יום שני, 13.05.2024 שעה 23:42

קשטן: לא יסכסכו בין הצוות המקצועי לשחקנים

מאמן הנבחרת ובניון דיברו במסע"ת על פרשת החילוף. הקפטן: "סיני ואני נמשיך להיות חברים". ברוכיאן צפוי לפתוח הערב ב-21:00 מול לוקסמבורג

|
בניון עם קשטן וסיני באימון. (אלעד ירקון)
בניון עם קשטן וסיני באימון. (אלעד ירקון)

דרור קשטן ויוסי בניון ערכו אמש (ראשון) מסיבת עיתונאים שהועברה אליכם בשידור ישיר ובחינם ב-ONE TV LIVE, לקראת המשחק מול לוקסמבורג (הערב ב-21:00) שינעל את השבוע הסוער שעבר על נבחרת ישראל.

כזכור, הנבחרת הפסידה 1:0 ללטביה במוקדמות המונדיאל באצטדיון רמת-גן, במשחק שחיסל סופית את סיכויי העלייה למונדיאל ראשון מאז מקסיקו ב-1970.

למרות ההפסד המביך, את מירב תשומת הלב תפס העימות בין הקפטן יוסי בניון לקשטן. החל החל לאחר שהמאמן החליט להוציא את קשר ליברפול במצב של פיגור 1:0. לבניון שזעם על קשטן ועל הצוות המקצועי, לקח מספר שניות כדי לעכל את ההחלטה.

ברגע שהונף השלט שהראה את המספר 15, הקפטן הישראלי ירד באיטיות מהמגרש תוך שהוא מניף את ידיו בהפגנתיות לעבר הספסל: בניון פנה לקשטן תוך הנפת ידיים: "בשביל מה החלפת אותי? למה מיהרת? למה דווקא אני, למה עכשיו?!".

גם מספר דקות לאחר האירוע, בניון התקשה להירגע ועוזרו של קשטן, משה סיני, הגיע לעבר הקפטן כדי לנסות ולהרגיע את הרוחות תוך כדי שהוא מרים את קולו. בהמשך הצטרף גם מנהל הנבחרת, ישראל סטויצ'ינסקי, לניסיונות השכנוע.

מסע"ת נבחרת ישראל

גם לאחר מכן נראה היה שהקפטן מסרב להירגע והתקרית בהחלט השפיעה על המשך משחק הנבחרת. גם כשהדקות נקפו, בניון לא פנה לקשטן ולא נרשמה לחיצת יד בין השניים. לאחר שבאימון הראשון מאז התקרית שרר נתק מוחלט בין הצדדים, אתמול בלילה נפגשו השניים, ליבנו את העניינים והקפטן צפוי לפתוח במשחק מול לוקסמבורג.

במהלך היום אסף המאמן הלאומי את שאר שחקני הנבחרת לשיחה מלב אל לב ואמר להם בין היתר: "אתם כמו בניי, טבעי שאבא יכעס לפעמים".

סוף עונה

בניון: "היינו חברים טובים וכך נמשיך"
הקפטן יוסי בניון אמר במסיבת העיתונאים: "היה חשוב לסגור את העניין עם סיני, היינו ביחסים מצויינים לפני המקרה הזה וכך נמשיך גם לאחר המקרה. אתמול הייתה שיחה ארוכה, כל אחד אמר מה שהוא חושב, שנינו לא היינו רוצים להכנס לתקרית הזו שנראתה לא יפה בטלוויזיה. העיקר שזה מאחורינו, אנחנו חברים טובים ולא רק אני ומשה אלא עם כולם. ב-12 השנים שלי בנבחרת נהניתי הכי הרבה בתקופה הזאת. אנחנו מקווים להמשיך ליהנות ביחד. ננסה לעשות את המקסימום כדי לסיים בצורה טובה את הקמפיין".

יוסי בניון. &qout; (אלעד ירקון)
יוסי בניון. "נעשה את המקסימום לסיים בצורה טובה את הקמפיין" (אלעד ירקון)

המאמן הלאומי דרור קשטן פתח את הדברים ואמר: "אמרתי את זה גם אחרי המשחק שקיימת אצלי אכזבה גדולה במיוחד מהמשחק האחרון, מההפסד האחרון, מהצורה שבה הופענו".

"נכון שזה סתם את הגולל על האפשרות שלנו להעפיל למונדיאל 2010 אבל כפי שכבר אמרתי היום לשחקנים אנחנו צריכים לסיים את הקמפיין בצורה הכי יפה ומכובדת ומעבר לזה שיש לנו את הכבוד העצמי ללבישת המדים הלאומיים. זה גם חשוב לדירוג ולהגרלה של הקמפיין הבא".

דרור קשטן. &qout;יש אצלי אכזבה גדולה מהיכולת שלנו&qout; (אלעד ירקון)
דרור קשטן. "יש אצלי אכזבה גדולה מהיכולת שלנו" (אלעד ירקון)

קשטן: "אני בטוח שבניון אוהב אותנו כמו שאנחנו אוהבים אותו"
"אני חושב שמאז התקופה שאני המאמן הלאומי נבנתה כאן נבחרת עם מרקם חברתי ואנושי יוצא מן הכלל והדברים באים לידי ביטוי בחברה שיש לאנשים להגיע לנבחרת ישראל, ביחסי הגומלין שקיימים בין השחקנים וביני ובין השחקנים שאני רואה אותם כבנים שלי. זה דבר מאוד חשוב לנבחרת הלאומית. ראינו בנבחרות הקודמות לא מעט בעיות ולא מעט בעיות חברתיות".

"אני יודע שהשאלה הראשונה שתשאל היא על האירוע שהיה ביום שבת. בין משה סיני ליוסי בניון. כבר אחרי המשחק הם שוחחו בעניין הזה. הם המשיכו לאחר מכן ואתמול הייתה פגישה משולשת וההדורים יושרו ביניהם. אני מוכרח לציין כפי שאמרתי, הכבוד ההדדי שיש בינינו הוא מעל הכל".

בניון וקשטן. &qout;נבנתה כאן נבחרת עם מרקם חברתי יוצא מן הכלל&qout; (אלעד ירקון)
בניון וקשטן. "נבנתה כאן נבחרת עם מרקם חברתי יוצא מן הכלל" (אלעד ירקון)

"גם משה וגם יוסי הם שני אנשים מבוגרים שידעו לדבר על העניין הזה בצורה מבוגרת. אין לי ספק שסיני אוהב את בניון כפי שאני אוהב אותו ויוסי אוהב אותנו כפי שאנחנו אוהבים אותו. מטבע הדברים אוהבים לנפח את הדברים. אנחנו ממשיכים באותה דרך כמו שאנחנו הולכים בה בשלוש שנים. יש לנו דרך מסוימת בנבחרת, אנחנו מכבדים אחד את השני וככה נמשיך עד תום הקמפיין. אף אחד לא ימשיך לתקוע טריז כזה או אחר בין הצוות המקצועי לשחקנים ולהיפך".

על השאלה האם הוא השתנה במהלך התקופה בנבחרת אמר המאמן: "כרטיס הביקור שלי לא נפגע, לא השתניתי. בתקופה שאני מאמן נקבעו נהלי התנהגות ועבודה והשחקנים עובדים בהם בצורה מכובדת. הם באים ומכבדים את הנבחרת, רוצים להיות בה ומאוד ממושמעים".

קשטן: "במשך 12 שנים הנבחרת לא עשתה כלום"
הקפטן הוסיף ואמר: "אי אפשר להגיד כל פעם שבקמפיין הזה או הבא זה יקרה. צריך לעבוד קשה, בתקווה שזה יקרה. אני כמובן מקווה שנצליח לעשות את זה, ולא נשאר לי עוד הרבה, רק קמפיין או שניים. אני מקווה שנביא הישגים".

דרור קשטן. &qout;אף אחד לא יתקע טריז בין הצוות המקצועי לשחקנים&qout; (אלעד ירקון)
דרור קשטן. "אף אחד לא יתקע טריז בין הצוות המקצועי לשחקנים" (אלעד ירקון)

"כמובן שהיינו רוצים להיוך במצב יותר טוב. אנחנו רוצים לתקן מה שעשינו בעיקר בשבת האחרונה. האחריות היא עלינו השחקנים שאיכזבו לפצות את דרור, משה, הקהל ואתכם. לפני כן אנחנו רוצים להחזיר את הכבוד קודם כל לעצמנו, לסיים את הקמפיין בטעם טוב. תחשבו מה יקרה אם נפסיד ללוקסמבורג? נהיה עם הראש באדמה. צריך להתרכז במשחק עצמו, ואז כל אחד יחזור להתרכז בקבוצה שלו".

המאמן התייחס לחוסר ההצלחה של הנבחרת בקמפיין האחרון ואמר: "נאמר לי שפורסמה טבלה בעיתונות של הצלחת הנבחרת ב-12 השנים האחרונות. אני לא קראתי עיתונים בעצמי. במשך 12 שנים לא עשינו כלום, למרות שקיבלנו הכל.

"פעם היו גם ימי אימון, אחת לשבוע הנבחרת הייתה מתכנסת בבית מלון ועושים אימון ומשחק. וסה"כ הגיע ל-20 אחוז, או 40 אחוז או 50 אחוז. אין לנו טענות על קבלת תנאים מההתאחדות היא מעמידה את כל התנאים, וזה לא דבר יוצא דופן. התוצאות בסיכומו של דבר הן אותן התוצאות. לא היו מלאכים לפני, וגם אני לא מלאך, אני בשר ודם".

דודו אוואט חזר להתאמן ותורגל בשער, סהר או גולן בהתקפה
סלים טועמה שלא התאמן בשל מחלה, שוחרר מהסגל. השוער דודו אוואט שהחסיר את האימון אמש בגלל פציעה בקרסול חזר להתאמן ותורגל בהרכב לקראת המשחק מול לוקסמוברג.

בניון ואוואט באימון. שני הלגיונרים צפויים לפתוח (אלעד ירקון)
בניון ואוואט באימון. שני הלגיונרים צפויים לפתוח (אלעד ירקון)

קשטן תירגל 10 מבין ה-11 שחקנים שיפתחו במשחק. בהגנה ישחקו שפונגין, סטרול, בן חיים ודדי בן דיין. בקישור האחורי בירם כיאל ותמיר כהן, באגפים יהיו אלה יוסי בניון מצד שמאל ואבירם ברוכיאן מצד ימין שישחקו מתחת לאליניב ברדה שתורגל כחלוץ בודד. הסוגיה היחידה שנותרה פתוחה היא מי מבין השניים, בן סהר או עומר גולן שיפצחו לצידו של ברדה. ההערכה היא שחלוץ אספניול יהיה האיש שיועדף על פניו של גולן.

עומר גולן ותמיר כהן. אווירת סוף עונה בנבחרת  (אלעד ירקון)
עומר גולן ותמיר כהן. אווירת סוף עונה בנבחרת (אלעד ירקון)

אימון הנבחרת התנהל באווירה של סוף עונה כאשר כל הגורמים והשחקנים מודעים לעובדה שאפסו הסיכויים להגיע למונדיאל. המטרה היא מן הסתם כעת לא למעוד ולא לפשל מול לוקסמבורג כפי שציין יוסי בניון במסיבת העיתונאים.

הרכב משוער: דודו אוואט, יובל שפונגין, אבי סטרול, טל בן חיים, דדי בן דיין, בירם כיאל ותמיר כהן, יוסי בניון, אבירם ברוכיאן, אליניב ברדה, בן סהר (עומר גולן).

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */