הפתק שהושאר על הדלת
הפתק שהושאר על הדלת | צילום:

בני זוג מתל אביב הופתעו לגלות "הפתעה" על הדלת, כשחזרו הביתה בשעת לילה מאוחרת: דרישת תשלום מידית על סך 1,592 שקלים. הסיבה לחוב - דוח חנייה משנת 2004, שסכום התשלום המקורי בו עמד על 100 שקלים. על הדוח שהושאר על דלתם שלשום (רביעי) נכתב איום ברור: "מחר נפרוץ לדירה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

הזוג המדובר נתמך על ידי מחלקות הרווחה וחי מקצבה חודשית, ולדבריהם הם הופתעו מדרישת החוב. "לא קיבלנו שום מכתב. הם כנראה שלחו לכתובות קודמות שלנו, למרות שהכתובת הנוכחית מעודכנת במשרד הפנים", סיפרו לחדשות 2 Online.

הזוג החליט לפנות לעירייה כדי לנסות להגיע להסדר וכדי למנוע פריצה של הגובים לביתו. "לאיזה הסדר פיננסי הם יגיעו איתנו כשאנחנו חיים על תרומות? למשכון כלייה? מכירה לעבדות?", כתבו בדף הפייסבוק.

"הצעקה היא על הבריונות"

"הצעתי לעיריית תל אביב היא: אם אתם רוצים את מאה השקלים שלכם כל כך, תנו לי בנזין וגפרורים ואני מוכן לשרוף את עצמי בהתנדבות עבורכם, ותעזבו את אשתי והילדים שלי לחיות בשקט".

בני הזוג העלו פוסט נוסף: "הצעקה היא לא על החוב עצמו אלא על הבריונות שמפעילה עיריית תל אביב על תושבי בגלל חוב של 100 שקלים שנוצר לפני יותר מעשר שנים. בארבע שנים שאני עם הלל לא פנו מהעירייה אל הלל לגבי החוב הזה אלא רק במהלך השנה האחרונה".

769876
צילום:

הם הפנו שאלה לעירייה: "אתם באמת תפרצו לבן אדם את הדירה ותיקחו לו מהבית פריטים שלא שווים אפילו 100 שקל שהוא אסף וקיבץ בקושי מאנשים אחרים שמסרו חפצים וציוד מיד שנייה, שלישית ושביעית? הרי לא תכסו את החוב ורק תיצרו לבן אדם חוב נוסף על פעולת הוצאה ועל אחסון".

מעירייית תל אביב נמסר בתגובה: "הליך ההוצאה לפועל הוקפא ומר קניגסברג מוזמן לשוב ולהגיע לאגף החנייה בעיריית תל- אביב-יפו להסדיר את חובו על מנת למנוע המשך הליכי אכיפת גבייה. במידה שיציג אסמכתא על קשיים כלכליים תבחן העירייה הסדר פשרה במסגרתו יופחת התשלום. יודגש כי פעולה זו ננקטה לאחר מעל לעשור בו נעשו מאמצים רבים מול החייב על מנת להסדיר את חובו בדרכים שונות, למרות זאת, החוב טרם הוסדר. על מנת להימנע מתפיחת חובות והליכי גבייה יש לשלם חובות בזמן".