וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשב"כ מתנגדים: עונש המאסר של חבר הכנסת לשעבר מבל"ד לא יקוצר

16.6.2016 / 12:20

ועדת השחרורים דחתה את בקשתו של סעיד נפאע לקצר את שנת המאסר שנגזרה עליו בעקבות פגישה בסוריה עם בכיר בתנועת החזית העממית. הסיבה היא התנגדות שב"כ, שככל הנראה חושש כי נפאע ישוב לסורו

סעיד נפאע בדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת, ספטמבר 2014. אתר פאנט, אתר רשמי
נפאע בבית המשפט המחוזי בנצרת, בשנת 2014/אתר רשמי, אתר פאנט

חבר הכנסת לשעבר ממפלגת בל"ד, סעיד נפאע, שנושא בעונש מאסר בן שנה בגין פגישה בסוריה עם בכיר בתנועת החזית העממית, לא ישתחרר לפני שתסתיים התקופה שנקבעה למאסרו – בשל התנגדות שב"כ. למרות שהוגשו לגביו חוות דעת חיוביות, החליטה ועדת השחרורים לא להיענות לבקשתו לנכות שליש מתקופת כליאתו, משום ששירות הביטחון הכללי הגיש חוות דעת חסויה המתנגדת לכך.

מעתירה שהגיש שלשום (שלישי) נפאע נגד החלטת ועדת השחרורים לבית המשפט המחוזי בנצרת, באמצעות סנגוריו עו"ד אמל פלאח ועו"ד מאדי דאהר, עולה כי התנגדות שב"כ לשחרורו נבעה מכך כי העבירות שעשה - מגע עם סוכן חוץ ויציאה לארץ אויב - היו על רקע אידיאולוגי. עוד עלה מהעתירה כי לפי מידע חסוי שהגיע לגורמי הביטחון אין ראיה לכך שזנח דרך זו.

משב"כ נמסר: "בשל העובדה שמדובר בעמדה מקצועית שהועברה לגורמים הרלוונטיים בלבד, לא נוכל להתייחס לעניין".

נפעא הוא דרוזי בן 63, תושב בית ג'ן שבגליל העליון ואב לתשעה. במשך השנים פעל לחיזוק הזהות הדרוזית והביע את התנגדותו לשירות בני העדה הדרוזית בצה"ל. הוא שימש ח"כ בין השנים 2007 ל-2013 והורשע בכך שנפגש עם סגן מזכ"ל תנועת החזית העממית בעת שיצא לסוריה בשנת 2007. לאחר שהורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת, ערער נפעא לביהמ"ש העליון, אך ערעורו נדחה. כעת, נדחתה גם בקשתו לשחרור מוקדם.

עוד בנושא:
הח"כ לשעבר סעיד נפאע הורשע במגע עם סוכן זר
שנת מאסר בפועל נגזרה על ח"כ לשעבר שנפגש עם ראש ארגון טרור
העליון דחה הערעור: ח"כ לשעבר שהורשע במגע עם סוכן זר ייכלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully