לא קשה לחבר אסוציאטיבית בין מוות ודיסני. הנה, מיד קופצים לכם לראש אמא של במבי ואבא של סימבה. והנה גם הדמעות שמציפות את העיניים. אבל למרבה הצער, אלה לא מקרי המוות היחידים שקשורים למפעלות וולט דיסני.

בשבוע שעבר הזדעזע העולם כולו לשמוע על מות הפעוט בן השנתיים שנאכל על ידי תנין בדיסני וורלד. לא יכולנו להתעלם, והחלטנו לבדוק לעומק אם ביקורים אחרים בפארק של דיסני הפכו מחלום לסיוט. התשובה היא כן, ויותר מפעם אחת.

מוות בדיסני (צילום: yesterland)
נשים בקהל יכלו לשמוע את זעקותיה | צילום: yesterland

1) הקהל שמע את הצעקות

בשנת 1974 החלה לפעול בדיסנילנד שבקליפורניה אטרקציה בשם "America Sings" – צוות השחקנים שר, רקד והצחיק את הקהל לצלילי מוזיקה מתקופות שונות בהיסטוריה של ארה"ב. המתקן כלל שש במות נעות, המסתובבות ומתחלפות בחלל התיאטרון, כך שהקהל יזכה לראות את כל המופעים.

דבורה (דבי) גייל סטון, 18, הייתה תלמידה מצטיינת, החלה לעבוד בדיסנילנד כעבודת קיץ על מנת לממן את שנותיה הקרובות במכללה. היא הייתה חברה בצוות השחקנים במופע. ב-8 ביולי 1974, תשעה ימים בלבד לאחר שהאטרקציה נפתחה, דבי נהרגה כשנמחצה בין קיר מסתובב וקיר נייח. אנשים בקהל יכלו לשמוע את זעקותיה, אך כשקראו לעזרה כבר היה מאוחר מדי.

המתקן "America Sings" נסגר למשך יומיים כדי לאפשר התקנה של אמצעי בטיחות במקום. בנוסף, קירות המבנה שופצו כך שיישברו במקרה ואירוע דומה יתרחש. המתקן המשיך לפעול עד שנת 1988.

2) מוות בבית הרוחות

בבוקר ה-2 באפריל, ממש לפני כמה חודשים, נמצא אחד מעובדי דיסנילנד פריז כשהוא מוטל על הרצפה ללא רוח חיים. גופתו של העובד בן ה-45, שעבד בפארק במשך 14 שנים, נמצאה באופן אירוני למדי באטרקציה "בית הרוחות".

בית הרוחות באוסטרליה ג (צילום: צילום מסך channel 10)
מקום פואטי למות בו | צילום: צילום מסך channel 10

רגע לפני שנכנסו המבקרים לפארק, הוחלט לסגור את המתקן ונפתחה חקירה בנושא. מבדיקה ראשונית עלה כי העובד נהרג כתוצאה מהתחשמלות בזמן שביצע עבודות תחזוקה.

נציג צוות העובדים בדיסנילנד, פטריק מלדיר, מסר כי ההרוג היה אהוב מאוד על חבריו לעבודה ו"תמיד חייך". דובר מטעם דיסנילנד מסר כי הנהלת הפארק מביעה צער עמוק על מותו ושולחת תנחומים למשפחתו ולקרוביו.

3) היום האחרון של פלוטו

בין השנים 2001 ו-2006 התקיים בדיסני וורלד שבאורלנדו מצעד יומי בשם "Share a Dream Come True". במצעד, כנהוג בפארקים של דיסני, אנשים מחופשים לדמויות האהובות שרו ורקדו על מתקנים שנעו באיטיות בשיירה. זה היה אירוע שגרתי, אבל ב-11 בפברואר 2004 התקיים מצעד שלא יישכח לעולם.

מוות בדיסני (צילום: nocookie)
איה פלוטו? הוא מת | צילום: nocookie

חאבייר קרוז בן ה-38, עובד בעל שמונה שנות ותק וחבר בצוות השחקנים בדיסני וורלד, נהג להתחפש לפלוטו. באותו יום במצעד הוא מעד מול מתקן נע של "היפה והחיה", ולפני שהספיק לזוז נמחץ למוות. לאחר חקירת מותו חאבייר, שהיה אב לשניים, נקבע כי פארק דיסני וורלד אשם בהפרה חמורה של בטיחות העובדים. מי היה מאמין שמשהו נורא יכול לקרות לפלוטו.

4) הרעם הנורא

ב -5 בספטמבר 2003 הבחינה עובדת בדיסנילנד, קליפורניה, שרכבת ההרים "הרעם הענק" משמיעה רעש מוזר. בבדיקה שטחית נראה שהכל תקין, וניתן אישור להפעיל את המתקן. התוצאה - אחת התאונות הגדולות בתולדות הפארק. אדם אחד נהרג ו-11 נוספים נפצעו כשהרכבת התרסקה. 

מוות בדיסני (צילום: wordpress)
אחת התאונות הגדולות בתולדות הפארק | צילום: wordpress


על פי הדיווחים, הקטר התנתק מהקרונות המשתרכים אחריו לאחר שהרכבת - שנוסעת בנוף מדומה של המערב הפרוע - עברה בתעלה. מרסלו טורס בן ה-22 נמצא ללא רוח חיים על ידי צוותי ההצלה בקרון הנוסעים הראשון. הנוסעים הפצועים היו בין הגילים 9-47, והם הועברו להמשך טיפול בבית החולים. לאחר בדיקת המקרה נקבע כי סיבת התאונה הייתה תחזוקה לקויה, ולאחר תום הליכי החקירה נסגר הסכם מחוץ לכתלי בית המשפט בין דיסני למשפחת טורס.

5) בלדה לטרגדיה

ילדה בת 14 מספרד איבדה את הכרתה ומתה בעת שנסעה על רכבת ההרים "רוקנ'רולר" בכיכובה של להקת אירוסמית' בדיסנילנד פריז. זה קרה בדיוק לפני תשע שנים, ביוני 2007.

מוות בדיסני (צילום: doctordisney)
וסטיבן טיילר עדיין חי | צילום: doctordisney

בת ה-14 עלתה למתקן עם חברה. רק בסיומה של הנסיעה חברתה של הנערה שמה לב שהיא מחוסרת הכרה. צוותים רפואיים בפארק ניסה להחיות אותה, אבל היא מתה לפני שאמבולנס הגיע למקום הנערה.

מבדיקה ראשונית של רכבת ההרים לא נמצאה תקלה במתקן. דובר דיסנילנד, פיטר בוטרמן, אמר כי המתקן יישאר סגור עד שתתברר סיבת מותה של הנערה. בסופו של דבר הוא נפתח מחדש. לא ידוע אם נעשה הסדר פיצוי כלשהו בין דיסני למשפחת המנוחה.

6) זה עולם עצוב מאוד

המתקן המפורסם "זה עולם קטן מאוד", שפועל בשלושה מפארקי השעשועים של דיסני, ידוע כמתקן רגוע שבמהלכו שטים המבקרים בסירות צבעוניות. אבל עובד נקיון בדיסנילנד שבפריז עבר בו חוויה קצת אחרת.

מוות בדיסני (צילום: thebarking)
מוות במקום המאושר בעולם | צילום: thebarking

בבוקר ה-6 באוקטובר, שנת 2010, עובדי הפארק התכוננו כמו בכל יום לפתיחת השערים וכך גם עובד הנקיון בן ה-53. בעודו מנקה הופעל בטעות "זה עולם קטן מאוד", ועל פי החקירה נראה שהעובד נתקע תחת אחת הסירות ונגרר מתחתיה לאורך מסלול המתקן. הוא נלקח לבית החולים במסוק כשהוא סובל מפציעות חמורות. עובד הפארק מת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן.