וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: המלכה אליזבת השנייה חוגגת 90 – שוב

שבוע של טקסים ואירועים לא הספיקו למלכת בריטניה שחוגגת בסוף השבוע את יום הולדתה פעם נוספת. מי שנדחק לפינה הוא בעלה, הנסיך פיליפ, שמציין 95, אך נאלץ לחלוק את יום הולדתו

צילום: רויטרס

אחרי שבוע החגיגות שנערך בבריטניה לכבוד יום הולדתה של המלכה אליזבת השנייה באפריל, אתמול (שישי) נפתחו בממלכה חגיגות נוספות לרגל יום הולדתה ה-90. יום הולדתה של המלכה חל ב-21 באפריל, אך בבריטניה מציינים את המאורע פעם נוספת בחודשי הקיץ, כשמזג האוויר נוח יותר לחגיגות.

החגיגות, שיימשכו לאורך סוף השבוע, נפתחו בדרשה בקתדרלת סנט פול שבלונדון בהשתתפות יותר מ-2,000 בני אדם. בדרשה נכחו בכירים במדינה, בהם חברים במשפחת המלוכה וראש הממשלה דייוויד קמרון. מי שנדחק לפינה בחגיגות הוא הנסיך פיליפ, בעלה של אליזבת שחוגג שמציין היום את יום הולדתו ה-95, ונאלץ לחלוק את יום הולדתו עם המלכה.

חגיגות לכבוד יום הולדתה ה-90 של המלכה אליזבת בקתדרלת סנט פול בלונדון, 10 ביוני 2016. רויטרס
המלכה אליזבת בדרכה לטקס, היום/רויטרס

ג'סטין וולבי, הארכיבישוף של קנטרברי ומנהיגה הרוחני של הכנסייה האנגליקנית, אמר כי המדינה מלאה בהכרת תודה למלכה על עשורים של עשייה. "הוד מלכותך, אנחנו שמחים על הדרך ועל החיים שאלוהים נתן לך", אמר. "נתת דברים נפלאים בשירותך את העם הזה".

החגיגות יימשכו היום במצעד השנתי בהשתתפות הסוסים של המשמר המלכותי בלונדון. לאחר מכן יערכו בני משפחת המלוכה את הופעתם השנתית במרפסת ארמון בקינגהאם. ביום ראשון תקיים המלכה מסיבת רחוב עבור כעשרת אלפים בני אדם מ-600 ארגונים בבריטניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המלכה אליזבת והנסיך פיליפ בחגיגות לכבוד יום הולדתה ה-90 של המלכה בקתדרלת סנט פול בלונדון, 10 ביוני 2016. רויטרס
המלכה אליזבת והנסיך פיליפ בקתדרלת סנט פול בלונדון/רויטרס
חגיגות לכבוד יום הולדתה ה-90 של המלכה אליזבת בקתדרלת סנט פול בלונדון, 10 ביוני 2016. רויטרס
יותר מ-2,000 בני אדם הגיעו לחגוג עם המלכה. קתדרלת סנט פול בלונדון/רויטרס

אליזבת הוכתרה למלכה כשהייתה בת 25 בלבד. ב-2 ביוני 1953, כשנה לאחר מות אביה, היא הוכתרה בטקס חגיגי לתפקיד "מלכת הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד, השטחים והטריטוריות הנוספות, ראש חבר העמים הבריטי ומגינת האמונה". שלוש שנים לפני ההכתרה נולד בנה של אליזבת, צ'ארלס – שלמעשה הפך ליורש העצר שממתין את הזמן הרב ביותר עד שימונה לתפקיד. עם השנים נולדו למלכה עוד שלושה ילדים: הנסיכה אן, הנסיך אנדרו והנסיך אדוארד.

הנסיך הארי (משמאל) קייט מידלטון והנסיך וויליאם בחגיגות לכבוד יום הולדתה ה-90 של המלכה בקתדרלת סנט פול בלונדון, 10 ביוני 2016. רויטרס
הנסיך הארי/רויטרס

במהלך ששת העשורים שבהן שלטה המלכה התרחשו אירועים שטלטלו את העולם: המלחמה הקרה שנמשכה עד שנות ה-90, מתקפות הטרור של המחתרת האירית ושל גורמים איסלאמיסטיים במדינה, ושערוריות ואסונות שיצאו מתוך בית המלוכה – ממותה הטראגי של הנסיכה דיאנה ועד תמונותיו הפרובוקטיביות של נכדה הנסיך הארי. היא האחרונה מבין בני המלוכה שחונכה בביתה, השליטה הראשונה ששלחה דואר אלקטרוני (1976), וכן הראשונה שצייצה בטוויטר (2014). היא עבדה מול 12 ראשי ממשלה – מווינסטון צ'רצ'יל ועד דייוויד קמרון – אשר עדיין לא נולד ביום הכתרתה.

הפופולריות של המלכה הייתה גבוהה כמעט כל ימי שלטונה, ולפי הסקרים מהשנים האחרונות עומדת רמת הפופולריות שלה על יותר מ-80%. בשנת 2002 דורגה המלכה במקום ה-24 ברשימת "מאה הבריטים הגדולים בהיסטוריה", ובשנת 2012, בחגיגות ה-60 למלוכתה, צעדו מיליון בני אדם בגשם השוטף ברחובות לונדון לרגל המאורע.

(עדכון ראשון: 22:40)

חגיגות לכבוד יום הולדתה ה-90 של המלכה אליזבת בקתדרלת סנט פול בלונדון, 10 ביוני 2016. רויטרס
קתדרלת סנט פול בלונדון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully