שתף קטע נבחר

צילום: getty images

ווימבלדון: ראוניץ' הדיח את פדרר ועלה לגמר

הפתעה בחצי גמר ווימבלדון: השווייצרי כבר חלם על תואר גראנד סלאם 18 נוכח הדחתו המוקדמת של נובאק ג'וקוביץ' אבל ליריבו הקנדי העיקש היו תוכניות משלו. ראוניץ' ("מקווה לנצל את ההזדמנות בגמר") חזר מפיגור 2:1 במערכות בדרך ל-3:6, 7:6, 6:4, 5:7, 3:6 על המדורג שלישי בעולם

מהרגע שנובאק ג'וקוביץ' הודח במפתיע מטורניר ווימבלדון על ידי סם קוורי כולם דיברו על הגראנד סלאם ה-18 של רוג'ר פדרר. מה שכל אותם רומנטיקנים שכחו הוא שבדרך לגביע, פדרר צריך עוד לעבור כמה טניסאים נהדרים.

 

היום (ו') הודח פדרר בחצי הגמר לאחר שהפסיד 6:3, 6:7, 4:6, 7:5, 6:3 למילוש ראוניץ' הקנדי (25) שהעפיל לגראנד סלאם ראשון בקריירה. נראה כי ראוניץ' (7 בעולם) שמעולם לא זכה בתואר על דשא, למד איך לשחק מול פדרר. אחרי שהפסיד לו ב-11 מ-12 מפגשים, השנה הוא כבר הצליח לנצח אותו פעמיים בבריסביין וכעת בווימבלדון.

 

ראוניץ' חוגג (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ראוניץ' חוגג(צילום: EPA)

מרוסק (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
מרוסק(צילום: gettyimages)

 

יותר מכך, ראוניץ' יכול להיות מרוצה לא רק מהטניס המצוין שהציג ברוב המשחק, אלא גם מהאופי שהפגין כשחזר מפיגור 2:1 במערכות מול אחד הטניסאים החזקים ביותר מנטאלית בהיסטוריה. כעת הוא ימתין למנצח בחצי הגמר השני בין תומאס ברדיך ואנדי מארי.

 

פדרר נראה במערכה האחרונה סובל מפציעה ברגל ואף נזקק פעמיים לטיפול. מעניין יהיה לראות האם להפסד הערב תהיה השפעה על המשך העונה של הפנומן השווייצרי. בגיל 34 נראה כי פדרר החמיץ הזדמנות פז לזכות בתואר גראנד סלאם נוסף, האם ההפסד היום סימל את סופו של עידן בטניס? ימים יגידו.

 

ראוניץ' אמר בסיום: "זה היה קאמבק גדול. פדרר שיחק טניס מצוין, אבל ניצלתי את הפירצות הקטנות וסיימתי משחק בלתי ייאמן מבחינתי. אני מקווה לנצל את הצ'אנס שקיבלתי בגמר".

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

חזר למשחק במערכה השנייה. פדרר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
חזר למשחק במערכה השנייה. פדרר(צילום: AFP)

 

על העבודה עם ג'ון מקנרו אמר ראוניץ': "הוא אמר לי לצאת ולתת את הכל. הוא תמיד חיובי וזה מרגיע אותי. הוא עכשיו ייתן לי טיפים לגמר, יש לו עוד הרבה מה ללמד אותי".

 

מהלך המשחק

אחרי שכל אחד משני השחקנים שמר על ההגשות בפתיחת המשחק, מילוש ראוניץ' היה הראשון להשיג שבירה ולעלות ל-1:4 תוך 16 דקות.

 

פדרר ניסה לחזור לעניינים, צימק ל-5:3 והיה קרוב מאוד לשבור חזרה, אבל נכנע ליכולת מצוינת של ראוניץ' בנקודות החשובות - והפסיד את המערכה הראשונה 6:3.

 

פדרר מאוכזב  (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פדרר מאוכזב (צילום: EPA)

 

המערכה השנייה הייתה הרבה יותר צמודה, כאשר לכל אורכה אף אחד מהשחקנים לא איבד ריכוז או איפשר ליריבו לברוח. במשחקון העשירי פדרר החזיק בשלוש נקודות שבירה ומערכה, אבל איבד את כולן.

 

ראוניץ' הגיב טוב ללחץ עם עליות לרשת והגשות עוצמתיות והשווה ל-40:40. פדרר קיבל צ'אנס נוסף, אך החטיא כדור פשוט. ראוניץ' אמר תודה, השווה ל-5:5 ואז גם ל-6:6 שקבע: הולכים לשובר שוויון. מיני-שבירה מהירה עזרה לפדרר לזכות בו ולנצח את המערכה השנייה - 6:7.

 

גמר גראנד סלאם ראשון שלו. ראוניץ' (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
גמר גראנד סלאם ראשון שלו. ראוניץ'(צילום: גטי אימג'ס)

 

גם המערכה השלישית הייתה שקולה מאוד, עד הרגע שבו פדרר תפס פיקוד והשיג שבירה חשובה שסידרה לו יתרון 3:5. ראוניץ' לא ויתר על המערכה וצימק ל-5:4. פדרר שחבט שמונה אייסים במהלך המערכה שמר במשחקון העשירי ועלה ל-1:2 במערכות.

 

כמעט כמו בשידור חוזר, המאבק הצמוד נמשך לו גם במערכה הרביעית. פדרר כבר השיג שתי נקודות שבירה במשחקון החמישי, אבל ראוניץ' הפגין אופי והציל אותן. הדרמה הגיעה לשיאה במשחקון ה-12 עם טעות של פדרר ושינוי כיוון של ראוניץ' בחבטה שסידר לו שבירה בדיוק ברגע הנכון, 5:7 ו-2:2 במערכות.

 

בין סיום המערכות פדרר ביקש לקבל טיפול בירך. במצב של נקודת שבירה במשחקון הרביעי במערכה החמישית, נפל פדרר לא טוב על הרגל ונזקק לטיפול נוסף. כשחזר מהטיפול השוויצרי נשבר וראוניץ' עלה ל-1:3.

 

לראוניץ' הייתה הזדמנות לשבור פעמיים גם במשחקון השישי, אבל פדרר שמר שוב על משחקון ההגשה שלו. מנגד השווייצרי לא הצליח לשבור חזרה וראוניץ' ניצח 3:6 במערכה ובמשחק כולו.


פורסם לראשונה 08/07/2016 14:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים