שתף קטע נבחר

תלמיד הוכה בהפסקה – ויפוצה ב-127 אלף ש'

חבורה אלימה תקפה ללא סיבה תלמיד תיכון ממזרח ירושלים וגרמה לשברים בשיניו. העירייה תפצה אותו מאחר שהמורים לא מנעו את האירוע

בית משפט השלום בירושלים קבע לאחרונה שצעיר ממזרח העיר יפוצה על ידי העירייה ב-127 אלף שקל, בגין הנזקים שנגרמו לו בהיותו תלמיד תיכון כשהותקף על ידי חבורת תלמידים אלימה. השופט עבאס עאסי קבע שהמורים התורנים היו צריכים למנוע את המתקפה.

 

פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

 

האירוע התרחש בהפסקה לפני כשבע שנים: התלמיד צעד לכיוון החצר התחתונה, לטענתו כדי לקנות לעצמו כריך, כשקבוצת תלמידים שישבה על המדרגות חסמה דרכו ודחפה אותו בחוזקה לכיוון המדרגות. לאחר שנפל המשיכו חברי הקבוצה להכות אותו עד שמורי בית הספר הצליחו להשתלט עליהם.

 

בעקבות האירוע סבל הקורבן משברים בשיניים ומחבלות נוספות בגופו. מתחקיר שערך מנהל בית הספר עלה שהמורים התורנים הבחינו מבעוד מועד בהתרחשות החריגה באזור המדרגות, אך עזבו את המקום לאחר שהתוקפים אמרו להם ש"אין שום בעיה".

 

בתביעה שהגיש התלמיד ב-2012 נגד עיריית ירושלים (המעסיקה של המורים), חברת הביטוח שלה, הפניקס, ומשרד החינוך, הוא טען שהמורים התרשלו כשלא הציבו די תורנים ולא שמרו על בטחונו האישי.

 

מנגד טענה העירייה שבית הספר פעל כנדרש ואין להטיל עליה או על המורים מטעמה כל אחריות. במקום כן נכחו מורים תורנים, והם שעצרו את המתקפה הלא צפויה והבלתי נמנעת. משרד החינוך הוסיף שזה היה אירוע ספונטני, אך הבהיר כי ככל שהייתה רשלנות מצד המורים, האחריות היא של המעסיקה שלהם – העירייה.

 

יכלו לנטרל את הסכנה

השופט עבאס עאסי האמין לגרסתו של התובע, שטען שלא התגרה בתוקפים. נקבע שהוכח שהמורים פעלו בניגוד לדרישת מנהל בית הספר כשאפשרו לחבורה שהייתה ידועה כאלימה ובעייתית לשבת על המדרגות ולחסום את הדרך לתלמידים אחרים.

 

המורים לא פעלו באופן ראוי וסביר כדי לנטרל את הסכנה, קבע השופט עאסי: הם לא נקטו יוזמה ולא הרחיקו את קבוצת התוקפים מהמדרגות, גם לא אחרי שהעימות עם התובע התפתח.

 

משכך נקבע שהעירייה היא זו שאחראית לנזקי התובע, ומשרד החינוך פטור מאחריות, שכן לא הוכח שהתרשל בצורה כלשהי בפיקוח על בית הספר.

 

לפיכך חייב השופט את עיריית ירושלים ואת "הפניקס" לשלם לתובע 127,900 שקל עבור כאב וסבל, אובדן שכר (עקב נכות צמיתה בשיעור של 5%) והוצאות רפואיות. בנוסף חויבו השתיים לשאת בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 20 אלף שקל.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ התובע: עו"ד א. אבו קטיש
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד י. בייניש, עו"ד א. גדות
  • עו"ד אליהו קייקוב עוסק בדיני נזיקין
  • הכותב לא ייצג בתיק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים