יום ראשון, 12.05.2024 שעה 06:31

פרנק למפארד: ביליץ' מאוד חכם, כמעט כמו מוריניו

קשר אנגליה לא מתרשם מההערות של מאמן קרואטיה על המשחק ה'לא אנגלי' של נבחרתו לקראת המשחק מחר ב-22:00. צרפת: הנרי מכחיש עימות עם דומנק

|
סלאבן ביליץ´. מזכיר ללמפארד את מוריניו
סלאבן ביליץ´. מזכיר ללמפארד את מוריניו

נבחרת קרואטיה של סלאבן ביליץ', מי שהוזכר לאחרונה כמועמד להגיע לנבחרת ישראל, תחזור מחר ב-22:00 לאנגליה למשחק מול הנבחרת המקומית בבית 6 של מוקדמות המונדיאל לאחר שהביקור האחרון שלה שם הסתיים עם ניצחון דרמטי 2:3 והדחת האנגלים ממשחקי יורו 2008. 

כעת האנגלים יכולים להשלים את הנקמה. הנבחרת של פאביו קאפלו כבר ניצחה 1:4 בקרואטיה וניצחון נוסף במגרש הביתי ייתן להם סופית את המקום במונדיאל בדרום אפריקה על חשבון היריבה, שעדיין תוכל לסיים במקום השני, המוביל, אולי, לפלייאוף.

האנגלים ייחסרו במשחק את הבלם, ריו פרדיננד, הסובל מפציעה, בעוד קרואטיה תיאלץ להתמודד מול האנגלים המושלמים ללא לוקה מודריץ' הפצוע ו-ודראן צ'ורלוקה המושעה.

ביליץ' כבר החל במלחמת המילים מול האנגלים וטען בראיון ל"דיילי מייל" כי: "אנגליה היא נבחרת שונה מזו ששיחקה מולנו לפני שנתיים. חסרה להם ה'אנגליות' במשחק, הדבר שעשה את נבחרות אנגליה לדורותיה לנבחרת שקשה לשחק מולה".

ביליץ' הוסיף: "כל מה שאני יכול להגיד זה שחסר להם משהו ואנחנו יודעים מה זה. כמובן שאני לא יכול לספר מה זה, זה סוד. הם בהחלט מפחדים מאיתנו אחרי מה שקרה לפני שנתיים, אבל אני לא יכול להסתמך על זה".

למפארד. מקווה לסגור את סיפור העליה (GettyImages)
למפארד. מקווה לסגור את סיפור העליה (GettyImages)

חברו של ביליץ' מימיו בווסטהאם ושחקן נבחרת אנגליה בהווה, פרנק למפארד, לא לוקח יותר מדי ברצינות את הטענות שלו: "הוא גיבור בקרואטיה והוא הראה שהוא מנג'ר מצוין, אלו רק מילים לפני משחק, אולי כדי להעיר את השחקנים שלו".

למפארד אפילו הירשה לעצמו להשוות את ביליץ' למאמנו לשעבר, ז'וזה מוריניו: "יכול להיות שזו פסיכולוגיה הפוכה. הוא מאוד חכם, כמעט כמו שמוריניו היה כאשר אימן את צ'לסי. הוא תמיד חושב צעד אחד קדימה כדי להשיג יתרון. יכול להיות שהוא אומר דברים שהוא לא באמת מאמין בהם".

טורס: "מדהים שעדיין לא העפלנו למונדיאל"
נבחרת נוספת שרחוקה ניצחון אחד מהעפלה למונדיאל היא אלופת אירופה, ספרד, שתתמודד מול אסטוניה מחר ב-23:00 במסגרת בית 5 וזקוקה גם לאיבוד נקודות של בוסניה מול טורקיה כי להבטיח סופית את המקום בדרום אפריקה.

פרננדו טורס. מקווה לסגור את הסיפור מול אסטוניה (רויטרס)
פרננדו טורס. מקווה לסגור את הסיפור מול אסטוניה (רויטרס)

"זה מדהים שעדיין לא העפלנו למונדיאל", אמר חלוץ הנבחרת, פרננדו טורס, והוסיף לאחר ה-0:5 המשכנע על בלגיה: "אנחנו עדיין מקווים שלא הגענו לשיא היכולת. אנחנו רוצים להשתפר, לנצח ולהיות טובים יותר כקבוצה".

תיירי הנרי מכחיש עימות עם ריימונד דומנק
על רקע הכישלון המתמשך של נבחרות צרפת במשחקי מוקדמות אליפות העולם, הסערה החדשה סביב הנבחרת היא בנוגע לדברי הביקורת שאמר או לא אמר חלוץ הנבחרת, תיירי הנרי, על המאמן, ריימונד דומנק.

לפני המשחק הקריטי של הטריקולור מחר ב-22:00 מול סרביה בבית 7, שעשוי לגדוע סופית את החלומות לסיים במקום הראשון בבית במקרה של הפסד, הכחיש הנרי את הפרסומים בצרפת על ריב בינו ובין המאמן: "לא קרה כלום באסיפיה הקבוצתית. היה דיון בין המאמן לנבחרת, אבל הכל היה כרגיל, זה היה דיון בונה שחייב להישאר בין המאמן לשחקנים. לא הבעתי ספק ביכולות שלו ולא היה שום עימות בינינו".

תיירי הנרי. היה או לא היה עימות? (רויטרס)
תיירי הנרי. היה או לא היה עימות? (רויטרס)

משחקים בולטים נוספים: מוליכת בית 8, איטליה, תארח את בולגריה, בבית 4 גרמניה תארח את אזרבייג'אן ורוסיה תתארח בוויילס, פורטוגל חייבת ניצחון חוץ על הונגריה כדי לשמור על סיכוי להעפיל מבית 1, סקוטלנד זקוקה לתיקו מול הולנד כדי להבטיח את המקום השני בבית 9.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */