וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלכודת השטן": דאעש הכריז מלחמה על ערוצי הלווין

אילן זלאיט

5.6.2016 / 2:15

במסגרת המאבק בצלחות לווין וממירי טלוויזיה הקולטים ערוצים זרים פתח ארגון "המדינה האסלאמית" במבצע להשמדת המכשירים "העוינים". את רסיסי המכשירים מבטיחים בארגון לשלב בפצצות נגד המערב

עריכה: מתן חדד

כוחות צבא עיראק נערכים למתקפה על העיר פלוג'ה, שבשליטת דאעש

לצד הלחימה הקשה שמנהל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחזיתות השונות, בסוריה ובעיראק, נאלצים אנשיו להיערך לקרב נגד אויב חדש - צלחות לווין וממירי טלוויזיה, להם יש השפעה "עוינת" על האזרחים שתחת שליטת הארגון. הזרוע של הארגון האמונה על אכיפת חוקי ההלכה האסלאמית (השריעה) פרסמה לאחרונה צווים בשלוש הערים הגדולות בשטחים שתחת שליטת דאעש - מוסול, א-רקה ודיר א-זור – המורים לאזרחים למסור באופן מידי את צלחות הלווין ואת ממירי הטלוויזיה שבביתם לבתי הדין השרעיים. שם, על פי תמונות שהופצו ברשת, הם מנופצים לחתיכות.

בארגון מבטיחים "להעניש" כל אדם שיתגלה כי המשיך להחזיק במכשירים אלו בביתו. בנוסף, בצווים שהופצו לתושבים מופיעה הבטחה למערב, לפיה "שברי המכשירים האסורים יהפכו לרסיסים בפצצות" שאותן עתיד הארגון לפוצץ.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
דוח הטרור האמריקני: איראן מובילה במימון, דאעש - האיום הגדול ביותר
"הנתיב האחרון לאירופה": הכורדים פתחו במתקפה על "כיס" דאעש בסוריה
מכה לדאעש בעיראק: "מפקד הארגון בפלוג'ה נהרג בתקיפה"

דאעש מנפץ צלחות לווין וממירי טלוויזיה. טוויטר, צילום מסך
נאבקים בהשפעה ה"עוינת". אנשי דאעש מנפצים צלחות לווין/צילום מסך, טוויטר
דאעש מנפץ צלחות לווין וממירי טלוויזיה. טוויטר, צילום מסך
"שברי המכשירים האסורים יהפכו לרסיסים בפצצות". הריסות צלחות הלווין מפונות/צילום מסך, טוויטר

בדאעש מסבירים לנתיניהם המוסלמים כי האיסור החדש נעשה למעשה לטובתם, שכן ערוצי הלווין הם "מלכודת השטן". לפי הכתוב בצווים, בצלחות הלווין נקלטים ערוצים של שיעים ושל קבוצות "כופרות" אחרות, ערוצים המציגים שירים וריקודים האסורים באסלאם, וגרוע מכך - תחנות טלוויזיה מערביות המתנגדות לארגון ולג'יהאד שהוא מוביל, ומפיצות עליו "שקרים ושמועות". עוד תקפו בדאעש את תחנות הלווין הערביות, כגון "אל-ג'זירה" הקטארית ו"אל-ערביה" הסעודית, ואמרו כי על אף שהן משדרות תכנים אסלאמיים, מדובר ב"כלי בשירות העריצים, שנועד לסלף את האמת ולשמר את שלטונם האסור".

דאעש מנפץ צלחות לווין וממירי טלוויזיה. טוויטר, צילום מסך
בדאעש טוענים שערוצים זרים מפיצים "שקרים ושמועות". הריסות צלחות הלווין/צילום מסך, טוויטר

אך בארגון לא שוכחים לספק לתושבי החליפות תחליף "הולם": במקום "מכשירי השטן" שייהרסו, מבטיחים בארגון לספק חיבור אלחוטי לרשת (ווי-פי) לכל בית, באמצעותו יוכלו "להתעדכן בחדשות האמיתיות ממקורות מהימנים". לדברי מומחים, מדובר למעשה ברשת פנימית של דאעש, דרכה אפשר להתחבר אך ורק לסוכנות הידיעות של הארגון "אעמאק" ולהודעות רשמיות מטעמו.

בביטאון "א-נבא" שמוציא לאור דאעש פורסם השבוע כי במהלך החודשיים האחרונים הוחרמו אלפי צלחות לווין וממירים בשטחי הח'ליפות, וכי עד לסוף חודש רמדאן "יסתיים סופית המבצע להסרת ה'סרטן' מבתיהם של המוסלמים".

דאעש מנפץ צלחות לווין וממירי טלוויזיה. טוויטר, צילום מסך
בארגון מבטיחים להשלים את הריסת המכשירים עד לסוף חודש רמדאן. פינוי הריסות צלחות הלווין/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully