כוחות הביטחון הרסו הלילה (בין שני לשלישי) את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה ביפו בחודש מרס האחרון. הריסת הבית, בוצעה בהתאם להנחיית הדרג המדיני, עשרה ימים לאחר הריסת ביתו של המחבל שרצח את דפנה מאיר ז"ל.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

לוחמי צה"ל ומג"ב שלוו על ידי אנשי המנהל האזרחי נכנסו לעומק הכפר חג'ה הסמוך להתנחלות קדומים והרסו את ביתו של בשאר מצאלחה. הפעולה הסתיימה בשקט יחסי וללא נפגעים בקרב הכוחות.

כוחות צה"ל ביטא (צילום: סוכנויות פלסטיניות)
כוחות צה"ל ביטא | צילום: סוכנויות פלסטיניות

ב-8 במרס 2016 ביצע מצאלחה את פיגוע הדקירה בטיילת ביפו בו נרצח התייר האמריקני טיילור פורס ונפצעו 11 אזרחים נוספים. בתמונות שהגיעו מהפיגוע, נראה המחבל כשהוא רץ בסמוך למכוניות ודוקר את כל שנקרה בדרכו - עד שלבסוף נורה ונהרג מאש אנשי הביטחון ושוטרים שהגיעו למקום.

הריסת הבית בכפר חג'ה מגיעה שבוע וחצי בלבד לאחר הריסת ביתו של המחבל מראד בדר עבדאללה דעיס, שרצח את דפנה מאיר ז"ל ביישוב עתניאל בחודש ינואר האחרון. דעיס התגורר בעיירה יטא, ממנה יצאו גם שני המחבלים שביצעו את הפיגוע במתחם שרונה בתחילת החודש.

ארונו של הנרצח בפיגוע (צילום: חדשות 2)
ארונו של הנרצח בפיגוע | צילום: חדשות 2
זירת הפיגוע ביפו (צילום: פלאש 90, תומר ניוברג)
זירת הפיגוע ביפו | צילום: פלאש 90, תומר ניוברג

עוד במהלך הלילה, פלסטינים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר רכבים ישראליים שנסעו בכביש 443 סמוך לכפר בית סירא. כוח צה"ל שהגיע למקום וסרק אחר המחבלים הותקף גם הוא והשיב באש חיה ממנה נהרג פלסטיני אחד ושניים נוספים נפצעו קשה ובינוני.