הוריו של אלאור אזריה, שנאשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון ועומד בימים אלה למשפט, הצליחו הבוקר (שני) לגייס יותר מ-400 אלף שקלים כדי לנהל את ההליך המשפטי נגדו. ההגעה ליעד מגיעה פחות מ-12 שעות מאז פתחו פרויקט גיוס כספים באתר "הדסטארט". הקמת הפרויקט מגיעה לאחר הפרסום בחדשות 2 על חובות ואי סדרים בקמפיין למען אזריה.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

בסרטון שהועלה לרשת, נראים הוריו של אזריה כשהם פונים לציבור הרחב. "אימהות יקרות, מאימא לאימא, אנא מכם, עזרו לי להוציא את הילד שלי ולהביא אותו בחזרה הביתה", אמרה אמו של אזריה. הקמפיין הצליח מעל למשוער, ותוך כמה שעות גויסו מאות אלפי שקלים. בקמפיין הצהירו כי כל הכסף שייאסף יילך להוצאות המשפט של אזריה וחיילים נוספים בעתיד: "העמותה אינה למטרות רווח ומטרתה להעניק סיוע משפטי ותקשורתי לחיילים וחיילות אשר ייקלעו למצוקה בעת שירותם בשל פעילות מבצעית או טיפול באירוע טרור".

מנהל הקמפיין שרון גל עדכן הבוקר על ההישג והודה לתומכים: "ב-12 שעות, רובן בלילה, העברתם מסר מהדהד: עם ישראל תמיד יתלכד סביב לוחמיו, באהבה עצומה, בעוצמה מסחררת, עם לב ענק. פשוט מדהימים. עם ישראל חי, אוהב אתכם. אני מבקש להבהיר: כל שקל שיגויס מעבר ליעד יישמר בחשבון העמותה למען חיילי צה״ל ויבטיח ללוחמינו האהובים - לעולם לא תהיו לבד, תמיד נדאג לכם, ניתן לכם גב ולב ענק".

300 אלף שקל בשלוש שעות

אלפי בני אדם תרמו באתר "הדסטארט" שנפתח על ידי שרון גל למען אלאור אזריה. בין התמורות לתורמים מוצעים באתר פרסים החל מחולצה, מכתב הוקרה מהמשפחה ועד סיור והרצאה מאת הח"כ לשעבר. תמורת

צ'רלי, אביו של אזריה, אמר אתמול: "זו נקודת אור ראשונה בתוך החושך הגדול שהשתלט על חיינו מאז המקרה. עם ישראל במיטבו, נרתם ולא מפקיר לוחם ולא משנה מה הנסיבות. אנחנו גאים בעם שלנו ומודים מקרב לב לכל מי שהתגייס למען אלאור ולוחמי צה"ל ולכל מי שמתכוון לקחת חלק בפרויקט ולהתגייס".

"הנחנו שתהיה התגייסות, אבל לא תיארנו לעצמנו שבעוצמה כזו", הוסיף האב. "אנחנו מרגישים שעם ישראל נותן לנו גב ואת כל הלב, כשתוך שלוש שעות גויסו כמעט 300 אלף שקלים. בשם אלאור אני אומר לכולם תודה. עם ישראל חי".

עבור 50 שקלים יקבל התורם תעודת תמיכה, עבור 100 שקלים מכתב הוקרה ממשפחת החייל. תמורת 200 שקלים יקבל התורם חולצה – וב-500 שקלים סיור והרצאה עם שרון גל. תומך אחד אפילו רכש חוג בית של שרון גל בעשרת אלפים שקלים.

חוק התיעוד: האירועים הבולטים (צילום: בצלם, חדשות)
הירי שביצע אזריה | צילום: בצלם, חדשות

בין התגובות של התורמים באתר ניתן למצוא: "זו המחאה שלי נגד מערכת דורסנית שמנסה להפיל תיק על חייל שהרג מחבל", "מאבקכם הוא מאבקנו. היכן שהמדינה כשלה, זה הזמן של הציבור לתת את הטון ולשים סוף למשפט דרייפוס הישראלי". וגם: "כי אני יודע שהיום זה אלאור, אבל מחר זה יהיה הבן שלי".

ביום שישי, בפעם השנייה מאז החל משפטו המתוקשר של אלאור אזריה, הוא יצא לחופשה קצרה בביתו. החופשה אושרה על ידי הפרקליטות הצבאית, ובסופה שב אזריה לבסיס שבו הוא מוחזק ולמסדרונות בית המשפט.

בשבוע האחרון התנהלו מספר דיונים במשפטו, בהם העידו מפקדים וחיילים - וחלקם סתרו את פרשנותו של אזריה לפיה חשש ממטען. בשבועיים הקרובים יסתיים שלב התביעה במשפט, ולאחר מכן יגיע תורה של ההגנה לומר את דבריה.

בשבוע שעבר פרסם לראשונה פרשננו הצבאי רוני דניאל כי אמצעי אבטחה ניתנו לתובעים במשפט נגד אזריה, זאת בשל ריבוי ההסתה נגדם והאיומים עליהם. כמו כן, ארבעה חיילים שזומנו להעיד במשפט אמרו שהם חוששים והתנו את עדותם בכך שתינתן להם הגנה, וזו אכן ניתנה והם העידו.

אמנם בראשית המשפט היה גל האיומים דרמטי יותר, אך גם בתקופה האחרונה נרשמות מדי פעם הסתות ואיומים על בכירי הפרקליטות הצבאית הראשית. לכן, הותקנו בטלפונים הניידים שלהם אפליקציות שבאמצעותן יוכלו לקרוא לעזרה בעת הצורך בלחיצת כפתור. כמו כן, תודרכו התובעים על ידי גורמי אבטחה ממה כדאי להם להיזהר ובאילו מצבים עליהם לפקוח עין ולהיות עירניים במיוחד.

האווירה המתוחה הזו נוצרה, כאמור, בשל ההסתה והאיומים ברשתות החברתיות. עם זאת, בפרקליטות הצבאית מבהירים כי הם לא מתכוונים לשנות ולו משהו באופן ניהול המשפט. לדבריהם, אף אחד לא נרתע והם ימשיכו לנהל את המשפט כמתוכנן.