בו. "העבירו לי תחקירים שטחיים", מחה אביו של סמ"ר אוהד קלאוזנר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: דובר צה"ל, עיצוב גרפי: דורון שיינר, עריכת ודיאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: אור כהנא.

לאחר פרסום התיעוד מקרב בינת ג'בל לרגל עשור למלחמת לבנון השנייה תוקף היום (ראשון), ישראל קלאוזנר, אביו של סמ"ר אוהד שנפל בקרב, את התנהלות צה"ל אחרי המלחמה. "את התחקיר של האירוע בו הבן שלי נהרג לא קיבלתי עד היום, תחקיר אמיתי ונכון לא הגיע".

"העבירו לי כמה פעמים כל מיני תחקירים שטחיים, מלאים בטלאים ולא מדויקים, שנעשו כלאחר יד", הוא מצר. "פניתי לקצינת הנפגעים החדשה של גולני, ואמרתי לה שהגיע הזמן שאקבל תחקיר רציני ומכובד. אני עדיין ממתין. את רוב המידע מהאירוע אני יודע מחברים של אהוד מהגדוד", סיפר האב השכול. "את מה שהיה על שולחנם של הרמטכ"ל דן חלוץ, ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון פרץ אני לא יודע".

עוד בוואלה! NEWS
"הכוח של קליין הוריד עשרה מחבלים": תיעוד הקרב של גולני בבינת ג'בל
נסראללה יכול להמשיך לאיים: ההתיישבות ליד הגבול שגשגה מאז המלחמה
"זה היה יכול להיות מחבל": תושבי גבול ירדן מודאגים מהפרצות בגדר

חשיפת תמונות חדשות ממלחמת לבנון השנייה. יולי 2016. דובר צה"ל
תמונות חדשות ממלחמת לבנון השנייה/דובר צה"ל

משה, אביו של סגן עמיחי מרחביה, שנפל גם הוא בקרב, לא הופתע מהתיעוד החדש. "לוחמי הפלוגה נחשפו לחומרים שנה לאחר המלחמה, החומרים אצלנו מזמן והדברים ידועים. הלוחמים התקדמו בחייהם, אבל הם לא מתנתקים ממה שעברו. סיפור הקרב הוא סיפור גבורה, שדרכו מתברר כי הלוחמים הפשוטים היו הגיבורים בקרב שערך כ-11 שעות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סגן עמיחי מרחביה. דובר צה"ל
סגן עמיחי מרחביה/דובר צה"ל

דובר צה"ל חשף היום לראשונה את הקלטות הקשר של גדוד 51 של חטיבת גולני מקרב בינת ג'בל שהתחולל ב-23 ביוני 2006, בשבוע השלישי של מלחמת לבנון השנייה ונחשב לאחד המשמעותיים והקשים ביותר. בקרב נהרגו שמונה קצינים וחיילים ושדרת הפיקוד ספגה פגיעה קשה. לרגל ציון עשור למלחמה, חנכו בצה"ל אתר חדש להנצחת הקרבות.

למרות האובדן בקרב, נאבק גדוד 51 להטות את הקרב והרג יותר מ-30 מחבלים עד להכרעתו. בקרב נהרגו רס"ן רועי קליין, סרן אלכס שוורצמן, סגן עמיחי מרחביה, סמ"ר שמעון דהן, סמ"ר עידן כהן, סמל שמעון אדגה, סמל אסף נמר וסמ"ר אוהד קלאוזנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully