דאעש בעוד סרטון מזעזע: הוצאה להורג בעזרת מצלמה ולפטופ

דאעש שחרר סרטון מזוויע, בו נראות הוצאות להורג של חמישה עיתונאים • "אנשי תקשורת הם מטרה - גם באירופה"

עיתונאי מוצא להורג ע"י דאעש

דאעש שיחרר סרטון נוסף בו נראות הוצאות להורג, ובו סימן הארגון מטרה חדשה-ישנה: עיתונאים. בסרטון נראים הקיצונים של המדינה האיסלאמית מוציאים להורג שני עיתונאים, בעזרת חומר נפץ שהצמידו למצלמות ולמחשבים הניידים שלהם. בתמונות נראה אחד העיתונאים כפות באזיקים בדיר א-זור שבסוריה, עם מצלמה סביב צווארו, רגע לפני שהיא ככל הנראה מתפוצצת. 

ממלכדים את המצלמה והלפטופ 

איש תקשורת נוסף הוצא להורג בדרך דומה, כשהמחשב הנייד שלו מולכד. עיתונאי שלישי נקשר לדלת מתכת לפני שחנקו אותו בשלשלאות ברזל. גרונו של עיתונאי רביעי שוסף בסכין חדה, בעוד עיתונאי נוסף, חמישי, נרצח בעזרת חפץ חד, כך על פי המרכז הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווח, העיתונאים "הואשמו" בפעילות נגד המדינה האיסלאמית, בקשר עם גורמים מחוץ למדינה והאשמות נוספות. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

לפי ארגון בריטי לזכויות אדם, החמישה נחטפו בחודש אוקטובר, והם נרצחו ככל הנראה בחודש דצמבר בעיר הסורית שמחצית ממנה מוחזקת על ידי דאעש. על פי הארגון, ההודעה על ההוצאות להורג עוכבה משום שמשפחות העיתונאים חששו לדווח על היעלמותם מחשש לנקמה של הארגון הקיצוני. 

עיתונאי לפני הוצאתו להורג 

בסרטון, נראה לוחם של המדינה האסלאמית אומר כי הארגון עומד בפני מלחמה תקשורתית ומזהיר מפני דיווח של "הצלבנים" ושל "אויבי אלוהים". הקריין מזהיר כי עיתונאים שמדווחים על דאעש עלולים להוות מטרה, גם אם הם מתגוררים באירופה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר