שרה נתניהו ועו"ד יוסי כהן (ארכיון) (צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, חדשות)
לא נרדפת. נתניהו | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, חדשות

מדד השלום החודשי של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואוניברסיטת תל-אביב שמתפרסם היום (שלישי), מצא כי 56.5% מהציבור סבור שהעיסוק בפרשות הקשורות למשק הבית של נתניהו נובע מהתנהלותה הלא ראויה של משפחת נתניהו לעומת 31% בלבד הסבורים כי העיסוק נובע מהרצון להפיל את נתניהו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק 

הסקר מצא כי רוב הציבור הישראלי (47%) לא סומך על רשויות החוק שהן בודקות באופן מלא ומקצועי את התנהלות משקי הבית של משפחת לעומת 34.5% שטענו כי הם סומכים על הרשויות.

מלבד הסיקור השלילי בנוגע לאשת ראש הממשלה, רוב הציבור הישראלי סבור כי שר הביטחון הפורש משה (בוגי) יעלון מתאים יותר לתפקיד (51.5%) שר הביטחון מאשר השר הנכנס ליברמן (21%). 11.5% סבורים כי שניהם מתאימים באותה מידה.

הפך לשר הבכיר בממשלה. ליברמן (צילום: רויטרס)
"יעלון מתאים יותר". ליברמן בקריה | צילום: רויטרס

46% מהנסקרים סבורים שבעקבות מינוי ליברמן לשר הביטחון מדיניות ישראל בעניין הפלסטיני תהיה קשוחה יותר בעוד ש-34.5% סבורים שהיא לא תשתנה ו-10% סבורים שהיא תהיה פשרנית יותר. בנוגע לטיפול בטרור, רוב הציבור (42%) סבור שלא יחול שינוי במספר הפיגועים, לעומת 21.5% שסבורים כי מספר הפיגועים ירד ו-18.5% שסבורים כי הוא יעלה.

הציבור הישראלי חצוי בשאלה האם התפטרותו של השר אבי גבאי על רקע מינוי ליברמן לשר הביטחון במקום יעלון היתה נכונה. על פי ממצאי הסקר 44% סבורים כי צדק גבאי בצעד שנקט לעומת 41.5% שסבורים כי גבאי טעה. לעומת זאת, רק 28.5% סבורים כי פרישתה של ח"כ אורלי לוי מישראל ביתנו היתה רקע טענתה כי המפלגה לא הציבה מספיק דרישות בתחום החברתי לעומת 37% שסבורים כי פרשה משום שלא מונתה לשרה.

אבי גבאי (צילום: פלאש 90, מארק ישראל סאלם, חדשות)
צדק או טעה? אבי גבאי | צילום: פלאש 90, מארק ישראל סאלם, חדשות

הסקר נערך על ידי פרופ' אפרים יער מאוניברסיטת תל-אביב ופרופ' תמר הרמן מהמכון הישראלי לדמוקרטיה והתבצע בין התאריכים 31 במאי עד ל-1 ביוני 2016, בקרב 600 מרואיינים המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסיה הבוגרת בישראל.