למה התכוון מפכ"ל המשטרה כשאמר הבוקר (שישי): "היחידה הארצית לחקירות הונאה יכולה להקים ולהפיל ממשלות בישראל"?. בטקס לציון קריאת רחוב על שמו של תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל במודיעין, דיבר מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, בין השאר על החקירות שמנהלת היחידה הארצית לחקירות הונאה, שבראשה עמד בעבר תת-ניצב ברכה ז"ל - ועל כך שהיחידה הזאת הפכה לאחד המקומות הכי רגישים במשטרת ישראל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"אין מקום יותר רגיש מיאח"ה", אמר המפכ"ל אלשיך. "זה לא במקרה שיאח"ה נולדה ב-'75 וממשלה נפלה ב-77'.יאח"ה יכולה להקים ממשלות, להפיל ממשלות. זאת משימה לא פשוטה - ללכת ישר ולא להביט ימינה או שמאלה זו משימה לא פשוטה. צריך ללכת זקוף כי אין מצב שלא חובטים בך".

אין תמונה
הוביל את היחידה. תת ניצב ברכה

המפכ"ל המשיך ואמר כי "למילה משעול יש משמעות עמוקה. שם אנחנו צועדים ושם אנחנו מעוניינים להמשיך ללכת. אני חושב שאין סמלי מזה שאנחנו דנים בתקופה האחרונה על הקושי לעמוד בגב זקוף, בעיניים פקוחות ולהתעלם מביקורת שכל מי שלא נוח לו שאוכפים את החוק כמו שצריך לאכוף את החוק, שהולכים ישר כמו שצריך ללכת ישר ולא נכנעים לטלטלות - זה המשעול שבו מוטל עלינו לצעוד".‎

יש להזכיר כי ביחידה ארצית לחקירות הונאה מתנהלת כעת החקירה בעניין מעונות ראש הממשלה והשר אריה דרעי. בעבר התנהלה שם חקירה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ושרי ממשלה אחרים.

בהכנת הידיעה השתתף עזרי עמרם