פרשת החייל היורה

אבא של אלאור התפרק בבכי במהלך המשפט: "מי מושך פה בחוטים"?

הוא לא יכול יותר: אביו של אלאור אזריה, החייל היורה מחברון, לא הצליח לכבוש את כעסו ותסכולו בבית הדין, פרץ בזעקות שבר במהלך הדיון במשפטו של בנו ושם על השולחן את כל טענותיו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אביו של אלאור, בבכי מר (צילום: יואב זיתון, ynet)

צ'ארלי, אביו של החייל היורה מחברון, סמל אלאור אזריה, התפרץ היום בבכי במהלך הדיון שנערך היום בבית הדין הצבאי ביפו בעניינו של בנו אלאור. הוא גם קרא לעבר התובע, סגן אלוף נדב וייסמן: "הקצינים האלה יודעים מה זה חברון? הם היו אי פעם בחברון? הם קיבלו הוראה מגבוה. תופרים לו תיק".

צ'ארלי אזריה הוסיף וזעק: "בשביל זה אני משרת את המדינה 33 שנה? סיכנתי את החיים שלי! אני סומך על מערכת המשפט, אני רק מבקש שיהיה משפט צדק. שמישהו יפסיק למשוך בחוטים, כי התובעים היו צריכים מזמן לרדת מהעץ, תיק רצח תפרו לו בהתחלה, על מה? מתפוצצים לנו אנשים, רוצחים לנו אנשים. בשביל זה שלחתי את הבן שלי להיות קרבי? איפה ראש הממשלה? איפה כל המערכת הזאת?". דודתו של החייל היורה, שונטל, הוסיפה: "בצבא אחראים. הצבא נתן לו נשק והדריך אותו". בתום דברי האב, ולאחר שפרץ בבכי, הוא התחבק עם בנו אלאור.

במרכז הדיון היום במשפט החייל שמואשם בהריגת מחבל פלסטיני בחברון, העיד הפרמדיק עופר אוחנה, נהג האמבולנס שתועד לכאורה בועט בסכין לכיוונו של המחבל המנוטרל. בדיון היום אמר אוחנה: "בעטתי בסכין כדי לקרבה חזרה לזירה על מנת שלא תידרדר מטה בירידה".

התובע, סגן אלוף וייסמן, הטיח באוחנה: "האמירות של האזרחים בזירה לגבי המטען היו רק תירוץ לא לטפל במחבל ולכן אמירות אלה נעלמו אחרי שהמחבל מת". אוחנה השיב: "שטויות. לצערי הרב טיפלתי בעבר במחבלים".

וייסמן אף ציטט מעדות אזריה בחקירה: "אזרחים אמרו לי שיסדרו לי עורך דין אם אועמד לדין", ואוחנה ענה: "בשטח, הרבה אחרי שהאירוע הסתיים, אמרתי לאלאור: 'אם ייקחו אותך לחקירה אני יכול לדאוג שיעזור לך עורך דין מארגון חננו, לכן קח את הטלפון שלי'. הרגשתי חובה לעשות זאת כי אני רואה מה עושים ארגוני שמאל קיצוניים וערבים לחיילים".

בסיום הדיון עדכן התובע את השופטת אל"מ מאיה הלר בהתפרצות האב לעברו, התייחס לכך בחומרה ואמר: "זאת הסתה". השופטת הגיבה: "אנו מגנים את דברי ההסתה נגד התביעה. זאת התרעה - בפעם הבאה אנשים שיסיתו פה שוב יורחקו מאולם בית הדין". סנגורו של החייל היורה, עו"ד אילן כץ, התחייב כי המשפחה לא תחזור על התנהגות זו, והוסיף: "הוא לא עבר כל עבירה לטעמנו, אבל הבירור צריך להיגמר במגרש המשמעתי ולא במגרש הפלילי. מישהו למעלה צריך להתעשת ולהנחות את מי שצריך לרדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר