כך נראו רגעי הדרמה בנתניה, שככל הנראה מנעו נפגעים רבים: שניות ספורות לאחר ששוהה בלתי חוקי דקר ופצע שני ישראלים בשוק בנתניה, עוברי אורח ובעלי דוכנים בשוק מיהרו לנסות ולהשתלט על המחבל. בתיעוד ממצלמת אבטחה נראים האזרחים כשהם מזהירים אחד את השני מפני המחבל ומנסים לפגוע בו עם חפצים שונים ובהם כיסאות. בהמשך נראה האזרח החמוש שולף את נשקו ויורה במחבל למוות.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

שמעון בן דוד, אחד האזרחים שהשתתפו בנטרול המחבל, סיפר בריאיון לאתר "בחדרי חרדים" על השתלשות האירועים: "הבן אדם הגיע מהצומת של ששת הימים - אחרי שהוא כבר הספיק לדקור בן אדם אחד, הוא התחיל לרוץ לכיוון המספרה שמול העסק שלי ושם הוא דקר את השכנה מלמעלה. שמענו צעקות מאנשים במספרה וראינו שהוא בא לדקור מישהו שישב על כסא בחוץ: הוא הצליח להרחיק אותו עם מקל הליכה".

בן דוד סיפר כי הוא וחברו גולן יוספן, המנהלים את סופר "זול למהדרין" במקום, רצו לזירה - שם גולן היה זה שירה במחבל: "אנחנו היינו בתוך המזנון וראינו את שקרה. גולן שהוא עם הנשק פה ואחראי על העסק רץ אחריו ואז ראיתי שעוד עובדים מתנפלים עליו. גולן דרך את הנשק כי הבנו שזה מחבל והוא ירה בו איזה עשרה כדורים. זה פשוט נס מה שהיה פה, לא יודע אם לא היו נפגעים עוד אנשים הוא הצליח לעצור אותו לפני שפגע בעוד אנשים".

עד הראייה סיפר כי המחבל לבש חולצה שחורה: "הוא איזה שני מטר גובה, בחור בריא הוא התחיל להסתובב מצד לצד בין החנויות, לא הצליח להיכנס לחנויות ורץ לכיוון המחסום - הוא ראה את גולן דולק אחריו, הסתובב לעברו ובא לתקוף אותו. גולן לא נתן לו צ'אנס. הוא נשאר לעמוד גם אחרי שספג כדור ועוד כדור. לא יכול לחשוב מה היה קורה אם גולן לא היה עם הנשק. לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם הוא היה ממשיך ברחוב ונכנס לשוק".

המחבל לאחר ההשתלטות (צילום: מתי יעקובוב)
המחבל לאחר ההשתלטות | צילום: מתי יעקובוב

"לכנס את הקבינט"

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, טען כי בעקבות הפיגוע הקבינט צריך להתכנס "בדיוק כפי שהתכנס לאחר הפיגוע בשרונה". דגן הוסיף קריאה חריפה להחלטות להגברת ההרתעה: "זה כואב לומר אבל יש לפעמים תחושה במדינה שיש כאן אפליה בין דם לדם. הבוקר נרצחה ילדה צעירה במיטתה רק משום שהיה יהודיה. לאחר מכן נדקרו שני מבוגרים בנתניה. אף על פי כן הממשלה לא רואה לנכון לכנס את הקבינט"

מהמשטרה נמסר כי החשוד, גבר כבן 40 תושב הכפר שוויכה באזור טול כרם, הגיע מעט לאחר השעה 19:00 לצומת הרחובות ששת הימים-שוהם בנתניה, קרוב לשוק העירוני. לאחר מכן הוא דקר אדם בשנות ה-30 לחייו בפלג גופו העליון ופצע אותו באורח בינוני-קשה.

לאחר מכן החשוד המשיך בריצה לכיוון השוק, דקר אישה שעמדה בפתח מספרה ופצע אותה קל. הוא המשיך בריצה לתוך השוק כאשר אזרחים שהיו במקום ניסו לעצור אותו, תוך השלכת חפצים עליו. אזרח חמוש באקדח התקרב לחשוד , ירה בו ונטרל אותו. הפצועים מהפיגוע הועברו לטיפול רפואי בבית החולים לניאדו, מותו של המחבל הדוקר נקבע בשטח.

מבית החולים לניאדו נמסר כי הגבר שנדקר נותח ומצבו בינוני ויציב. האישה בת ה-60 שנפצעה מאושפזת במצב קל וככל הנראה תועבר לבית החולים בילינסון להמשך טיפול בכלי דם. חקירת האירוע מתנהלת במשטרת ישראל ושב"כ. ראש העיר נתניה, מרים פיירברג איכר, איחלה החלמה מהירה לפצועים ואמרה: "אני מחזקת את ידיהם של כוחות השיטור העירוניים, כוחות הביטחון וכל מי שסייע בנטרול המחבל".

זירת הפיגוע בנתניה ביוני האחרון (צילום: דיווחי הרגע)
איש ביטחון בנשק שלוף בזירת הפיגוע | צילום: דיווחי הרגע

ראשת העיר ציינה כי "נתניה ידעה בעבר אירועים קשים, וזהו מקרה הדקירה השני בחדשיים האחרונים. זהו מעשה שפל של מחבל שכל מטרתו לפגוע בישראלים באשר הם, תוך רצון לשבש את מהלך החיים שלנו. אנו, תושבי נתניה, לא ניתן לרוצח שפל לשבש את מהלך החיים בעיר וכפי שאמרתי בעבר, את המנגינה של נתניה איש לא יצליח להפסיק".

פיירברגר איכר הוסיפה ושיבחה את התנהלותו של פרחאן מאלק, פקח עירוני שחתר למגע עם המחבל וסייע בנטרולו: "כל הכבוד לאזרחים ולאנשי החוק שפעלו ביד אחת להכנעת המחבל ובכך מנעו אסון גדול יותר". עיריית נתניה הקימה חפ"ק משותף עם משטרת ישראל בזירת האירוע, והנהלת העיר וצוותי הרווחה מנהלים קשר שוטף עם הפצועים ומשפחותיהם לצורך ליווי וסיוע ככל שיידרש.

בהכנת הידיעה השתתפו ניר דבורי, עזרי עמרם, יואב אבן וגלעד שלמור.