שתף קטע נבחר

שיבק: "שיא הקריירה שלי", דוסון: "היסטורי"

מאמן מכבי ראשל"צ אחרי הזכייה באליפות: "האמנתי במה שאנחנו עושים, כל המשפחה תמכה בי". דוסון: "כל השנה האמנו בעצמנו, במחצית השנייה היינו בטירוף". מונרו: "האמנתי כשראיתי את כמות הכישרון בקבוצה הזו"

בניגוד לכל הסיכויים והתחזיות, מכבי ראשון לציון זכתה הערב (ה') באליפות המדינה בכדורסל לראשונה בתולדותיה, אחרי 77:83 הירואי על האלופה היוצאת הפועל ירושלים בארנה. הקבוצה של אריק שיבק פתחה לא טוב, אבל התעלתה ברגע הכי חשוב ועשתה היסטוריה שלא תישכח הרבה מאוד שנים.

 

"מדהים, מדהים, מדהים", פתח שיבק את דבריו. "זה ההישג הכי גדול של ראשון לציון וההישג הכי גדול שלי כמאמן. אני לא מכיר מאמן שעובד 30 שנה ואין לו תהפוכות בקריירה, כולם עוברים את זה אבל בביזנס הזה והשאלה היא מה אתה עושה כשאתה למטה – אתה מרים ידיים או ממשיך להאמין בעצמך. כל המשפחה שלי תמכה בי ואני שמח שהגענו לרגע הזה. לא חשבתי שהאליפות לא תגיע, האמנתי מאוד במה שאנחנו עושים".

החלום התגשם. שחקני ראשל"צ מניפים צלחת (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
החלום התגשם. שחקני ראשל"צ מניפים צלחת(צילום: אורן אהרוני)

 

שון דוסון, שפתח רע את המשחק אבל בלט בקאמק של המחצית השנייה: "אני מנסה לעכל. עשינו את זה בשביל האוהדים, כל השנה האמנו בעצמנו. מה הביא לנו את האליפות? הגנה, שמרנו ממש טוב. הם ברחו לנו ברבע הראשון אבל אנחנו חזרנו ונשארנו מפוקסים. במחצית השנייה עלינו בטירוף, 20 דקות אחרונות של העונה, אפשר היה לעשות משהו גדול והיסטורי – ועשינו את זה. זה שלא קלעתי מספיק נקודות לא אומר שלא הייתי פה, עבדתי בהגנה ולא ויתרתי. בתחילת העונה לא חשבתי על אליפות, אבל כבר בסיבוב הראשון ראיתי שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה ואנחנו משחקים טוב. מה אבא יגיד? הוא לא יגיד כלום, הוא ישמח".

 

דריל מונרו, ה-MVP של הגמר (29 נקודות) ושל העונה כולה: "אני שמח מאוד, זו הייתה עונה ארוכה. האמנתי שנזכה? בטח שהאמנתי, כשראיתי את הכישרון שיש בקבוצה הזו. חשוב שיהיה לך ביטחון. רצינו לעשות היסטוריה בשבילנו, באנו ועשינו את זה. שון דוסון צריך ללכת ל-NBA, למה לא? הוא ילד מוכשר".

 

גם ניצן חנוכי התרגש: "אין בכלל ספק שזה הרגע הגדול בקריירה שלי, זה לא ישתווה לשום דבר בחיים. ידענו שלקבוצה הזו יש פוטנציאל כ"כ גדול, וזה מדהים. שיחקנו הגנה טובה, לא נתנו להם לרוץ. בדמיונות הכי פרועים חשבנו על אליפות, אבל רק אמרנו 'בואו נגיע לפיינל-פור ומשם נראה'. דריל מונרו הוא ה-MVP, השחקן הכי טוב ששיחקתי איתו. האליפות בעיקר על שמו. אני עדיין לא מעכל, אבל זה יבוא".

 

"השחקנים, המאמנים, כולם נתנו הופעה הירואית", אמר הבעלים יצחק פרי. "בתחילת השנה, עוד כשישבנו עם שרון דרוקר, אמרתי שהקבוצה יכולה לקחת אליפות. נכון שהיו בעיות בדרך, אבל הקבוצה הזו - עם היתרונות והחסרונות שלה - ידעה להתעלות מול הקבוצה הכי חזקה בארץ. אריק שיבק עשה עבודה מדהימה, השחקנים עשו עבודה מדהימה. עברנו משברים לאורך העונה, אבל החלפנו מאמנים והצלחנו להתעלות. לפעמים חילופי מאמנים לא מצליחים, הפעם זה עבד ובגדול. רק בגלל הפיינל-פור? כן ולא. את מכבי חיפה ניצחנו בסדרה, וגם במשחק הזה ירושלים הייתה יכולה לנצח. לא לקחנו את האליפות מהרצפה".

 

 (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
(צילום: אורן אהרוני)

שיבק גוזר את הרשת (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שיבק גוזר את הרשת(צילום: אורן אהרוני)

כריס רייט חוגג (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
כריס רייט חוגג(צילום: אורן אהרוני)

 

זלמנסון ומונרו חוגגים (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
זלמנסון ומונרו חוגגים(צילום: אורן אהרוני)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אריק שיבק
צילום: אורן אהרוני
מומלצים