שתף קטע נבחר

"איזורי האוהדים ביורו מזמינים פיגועים"

מספר שעות לפני פתיחת הטורניר הגדול של הקיץ, חששות כבדים בצרפת מפיגועי ענק בתוך מתחמי האוהדים בערים המארחות. יו"ר הוועדה המארגנת: "האבטחה שם תהיה בדיוק כמו באצטדיונים". 2 עצורים אנגלים בקטטה במארסיי. צפו

יורו 2016 ייצא הערב (ו', 22:00) לדרך עם המשחק בין צרפת ורומניה, בצל איומי הטרור, שביתות ענק של העובדים וכמה אירועים אלימים שהביאו לכך ששני אוהדים אנגלים נעצרו בתקרית מול מספר תושבי מארסיי.

 

צרפת ערוכה לכ-10 מיליון מבקרים לאורך החודש הקרוב, אבל חוששת מפיגועי ענק באחד מעשרת איזורי האוהדים הפרוסים ברחבי הערים המארחות. "זה כאילו יצרנו עשרה אולמות בטקלאן פתוחים והזמנו מפגעים לבצע את הגרוע ביותר", אמר גורם ביטחון צרפתי לאינדפנדנט הבריטי.

 

מארגני היורו אף הודו כי חשבו בתחילה לוותר על אותם איזורי אוהדים, שם מאות אלפי אנשים יכולים להיפגש, לצפות במשחקים על מסכי ענק וליהנות מהופעות שונות. בסופו של דבר, הם החליטו להשאיר את המסורת כמו שהיא.

 

ז'אק לאמברט, יושב הראש של הוועדה המארגנת של יורו 2016 אמר בנושא: "כולם שואלים את עצמם את השאלה הזו. אחרי שבחנו את היתרונות והחסרונות, הערים המארחות, הממשלה והוועדה המארגנת החליטו כולם את אותו הדבר. היה עדיף לארח את האוהדים הרבים במקום סגור ומאובטח מאשר לתת להם להסתובב בכל מקום. האבטחה באיזורי האוהדים תהיה בדיוק כמו בתוך האצטדיונים השונים".

 

פחד בצרפת מפני פיגועי ענק במתחמי האוהדים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פחד בצרפת מפני פיגועי ענק במתחמי האוהדים(צילום: AFP)

התושבים עצמם דווקא פחות חוששים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
התושבים עצמם דווקא פחות חוששים(צילום: AFP)

 

לאורך החודש הקרוב, כ-80,000 שוטרים וחיילים ו-12,000 אנשי מאבטחים גויסו כדי להגן על המשחקים ואיזורי האוהדים מכל ניסיון לפיגוע בסגנון האירועים הקשים שהתחוללו בפריז בנובמבר האחרון.

 

למרות שמקורות בריטיים ואמריקאים, כולל הנשיא הצרפתי, פרנסואה הולנד הזהירו בשבוע האחרון שיורו 2016 הוא יעד מפתה לפיגוע של דעא"ש וקבוצות ג'יאהדיסטיות שונות, גורמי אבטחה בכירים בצרפת מתעקשים שעל פי המודיעין אין אף איום קונקרטי שעלה נגד הטורניר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
איזור האוהדים בליל
צילום: AFP
לוח משחקים
טבלאות
טופ 10
מנהרת הזמן
כל השיאים
מומלצים