שתף קטע נבחר

מנכ"ל אסם: "הוזלת המוצרים - מהלך משנה שוק"

חברת המזון יצאה הבוקר במהלך להוזלת 10 מוצרים באריזות גדולות בשיעור של 33%. בין היתר מדובר בשקדי מרק באריזת 1 ק"ג ובייגלה באריזת 1.2 ק"ג. ynet שוחח עם מנכ"ל החברה איציק צאיג על המהלך

אסם יוצאת במהלך להוזלת מוצריה לקמעונאיים בשיעור חד: החברה הודיעה היום (א') כי תוציא לשוק השבוע עשרה מוצרים באריזות גדולות, עליהם יופיע לוגו "אסם בגדול". בחברה מסרו כי: "מדובר במוצרים בסיסיים הנמצאים בכל בית בישראל, והם יהיו בהנחה משמעותית לקמעונאי של 33% ל-100 גרם". מדובר במחיר השיווק של אסם, הקמעונאי קובע בסופו של דבר את המחיר עבור צרכן הקצה.

 

בין המוצרים אשר מחירם יופחת: עוגת הבית שיש באריזת 800 גרם (שכוללת 2 עוגות), בייגלה באריזת 700 גרם ובייגלה שטוחים באריזת 600 גרם. שקדי מרק, אטריות דקיקות וקוסקוס בינוני ישווקו באריזות 1 ק"ג. עוד תשווק באריזות 1.2 ק"ג: ספגטי 8, פסטה מסולסלת, פתיתים אורז ופתיתים קוסקוס.

 

לאסם קמו בשנים האחרונות מתחרים רבים בתחום העוגות המוכנות, בעיקר במסגרת המותג הפרטי ובעיקר בפסטה. קמעונאים מוכרים פסטות 3 ב-10 שקלים ופסטה ברילה במחיר של 5-6 שקלים. גם חטיף הבייגלה נמכר במחיר זול יותר על ידי החברות הקטנות והמותגים הפרטיים.

 

פסטה אסם עולה כיום 7-3.70 שקלים ל-500 גרם, כלומר המחיר הנמוך ביותר עומד על כ-74 אג' ל-100 גרם. פתיתים מתומחרים ב-8-4 שקלים ל-500 גרם, כלומר המחיר הכי נמוך על המדף עומד על פחות משקל ל-100 גרם. באסם מסרו שהמוצרים יימכרו במחיר קבוע על המדף. משמע - פחות מבצעים שאסם יוזמת.

 

"יהיה מחיר קבוע, אחיד לאורך השנה", אמר ל-ynet מנכ"ל אסם איציק צאיג. "לא יהיו על המוצרים עוד מבצעים שלנו. הצרכנים יוכלו לדעת באיזה מחיר הם קונים את המוצרים. המהלך הזה בראש ובראשונה נועד לתת לצרכן אפשרות לקנות את המוצרים האיכותיים של אסם במחיר יותר אטרקטיבי לאורך כל השנה, ללא תלות במבצעים. זו ההגדרה של המהלך. הוא משנה שוק".

 

האם ייתכן שנראה מבצעים מצד הקמעונאים?

"כן, אני לא יכול לשלוט בקמעונאים".

 

לכל קמעונאי יש הנחה אחרת. איך הצרכן יוכל לדעת כמה בעצם הוא ישלם על המוצרים? מהי למעשה המשמעות של 33% הנחה ל-100 גרם מהמחיר הקמעונאי?

"נכון, אני לא יודע להגיד בכל רשת ורשת מה המחיר לצרכן של מוצר כזה או אחר. אני לא מסתכל על זה במונחים של שבוע או שבועיים. לאורך זמן המוצר הזה יהיה כל הזמן במחיר נמוך. אני מעריך שזה יהיה יותר זול מהמוצרים המקבילים. נחכה כמה ימים יהיה תמחור על המדף ונראה את המחירים".

 

צאיג מסביר כי הסיבה למהלך היא ההאטה בשוק המזון הישראלי החל מנובמבר 2013: "אנחנו במיתון. יש ירידה בצריכת מזון לנפש. ההאטה שזיהינו ב-2013 הולכת ומחריפה. אנחנו רוצים לתת תשובה נכונה לצרכן שרוצה לקנות את המוצרים שלו לנפש. לתת לו מחיר יותר אטרקטיבי. לא הלכנו על מוצרים שוליים".

 

לחלק ממוצרי אסם קמו מתחרים זולים של מותג פרטי ומותגים מיובאים

"אנחנו נותנים מענה לצרכן לא מענה לתחרות. הצרכן רוצה לקנות את המוצרים של אסם. רצינו שהצרכן יפגוש את המוצרים יום יום במחיר אטרקטיבי. תחרות תמיד היתה בישראל זה לא דבר חדש. בהרבה קטגוריות יש לנו מתחרים. השוק לא השתנה באופן מהותי בגלל המותג הפרטי. זה מהלך צרכני, כאמור. זה לא בא לתת תשובה לתחרות כזאת או אחרת. זה מהלך דרמטי בהיקף. מדובר ב-10 מוצרים מובילים, לא קטנים, במטרה לשנות את התפישה של הצרכן שידע: אני יכול לקנות בכל נקודת זמן במחיר נמוך כל יום".

 

היום הצרכן פוגש על המדף פסטה ב-5 שקלים ו-3 ב-10 שקלים. נתחי השוק שלכם בפסטה ירדו?

"נתחי השוק שלנו יציבים ובשנה האחרונה יש אפילו עלייה בנתחי שוק. אין לנו בעיה בפסטה פתיתים או כל קטגוריה שהיא".

 

אם אתם רוצים להוזיל מוצרים לצרכן, מדוע לא הפחתתם את המחירים של המוצרים בגודל הרגיל?

"רצינו ליצור בולטות. אני מקווה שהקמעונאים יתמחרו את המוצרים בצורה אטרקטיבית כל השנה. כחברה (מסחרית מ.ק), אני צריך להסתכל גם על ההיבטים הכלכליים. אנחנו עוזרים בעיקר לצרכנים שיש להם עניין לקנות מוצר גדול במחיר יותר אטרקטיבי".

 

אז לא תשווקו את כל המוצרים באריזות גדולות?

"נבחן את ההצלחה של המהלך ואם הוא יצליח נשקול להוסיף עוד מוצרים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים