יום שלישי, 21.05.2024 שעה 05:50
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

מנכ"ל חדש, אותן מטרות: הכירו את אסף בן דב

הקריירה בשב"כ, המסעדה החברתית, טיולי האוכל בצרפת, דיאטת הרצח ומה קורה כשאינו מרוצה מעובד. כל מה שצריך לדעת על המנכ"ל החדש של מכבי חיפה

|
אסף בן דב. המנכ
אסף בן דב. המנכ"ל החדש (אחמד מוררה)

במהלך החודשים האחרונים אסף בן דב כבר היה מעורב בניהול מכבי חיפה ושותף לקבלת ההחלטות של בעל הבית יעקב שחר, אך ממחר (ראשון) המנכ"ל החדש ייכנס לתפקיד באופן רשמי, כאשר הוא לבדו בשטח. זאת לאחר שבסוף מאי, איתמר צ'יז'יק נפרד מהתפקיד בתום 14 שנים. בסביבת מכבי חיפה מספרים כי כבר מרגישים את האווירה השונה ואת הסגנון האחר שמביא בן דב למועדון הירוק.

בן דב בן ה-48 מתגורר בבנימינה ומגיע לחיפה עם עבר ניהולי עשיר מאוד ועם סיפור חיים מעניין לא פחות. בן דב הוא לא איש השב"כ הראשון שמגיע לכס המנכ"ל בכדורגל הישראלי. קדם לו עוזי שעיה, ששימש כמנכ"ל מכבי תל אביב ולו עבר עשיר בשב"כ ובמוסד. במכבי חיפה מספרים כי לפני שהחליט לקחת את התפקיד, המנכ"ל החדש התלבט לא מעט ואחד הטלפונים שעשה היה לשעיה מאחר שהשניים נמצאים בקשרי ידידות.

אסף בן דב בסמי עופר. עידן חדש
אסף בן דב בסמי עופר. עידן חדש
 

הקשר של המועדון הירוק עם בן דב החל כשבעה חודשים לפני המינוי הרשמי. בן דב נולד בכלל בארה"ב, משם משפחתו חזרה לישראל עוד כשהיה תינוק ועברה ישירות לקריות. בצבא הוא שירת בחיל המודיעין ומשם התגלגל לשב"כ, שם עבר קורס רכזים במקביל ללימוד ערבית באולפן מיוחד. בן דב עבד בשב"כ כרכז שירות מפעיל מקורות במגזר הערבי והיה אחראי בין השאר על גיוס פעילים, תפעולם, שימורם וכו'. התפקיד שעשה בנפת ג'נין מצריך גם היכרות עם השטח.

בן דב כבר הביא למכבי חיפה את עברו בשב"כ, כאשר החל למדר דברים מסוימים ולדאוג שהמינוי של המנהל הספורטיבי הנורבגי תור כריסטיאן קרלסן  לא יצא החוצה לפני שהמועדון יודיע על כך באופן רשמי. כאשר קרלסן ביקר במתקנים השונים, בן דב הציג אותו כסוכן שחקנים. בכך, הראה בן דב שהוא החליט להביא למכבי חיפה דפוסים שמקובלים בכל המועדונים הגדולים.

תור כריסטיאן קרלסן ואסף בן דב. הראשון הוצג כסוכן שחקנים (נעם מורנו)
תור כריסטיאן קרלסן ואסף בן דב. הראשון הוצג כסוכן שחקנים (נעם מורנו)
 

בן דב, אב לשלושה, שימש בתפקיד סגן מנהל סניף של המשביר לצרכן בחדרה לאחר השירות בשב"כ, שם הוא מצא את עצמו משמש גם כמנהל מחסן במשך ארבעה חודשים, תפקיד שלא היה קיים. למעשה, בן דב התחיל מלמטה, ולאחר שנתיים קיבל את ניהול סניף נתניה. משם הוא הגיע לחברת "לוריאל" כסמנכ"ל סחר ושיווק ושימש בתפקיד זה במשך חמש שנים. לפני ההגעה למכבי חיפה חזר בן דב למשביר לצרכן, כאשר בשנת 2006 הוא מונה לתפקיד מנכ"ל משותף למשביר ובשנת 2010 מונה למנכ"ל בתי הכלבו. בכך, סגר בסך הכל תשע שנים בחברה.

בעבר, האהבה הגדולה של בן דב הייתה לאוכל והוא היה שותף בשתי מסעדות, 'מנואלה' בזכרון יעקב ו'גאיה' בבנימינה. יותר מאוחר הוא הפך את המסעדה לחברתית יחד עם השף גיא בן אשר. השניים העסיקו במקום אנשים עם מוגבלויות וחלק מהרווחים הופנו לטובת עמותות חברתיות. מאוחר יותר, בהיעדר אישור להפעלת המסעדה, החליט בן דב לא להתעמת עם הרשויות וסגר.

בן דב עם רוני לוי ויעקב שחר. יקבל ס (האתר הרשמי של מכבי חיפה)
בן דב עם רוני לוי ויעקב שחר. יקבל סמכויות רבות (האתר הרשמי של מכבי חיפה)
 

בראיון שהעניק בעבר סיפר המנכ"ל החדש כי ביקר בפאריס 106 פעמים. עוד אמר בן דב: "ההוצאה הכי גדולה שלי היא על מסעדות. פעמיים בשנה אני נוסע לטיולי אוכל. פאריס מדהימה אותי כל פעם מחדש כי יש בה למעלה מ-20 מסעדות עם אחד עד שלושה כוכבי מישלן. אין מסעדה מדורגת מישלן בעיר שלא סעדתי בה, לפעמים אפילו 6-7 פעמים. כשאנחנו בטיול אוכל אנחנו סועדים פעמיים ביום במסעדה עם שלושה כוכבים".

מקורביו מספרים כי התחביב לאוכל והבעלות על המסעדות הביאו את בן דב לפתח אהבה גדולה לפטריות כמהין, אך בדיקות רפואיות שעבר אותתו למנכ"ל הטרי של הירוקים, שגם אוהד את הקבוצה, שהוא צריך לקחת את התוצאות ברצינות. בן דב פתח בדיאטת "רצח", השיל 15 ק"ג בתוך שלושה חודשים לאחר שהפסיק את הביקורים במסעדות מישלן ואכל בעיקר סלטים. שנה אחת עסק בחתירה ולאחר מכן עבר לריצה.

אסף בן דב. השיל 15 ק&qout;ג (פייסבוק)
אסף בן דב. השיל 15 ק"ג (פייסבוק)
 

אגב, מאמן מכבי חיפה רוני לוי אוהב מאוד לרוץ כל בוקר ובחיפה מספרים שהשניים כבר נראו רצים יחד במתקן האימונים בכפר גלים. הספורט נמצא בנשמה של אסף בן דב והוא חובב כדורגל מגיל צעיר. בן דב נחשב למנהל שדורש הרבה מהעובדים שלו. אחד מהאנשים שעבדו איתו בעבר סיפר ל-ONE: "בכל מקום שבו הוא יהיה הוא מנהל בכל רמ"ח אבריו. ברגע שהוא מרוצה מהעובדים שכפופים אליו הוא נותן חופש פעולה עצום, אבל אם הוא לא מרוצה, מרגישים זאת מיד, או שפשוט לא נשארים תחתיו".

עוד סיפר אותו מקורב: "הוא יודע איך לחתוך דברים ולהבדיל בין עיקר לטפל. בן דב רואה נכון את התמונה הכללית גם במקרו וגם במיקרו ויורד לפרטים. הוא מעורב בכל תהליך ויודע לחשוב מחוץ לקופסא. בן דב הוא בעל שליטה מלאה בנעשה, אך ברגע שנוצר אמון בעובדים הוא משחרר ונותן לאנשים לידו לנהל. הוא יודע לרתום אליו עובדים וקל להבין את ההיגיון בניהול שלו".

יחד עם זאת, כדאי לאנשי המועדון לדעת כי כאשר אין תוצאות, אצל בן דב מרגישים זאת מיד: "הדלת שלו תמיד פתוחה והוא מדבר בגובה העיניים. הוא לא מהמנהלים שיושבים למעלה ואם צריך הוא יעשה בעצמו דברים שאתה לא מצפה ממנהל. הוא מנהל מצוין, אבל לא פשוט לעבוד איתו כי הוא איש עבודה שכמו שהוא דורש מעצמו, הוא דורש כך מהאנשים שלידו. אם לא יהיו תוצאות אוי ואבוי לכולם. כל מי שנמצא בסביבה שלו מרגיש מיד".

אסף בן דב (עמית שעל, כלכליסט)
אסף בן דב. "בעל שליטה מלאה בנעשה" (עמית שעל, כלכליסט)
 

כששאלו את בן דב בעבר על הפילוסופיה הניהולית שלו הוא אמר באחד הראיונות: "אני מאמין בצוות מנצח, באווירת ניצחון ובבני אדם. עבור כל זה אני מוכן לוותר על 10% כישרון. המנהלים מקבלים אצלי סמכויות רחבות וגב ענק. עם זאת, אני יורד לפרטים ומעודד מקצועיות ומקצוענות. אני מאמין בנשמה ובעובדים שמחויבים למקום עבודתם כמו למשפחתם. אנרגיות של ניצחון ומשפחתיות מועברות במסרים, ברמת העשייה ובניהול הישיבות. את הנאמנות והיושר קיבלתי מהבית. הוריי עבדו קשה ומהם ירשתי את מוסר העבודה".

בפני המנכ"ל שעבר לא מעט בעבר עומדים מספר אתגרים והשאלה הגדולה היא האם הוא ידע לשמר את 18 אלף המנויים מהעונה שעברה, לפתח את הצד המסחרי של הירוקים ולתת שקט לקבוצה. בן דב יצטרך גם לשתף פעולה עם הצוות המקצועי ולהיות חלק מקבלת ההחלטות, כאשר בחיפה יתחילו לעבוד עם פונקציה חדשה - מנהל ספורטיבי, תפקיד שלא היה קיים בעבר. אסף בן דב יצטרך להיות הגורם המחבר בין כל הגורמים ונראה שהוא יקבל סמכויות רבות משחר. עידן חדש במכבי חיפה יוצא לדרך.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */