וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקטורנטית משפרעם שניסתה להצטרף לדאעש תישלח לכשנתיים מאסר

5.7.2016 / 11:37

המחוזי גזר על אימאן כנג'ו, אם לחמישה, גם שנת מאסר על תנאי והטיל עליה תשלום קנס בסך 30 אלף שקלים. לפני כשנה היא נעצרה בנתב"ג אחרי שגורשה מטורקיה משום שניסתה לחצות את הגבול לסוריה

צילום: באדיבות ערוץ 10, ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) 22 חודשי מאסר על אימאן כנג'ו, תושבת שפרעם שניסתה להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). כנג'ו הורשעה במסגרת הסדר טיעון במגע עם סוכן זר ויציאה שלא כדין מהארץ. כמו כן נגזרה עליה שנת מאסר על תנאי והוטל עליה קנס בסך 30 אלף שקלים.

מיד לאחר הקראת גזר הדין כנג'ו יצאה מהאולם ולא הגיבה על העונש שהוטל עליה. התביעה דרשה כי יגזרו על הנאשמת 40 חודשי מאסר, בעוד ההגנה ביקשה להסתפק בשנת מאסר. כנג'ו, דוקטורנטית לאיסלאם שנשואה לאימאם באחד המסגדים בעירה, נעצרה בנמל התעופה בן גוריון בחודש אוגוסט בגין חשדות של הצטרפות לארגון הטרור הסוני ולמגע עם סוכן זר.

כנג'ו היא אם לחמישה, בהן שתי בנות, סטודנטיות לרפואה. משפחתה מוכרת ביישובה כנורמטיבית ומכובדת. לפי כתב האישום, הנאשמת יצרה קשר בפייסבוק עם גורם שהציג את עצמו כמי שקשור לדאעש, והביעה בפניו רצון להצטרף לארגון. לשם כך היא פנתה לאביה, עדכנה אותו ברצונה וביקשה שיצטרף אליה. ב-19 באוגוסט הם הגיעו לטורקיה כשברשותם 11 אלף דולרים למימון שהותם. ב-26 באוגוסט חזר אביה לארץ. כעבור יומיים היא נתפסה על ידי שלטונות טורקיה בשעה שניסתה לגנות את הגבול לסוריה. השלטונות גירשו אותה לישראל ועם נחיתתה בנתב"ג נעצרה על ידי המשטרה.

לקריאה נוספת:
הדוקטורנטית מהצפון שרצתה לכרות את ראש היהודים למען דאעש
"אישה משכילה": אם לחמישה מהצפון הואשמה בניסיון הצטרפות לדאעש

תושבת שפרעם נאשמת בהצטרפות לארגון דאע"ש, מחוזי חיפה. ספטמבר 2015. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
כנג'ו, בדיון/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

"אין מדובר במעידה רגעית", כתבה השופטת תמר שרון-נתנאל בגזר הדין שהטילה על כנג'ו. לדבריה, "מדובר במעשים שנעשו לאחר תכנון קפדני ומתוחכם. עד כדי כך עז היה רצונה של הנאשמת להגשים את תכניתה, עד שהיא הסתירה אותה מבעלה וממשפחתה, ושיתפה בסוד רק את אביה". היא נימקה כי הנאשמת ביצעה את "תכניתה ועשתה את מעשיה בקור רוח, בשליטה מלאה, תוך דבקות במטרה".

במהלך המשפט הודתה הנאשמת כי "היא מתחרטת ומצטערת". בגזר הדין נכתב כי היא ביקשה להודות למשפחתה ובמיוחד לבעלה, "שעמד לצדה בימים הקשים ואמרה שכל חייה תהיה אסירת תודה לו. לדבריה, כל מה שמעניין אותה עכשיו זה לחזור הביתה לילדיה ולהקדיש את כל ימי חייה להיות אישה ואם".

בגזר הדין צוין כי הנאשמת הודתה בכך שאמרה לסוכן שתהיה נכונה לעשות כל שתתבקש על ידי הארגון. "גם אם כוונתה של הנאשמת לא הייתה להילחם, או לסייע באופן ישיר לפעילות הטרוריסטית והרצחנית של הארגון", הדגישה השופטת, "גם לימוד לוחמי הארגון, לרבות הצעירים והילדים, המהווים חלק ממנו, מסייע רבות לארגון מסוג זה. לא ניתן לנתק בין התחומים בהם התכוונה הנאשמת לעסוק, כטענתה, לבין האידיאולוגיה של הארגון, המוטיבציה של חבריו ופעולותיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אימאן כנג'ו, תושבת שפרעם נאשמת בהצטרפות לארגון דאע"ש, מחוזי חיפה. ספטמבר 2015. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
"הזדהות אידיאולוגית עם פעולות הארגון/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

עוד נכתב בהחלטת בית המשפט כי הנאשמת הודתה ב"הזדהות אידיאולוגית עם פעולות הארגון, עם ערכיו ומטרותיו"; היא הודתה בכך שהביעה רצון בפני הסוכן "לחיות בסוריה במסגרת ארגון דאעש וכחלק ממנו"; שמטרתה בעדכון ה"שריעה" היא "לרומם את רוחם ולהעלות את המוטיבציה שלהם ללחימה בשם הארגון".

השופטת: "הבאתי בחשבון את מעשיה הטובים של הנאשמת"

לדברי השופטת שרון-נתנאל, מתחם העונש ההולם את העבירות בהן הורשעה הנאשמת, על נסיבותיהן נע בין 22 ל-36 חודשי מאסר. לבסוף החליטה לגזור את עונשה ברף התחתון של מתחם הענישה שנקבע על ידה.

"קשה ואולי אף בלתי אפשרי, ליישב את הסתירה בין הומניות, חינוך וערכים לבין מטרות ארגון דאעש ופעולותיו הרצחניות", כתבה השופטת בהחלטתה אך הוסיפה כי "עם זאת ועל אף שעדי האופי, שהעידו לטובת הנאשמת לא ידעו, לדבריהם, במה הודתה ובמה הורשעה נתתי דעתי גם לעדויותיהם והבאתי בחשבון, לקולה, את מעשיה הטובים של הנאשמת ואת תרומתה לחברה, עד לאירועים נשוא תיק זה".

עוד התחשבה השופטת "בפגיעה שיפגע עונש המאסר שאשית על הנאשמת במשפחתה, בילדיה הקטנים ובבעלה, אשר לא ידעו דבר וחצי דבר על מעשיה ועל תכניותיה. הלב נחמץ למראה הילדים הקטנים, אשר אמם איננה נמצאת עמם, על לא עוול בכפם ואשר בוודאי מתגעגעים אליה וחשים בחסרונה יום יום, שעה שעה. אין כל ספק שחיי כל המשפחה השתנו לרעה, מעת שהנאשמת עזבה את ישראל, בנסיבות המתוארות לעיל ואין כל ספק שסבלה של כל המשפחה, ובמיוחד בעלה וילדיה, רב הוא עד מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully