יום שלישי, 21.05.2024 שעה 02:20
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
38 48-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

צ'יינה ביי: מכבי תל אביב ביום שאחרי זהבי

ארבלדזה יצטרך לבנות תלכיד, ג'ורדי שוקל את עתידו, אך בינתיים חייב לחזק את הסגל. אצילי, קהת ועטר מועמדים, סה ואיגייבור תחת זכוכית מגדלת

|
ערן זהבי. מכבי ת
ערן זהבי. מכבי ת"א בצומת דרכים (רדאד ג´בארה)

בקבוצות הוואטסאפ השונות של אוהדי מכבי תל אביב, ישנן שתי מילים שרצות להן בתקופה האחרונה ללא הפסקה. זה קרה במהלך שלבי ההכרעה של העונה האחרונה, זה קרה גם היום (רביעי). "תם הטקס", סוג של השלמה תחילה עם האליפות שהולכת לה לאיבוד, ובעיתוי היותר עכשווי - פרידה מהשחקן הגדול ביותר שהם הכירו במועדון בשנים האחרונות. אולי בכלל. 

תם הטקס סביב ערן זהבי. 35 שעריו בעונה האחרונה בליגת העל היו אקורד סיום ראוי לשלוש שנים וחצי של דומיננטיות חסרת פשרות. דומיננטיות, שהביאה עמה הרבה הישגים וצדדים טובים, אבל גם קצת שימשה כתירוץ כששחקנים אחרים לא הציגו את היכולת הטובה ביותר שלהם. מהיום זה כבר לא "היה לנו את ערן", או "מזל שזהבי פה", מהיום מכבי תל אביב החדשה צריכה לעשות הכל כדי שהטקס שלה לא יסתיים עוד לפני שהעונה תתחיל. 

זוכרים? השער האחרון של זהבי במכבי ת״א

הבור שזהבי מותיר אחריו הוא ברור. ראשית, איך שלא נסובב את זה, מדובר בשחקן ששווה 50 שערים בעונה +\-. רוב הבישולים של שחקני הקבוצה הם בישולים לזהבי, את רוב סחיטות הפנדלים הוא תרגם לשערים, הוא גם הקפטן, ומי שסחף את הקבוצה הזאת והיה המנהיג שלה בחדר ההלבשה. קשה להאמין ששחקן אחד יוכל למלא את החלל וכבר עכשיו ברור שמכבי ת"א החדשה תצטרך לעבור שינוי משמעותי בפן הזה.

בראש ובראשונה, תצטרך למצוא סקורר חדש. לא בטוח שאורלנדו סה הוא הסקורר הזה. בעונות השיא שלו כבש 13 שערים, זה אפילו לא מתקרב למספרים שג'ורדי קרויף מחפש. סה שחקן טוב, אבל כזה שעוד לא יצא מהקליפה מהרגע בו נחת בקריית שלום. אחרי עזיבת זהבי, הוא תחת זכוכית מגדלת וברור לכולם שאם לא יגלה את תכונות הסקורר הנדרשות, הוא גם יוחלף.

נוסא איגייבור. תחת זכוכית מגדלת (רדאד ג´בארה)
נוסא איגייבור. תחת זכוכית מגדלת (רדאד ג´בארה)
 

לא רק סה תחת זכוכית מגדלת. גם נוסא איגייבור עדיין כאן, אבל ישנה האפשרות שיוחלף בשחקן אחר. עד כה ג'ורדי קרויף שמר את עמדת הזר השישי למגן השמאלי מתוך חשש שעסקת טאלב טוואטחה לא תצא לפועל. אם כך יקרה, כדי להביא עוד שחקן התקפה זר יצטרך ג'ורדי לשחרר מישהו קיים, וברור לכולם שהשניים שצויינו למעלה הם אלה שתחת מבחן.

בגזרת השחקנים הישראלים, לקרויף יש מספר שחקנים שהוא היה רוצה להחתים מיד. אחד מהם הוא עומר אצילי, אך מדובר בעסקה יקרה ולא פשוטה בכלל, כזאת שלא ברור מתי יהיה אפשר להוציא לפועל. ישנו גם רועי קהת, שהוצאתו מאוסטריה וינה היא משימה לא פשוטה בפני עצמה. גם אייל גולסה מועמד להגיע בהקדם וכמוהו גם אלירן עטר, אך גם האחרון לא שחקן חופשי ויש לא מעט מכשולים בדרך.

שוטא ארבלדזה. מצפה לו אתגר לא פשוט (רדאד ג´בארה)
שוטא ארבלדזה. מצפה לו אתגר לא פשוט (רדאד ג´בארה)
 

האופציות הרחבות יותר ידברו על תומר חמד ועומר דמארי, אולם לראשון לא פנו ונראה קלוש מאוד שיסכים לחזור גם אם יפנו, בעוד בנושא דמארי מקפידים לציין בסביבתו שהוא לא רוצה לחזור לישראל, ואם כבר, אז מכבי תל אביב היא כרגע תחום אסור. האופציות הישראליות של ג'ורדי מצומצמות מאוד ונראה כי הפעם, יותר מתמיד, ההימור שלו על שחקנים זרים יקבל משקל הרבה יותר גדול.

שוטא ארבלדזה התבקש לבנות קבוצה, תלכיד, הוא יצטרך לקחת שחקנים כמו האריס מדוניאנין, טל בן חיים, דור מיכה, ברק יצחקי, אורלנדו סה ויוסי בניון ולהוציא מהם הרבה. הוא יצטרך לתת להם להיות המובילים, להאמין בהם, וגם להתוות דרך שתתאים. השיטה תהיה שונה וההסתמכות על זהבי כבר לא קיימת. במקום מסוים, אולי זה עשה רק טוב למכבי ת"א שהיא לא נתנה לזהבי להמריא איתה למחנה האימונים באוסטריה. זה היה הרגע הראשון בו החלה לעבוד לבד, בלי התלות בכוכב הגדול, ואולי בעקבות כך גם השינוי ההכרחי יהיה מהיר יותר. 

ג´ורדי קרויף. הבעלים ייתן לו לבנות את הסגל? (רדאד ג´בארה)
ג´ורדי קרויף. הבעלים ייתן לו לבנות את הסגל? (רדאד ג´בארה)
 

ויש גם את עניין ג'ורדי קרויף, שבינתיים עוד במכבי תל אביב, ולא ברור לכמה זמן. זה המבחן הגדול ביותר שלו כעת ואם הוא יישאר, זה גם יהיה המבחן הגדול של מיץ' גולדהאר. הבעלים הקנדי חייב לתת להולנדי את האפשרות לחזק את הסגל, גם אם זה יעלה לו את כל תשעת מיליון הדולר שהוא קיבל על זהבי, כי לאבד שניים מאדרכילי ההצלחה שלך בשנים האחרונות בקיץ אחד, זה לוקסוס שגולדהאר לא יוכל להרשות לעצמו במפת ליגת העל החדשה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */