וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקה מתוק מדי: פילדלפיה תטיל מס על משקאות עתירי סוכר

17.6.2016 / 17:00

לראשונה בארה"ב, תטיל עיר גדולה מס על משקאות ממותקים. המס ייכנס לתוקף בינואר הקרוב וצפוי להכניס לקופת העיר 90 מיליון דולר. ראש העיר הבטיח להפנות את מלוא הסכום לטובת מוסדות חינוך ומרכזי תרבות קהילתיים

פילדלפיה תטיל מס על משקאות ממותקים 17.06.16. AP
מפגין בפילדלפיה מוחה על המס החדש, לצד משאית של חברת משקאות/AP

פילדלפיה הפכה אמש (חמישי) לעיר הגדולה הראשונה בארצות הברית המטילה מס על משקאות ממותקים ודיאטטיים. על פי החלטה שאושרה במועצת העיר ברוב של 13 מול ארבע, למחירו של משקה עתיר סוכר או ממתיקים מלאכותיים שיימכר בתחומי העיר יתווספו כארבעה סנט וחצי על כל מאה גרם משקה - החל מ-1 בינואר 2017. יוזמות מיסוי דומות בערים אחרות ברחבי המדינה לא צלחו, למעט בעיר ברקלי שבמדינת קליפורניה. עיקר הביקורת כלפיהן היא כי הנפגעים העיקריים מהמס הן משפחות מעוטות הכנסה הצורכות יותר משקאות מסוג זה.

ההצעה להטיל מס על המשקאות הממותקים עברה חרף קמפיין נגדי שבו הושקעו מיליוני דולרים מצד חברות המשקאות. מנגד, מימנו ראש עיריית ניו יורק לשעבר, ג'ו ליברמן, וצמד מיליארדרים מטקסס, ג'ון ולורה ארנולד, קמפיין לעידוד המיסוי. ראש עיריית פילדלפיה, חבר המפלגה הדמוקרטית ג'ים קני, הצליח להשיג את תמיכת חברי מועצת העיר בהצעה לאחר שהבטיח שההכנסות המשוערות שתניב, בסך 90 מיליון דולר תוך שנה, יופנו למימון גני ילדים לגיל הרך, בתי ספר יסודיים ומרכזי תרבות קהילתיים.

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות דיפלומטים נגד מדיניות אובמה בסוריה: "יש לתקוף את אסד"
דיווח בארה"ב: היורה מאורלנדו הסתמס עם רעייתו במהלך הטבח
ה"פיליבסטר" הדמוקרטי הצליח? הסנאט יצביע על החמרת תקנות הנשק

פילדלפיה תטיל מס על משקאות ממותקים 17.06.16. AP
ראש עיריית פילדלפיה, ג'ים קני/AP
פילדלפיה תטיל מס על משקאות ממותקים 17.06.16. AP
מפגין בפילדלפיה מוחה על המס החדש/AP

"תודות למאמצים בלתי נלאים של מחנכים, הורים ומתנדבים בקהילה, כמו גם רבים מתושבי העיר, פילדלפיה קיבלה היום החלטה היסטורית להשקיע בשכונות ובמערכת החינוך שלנו", אמר קני לאחר אישור ההצעה במועצת העיר. בהודעה שפרסם איגוד חברות המשקאות האמריקני, כונה המס על המשקאות "רגרסיבי, מפלה ומאוד לא פופולרי". כמו כן צוין כי הכללת משקאות דיאטטיים תחת המס אינה הוגנת.

הרולד הוניקמן, חבר האיגוד ואיש עסקים בענף המשקאות, הבטיח כי יפעל במישור המשפטי נגד המס. לדבריו, הפגיעה במכירות שתיגרם לחברות המשקאות תביא לפגיעה בעובדים בשל צמצום משרות. הוא אמר כי בכוונתו להגיש תביעה בנושא בימים הקרובים.

פילדלפיה תטיל מס על משקאות ממותקים 17.06.16. AP
מפגינים בפילדלפיה מוחים על המס החדש/AP

אף על פי ש-68% מתושבי פילדלפיה המבוגרים ו-41% מהילדים סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר, ראש העיר מיתג את הטלת המס לא כצעד לטובת בריאות הציבור, אלא כחלק ממדיניות שמטרתה לקדם את האינטרס הציבורי של שיפור מוסדות החינוך בעיר. לדבריו, לרוב נרתעים אמריקנים מהטפות לגבי מה שבריא להם ולכן נמנע מלהדגיש את הצדדים הבריאותיים שבמיסוי המשקאות. הוא הוסיף כי כל שיפור בבריאות הציבור כתוצאה מכך ייחשב בעיניו כבונוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully