הפעם יזכה באליפות? לברון (צילום: רויטרס)
הפעם יזכה באליפות? לברון | צילום: רויטרס

הולכים למשחק על כל הקופה: קליבלנד קאבלירס כפתה לפנות בוקר (שישי) משחק שביעי ומכריע בגמר ה-NBA, לאחר שניצחה בבית 115:101 את האלופה המכהנת גולדן סטייט ווריורס. בעקבות ההפסד, תארח החבורה של סטף קרי את הקרב האחרון על האליפות ביום שני לפנות בוקר (שעון ישראל).

קליבלנד פתחה את המשחק בסערה, עלתה ליתרון 8:0. הפתיחה המוחצת נמשכה והקאבס הגדילו את יתרונם עד 31:11 בסיום הרבע הראשון - כאשר גולדן סטייט לא תפקדה כלל בשני צדי המגרש. קליבלנד רצה וקלעה באחוזים גבוהים מהשדה, ובצד השני סטף קרי וקליי תומפסון היו חלשים במיוחד, ואיש לא מילא את החסר עבור הווריורס. הרבע השני נפתח טוב יותר עבור גולדן סטייט שהחלה לקלוע את שלשות ולרוץ, כדי לצמק את התוצאה ל-46:33.  עם זאת, קליבלנד הצליחה לשמור על הייתרון הדו ספרתי עד ההפסקה. תוצאת המחצית 59:43 לקליבלנד.

את המחצית השניה פתחה קליבלנד בסערה והצליחה להעלות את ההפרש ליותר מ-20 הפרש בתוצאה 70:49. בסיום הרבע השלישי התחילה גולדן סטייט בריצה של 10:0 במהלך של שלוש דקות. ובכך נקבעה תוצאת הרבע השלישי 80:71. הרבע הרביעי החל באותה מגמה ובשלשה אדירה של גולדן סטייט. כמה דקות לתוך הרבה קליבלנד התעשתו וחזרו להוביל עד הסיום בפער דו ספרתי.

סדרה הפכפכה שתלך עד הסוף

סדרת הגמר נפתחה עם שני ניצחונות בית רצופים ומהדהדים של גולדן סטייט, ונראה היה שהסדרה תהיה שלה. הקאבס צימקו ל-2:1, אך הפסידו את המשחק הבא והגיעו למשחק מספר 5 באוקלנד עם הגב לקיר. דווקא אז ניצחה קליבלנד 112:97 במשחק יוצא דופן שלה. בעוד קרי היה חלש, לברון הסתייע בהצגה של קיירי ארוויג, ושניהם סיפקו תצוגה זוגית יוצאת דופן עם יותר מ-80 נקודות יחד. לגולדן סטייט, שחסרה באותו משחק את דיימון גרין המצוין, לא היו כלים לנצח בפעם הזאת ולסגור עניין מוקדם בבית. הסדרה חוזרת כאמור לאוקלנד בפעם האחרונה - ואמריקה מתוחה מתמיד.

אם גולדן סטייט תזכה באליפות השנייה ברציפות שלה, היא תקבע סיום מתוק לעונה הסדירה הטובה בכל הזמנים - 73 ניצחונות, ניצחון אחד יותר משיקאגו בולס האגדית של מייקל ג'ורדן. במידה וקליבלנד תפתיע בחוץ במשחק השביעי, תזכה קליבלנד באליפות ראשונה אי פעם. עבור ג'יימס תהיה זו אליפות שלישית, לאחר שתי זכיות עם מיאמי היט.