וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בשיחות סגורות עם מנהיגי אירופה: "שמרו על האיחוד"

10.7.2016 / 14:01

גורם בבית הלבן מסר כי נשיא ארה"ב אמר בפסגת נאט"ו למנהיגי גרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה לשמור על הפרויקט האירופי ברקע הברקזיט. הם גם נפגשו עם נשיא אוקראינה והביעו בו את תמיכתם

צילום: עומרי נחמיאס

(מחאה מול הבית הלבן בעקבות אלימות המשטרה כלפי שחורים, הלילה)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה קרא למנהיגי גרמניה, איטליה, צרפת ובריטניה לשמור "על היציבות ועל התפקוד של הפרויקט האירופי" - כך מסר גורם בבית הלבן. זאת בעקבות משאל העם בבריטניה שהתקיים בחודש שעבר, אז הכריעו התושבים בעד עזיבת גוש 28 המדינות. אובמה השתתף בפסגת נאט"ו שהתקיימה בפולין בצל האיומים הגוברים על הברית מצדה של רוסיה.

מנהיגי חמש המדינות המובילות בנאט"ו נועדו גם עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו. לפי הגורם, הם הביעו את תמיכתם בקייב לאחר שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים ובשל תמיכתה בבדלנים במזרח אוקראינה.

"המנהיגים הסכימו שאוקראינה רשמה התקדמות משמעותית מבחינה פוליטית, כלכלית ובמלחמה בשחיתות, אולם יש צורך בעבודה נוספת כדי לחזק את ההישגים הללו", מסר הגורם, שציין כי המנהיגים הסכימו שהסנקציות שהוטלו על רוסיה יוסרו רק אם תיישם את הסכם מינסק במלואו.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו, ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון וראש ממשלת איטליה מתאו רנצי, 9 ביולי 2016. רויטרס
מנסה לשמור על אחדות אירופה. אובמה והמנהיגים, אתמול/רויטרס

היום נפגש אובמה במדריד עם פליפה מלך ספרד ובהמשך יפגוש גם את ראש הממשלה מריאנו ראחוי. נשיא ארצות הברית היה אמור לשהות במדינה במשך יומיים, אך קיצר את ביקורו בשל רצח חמשת השוטרים בדאלאס. גורמים בבית הלבן הבהירו כי אובמה התעקש להגיע למדינה חרף האירועים מאחר שהיא המדינה האירופית הגדולה היחידה שאליה לא הגיע כנשיא.

"ספרד היא בעלת ברית חשובה בנאט"ו, אנחנו מודים לה על אירוח כוחות אמריקניים. אנחנו גם שותפי סחר גדולים", אמר אובמה בריאיון לעיתון אל-פאיס, שיבקר גם חיילים אמריקנים בבסיס של הצי לחופי המדינה. "זאת הסיבה לכך שארצות הברית מחויבת לשימור היחסים עם ספרד חזקה ומאוחדת".

ספרד נמצאת במבוי פוליטי סתום כמעט שבעה חודשים לאחר שבבחירות האחרונות בדצמבר איבדה מפלגתו של ראחוי מכוחה. היא נכשלה להקים ממשלה חדשה ופיזרה שוב את הפרלמנט - רק כדי שבחודש שעבר יהיו תוצאות דומות ללא פתרון נראה לעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully